Beste medetweakers,
Na 8 jaar is het weer eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Destijds heb ik een laptop gekocht voor de opleiding informatica en uiteindelijk Communication & Multimedia design.
Destijds werd mij geadviseerd om een asus a72j te nemen met een i5 processer, 4gb ram en een hd radeon 5470 video kaart. Ik merk ik dat hij steeds trager wordt en nogal vaak vastloopt en begin me steeds meer te irriteren.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor werk en thuisgebruik die het volgende moet kunnen doen:
- Microsoft office kunnen draaien (Word, Powerpoint, Excel etc.)
- Adobe programma's kunnen draaien (Photoshop, Illustrator, InDesign etc.)
- Programma's om te kunnen programmeren zoals Aptana studio, WAMPP, Beyond Compare
- Video's bewerken
- Films / Netflix kijken
- Af en toe een potje League of Legends kunnen spelen
Zelf zat ik te denken aan een budget van 500 - 700 euro, maar twijfel of dat mogelijk is met wat ik nodig heb / graag zou willen:
- minimaal i5 processer
- minimaal ssd 128 gb (meer is altijd mooi meegenomen)
- Ik schat in dat ik minimaal 8gb ram nodig zal gaan hebben?
- Geen idee wat voor videokaart ik nodig zal hebben?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van een laptop.
Alvast bedankt!
Na 8 jaar is het weer eens tijd om een nieuwe laptop aan te schaffen.
Destijds heb ik een laptop gekocht voor de opleiding informatica en uiteindelijk Communication & Multimedia design.
Destijds werd mij geadviseerd om een asus a72j te nemen met een i5 processer, 4gb ram en een hd radeon 5470 video kaart. Ik merk ik dat hij steeds trager wordt en nogal vaak vastloopt en begin me steeds meer te irriteren.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor werk en thuisgebruik die het volgende moet kunnen doen:
- Microsoft office kunnen draaien (Word, Powerpoint, Excel etc.)
- Adobe programma's kunnen draaien (Photoshop, Illustrator, InDesign etc.)
- Programma's om te kunnen programmeren zoals Aptana studio, WAMPP, Beyond Compare
- Video's bewerken
- Films / Netflix kijken
- Af en toe een potje League of Legends kunnen spelen
Zelf zat ik te denken aan een budget van 500 - 700 euro, maar twijfel of dat mogelijk is met wat ik nodig heb / graag zou willen:
- minimaal i5 processer
- minimaal ssd 128 gb (meer is altijd mooi meegenomen)
- Ik schat in dat ik minimaal 8gb ram nodig zal gaan hebben?
- Geen idee wat voor videokaart ik nodig zal hebben?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het vinden van een laptop.
Alvast bedankt!