batch file faalt op externe VBS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Goedemorgen,

Ik heb een batch file welke enkele VBS bestanden uitvoert.
Deze VBS bestanden willen nog weleens falen.
Dit is echter niet erg, maar het batch script stopt met verdergaan als er een VBS error komt.

Is er een manier om de batch verwerking door te laten gaan bij een scripterror in de VBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:49
on error resume next in de VBS

En wat voor soort batch file heb je het over? Kan BAT zijn maar ook een VBS of wellicht nog iets anders.
En kun je een Wait on Return parameter bij de aanroep uitschakelen? Dan worden de VBS-en wel tegelijkertijd uitgevoerd. Is dat een probleem?

[ Voor 3% gewijzigd door TanteBeth op 16-05-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Het gaat om een .bat
Deze doet niet meer dan een aantal VBS'en openen (de VBS'en kan ik niet aanpassen).
Maar soms geeft de VBS een error, en dan moet ik op "OK" klikken om door te gaan, ik wil niet dat de BAT dan stopt met zijn taken.

De BAT wordt uitgevoerd met een 'scheduled task' in Windows.

Als ik een 'wait on return' kon uitschakelen, dan zou ik geholpen zijn denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:03
Gebruik je cscript.exe om je VBS uit te voeren, dan output deze een eventuele error naar de command line i.p.v. het tonen van een popup.

Verder geef je eigenlijk te weinig info om gericht een oplossing te kunnen geven; wat staat er in de batch-file, wat doe je (beknopt) in de VBS, doe je al iets met foutafhandeling, wat is het resultaat van het toevoegen van de voorgestelde On Error Resume Next?

[ Voor 57% gewijzigd door nescafe op 17-05-2017 10:10 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
@nescafe: Hij kan de VBS blijkbaar niet aanpassen, wat eigenlijk wel vreemd is, want hij kan ze wel uitvoeren. Wellicht heeft hij geen wijzigingsrechten gekregen van zijn baas.
Hij zou natuurlijk ipv een BAT een nieuwe VBS kunnen gebruiken die de andere VBS-en aanroept, maar nu met een Wait on Return Off.

Of de bestaande VBS-en kopieren naar een locatie waar hij wel wijzigingsrechten heeft, On Error Resume Next opnemen als eerste regel en die dan uitvoeren.... Alleen maar om te testen, en dan zijn baas vragen die originale VBS-en te mogen aanpassen.

Overigens, realiseer je je dat als Wait on Return Off is, alle VBS-en gelijktijdig worden uitgevoerd?

[ Voor 8% gewijzigd door TanteBeth op 17-05-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
Ik heb even een testje gedaan:

Een nieuw VBS gemaakt genaamd Doe.vbs, met daarin de aanroep van andere VBS-en en Wait on return false resp. true resp. false:

set objShell = Wscript.CreateObject("WScript.Shell")
objShell.Run "aa.vbs",1,false
objShell.Run "bb.vbs",1,true
objShell.Run "cc.vbs",1,false

Vervolgens mijn bestaande BAT file zo aangepast dat niet de individuele VBS-en meer worden aangeroepen maar alleen de Doe.vbs

Gevolg is dat VBS-en gelijktijdig worden uitgevoerd, totdat eentje True heeft bij Wait on Return.

[ Voor 4% gewijzigd door TanteBeth op 17-05-2017 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sjender101 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:52:
Het gaat om een .bat
Deze doet niet meer dan een aantal VBS'en openen (de VBS'en kan ik niet aanpassen).
Hoezo kun je VBS scripts niet aanpassen? Als deze een fout generen, zul je dát moeten fixen.

En eigenlijk afstappen van VBS...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
woensdag 17 mei 2017
Het gaat om een .bat
Dat ik dit nog mee moet maken :|

[ Voor 15% gewijzigd door Squ1zZy op 18-05-2017 15:13 ]

Pagina: 1