headset of koptelefoon + microfoon voor +/- €200

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissertd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-07-2024
Beste allen,

Onlangs is mijn Corsair H2100 gaan storen (de garantie is helaas verlopen). Hierop heb ik besloten mijzelf te trakteren op een nieuwe headset of koptelefoon.

Tijdens mijn zoektocht ben ik al wat gaming headsets tegen gekomen, maar ook de discussie over een koptelefoon en een aparte microfoon. Ik hoop door middel van dit topic een geschikte keuze te vinden ter vervangingen van mijn huidige headset.

Ik zoek een?
Een gaming headset of een koptelefoon met een aparte microfoon, ik heb ervaring met draadloos wat ik erg fijn vind maar absoluut geen harde eis is. Mocht de keuze vallen op een koptelefoon zoek ik wel een microfoon die bevestigd kan worden aan de koptelefoon, ik heb tevens een voorkeur voor een closed back koptelefoon. (evt ook een audiokaart, maar zie vragen onderaan de post hiervoor)

Wat is je budget?
Voor een gaming headset wil ik uiterlijk €200 uitgeven, voor een koptelefoon zonder microfoon €180. Een microfoon mag ongeveer €40 zijn. Voor een tientje meer ben ik ook wel te porren.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De headset/koptelefoon zal gebruikt worden voor hoofdzakelijk gamen, maar ik wil ook graag goed muziek kunnen luisteren en films kunnen kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf een aantal gaming headsets gevonden die interessant kunnen zijn namelijk de: Steelseries Arctis 7 (https://tweakers.net/pric...eries-arctis-7-zwart.html) en de Logitech G930 (https://tweakers.net/pric...-gaming-headset-g930.html). Uit een eerdere topic heb ik ook de Kingston HyperX Cloud II (https://tweakers.net/pric...-hyperx-cloud-ii-red.html) voorbij zien komen.
Als koptelefoon heb ik de Audia Technica ATH M50X(https://tweakers.net/pric...ica-ath-m50x-(zwart).html) gevonden. Qua microfoon heb ik de modmic van antlion voorbij zien komen, dit lijkt mij een goede oplossing voor een microfoon die ik aan een koptelefoon kan bevestigen

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb mensen horen praten over het gebruik van een audiokaart. Mocht een audiokaart een zodanige verbetering geven sta ik hier zeker voor open. Op het moment gebruik ik mijn moederboord voor geluid; Asus Z97-A (https://tweakers.net/pricewatch/383995/asus-z97-a/specificaties/). Voor een audiokaart ben ik bereid ongeveer €40 uit te geven, mocht dit het geval zijn heb ik de Asus Xonar DGX (https://tweakers.net/pricewatch/322485/asus-xonar-dgx.html) gevonden.

Ik hoop voldoende informatie te hebben gegeven om dit topic op te starten. Ik ben op gebied van audio compleet geen expert en sta compleet open voor jullie suggesties.

[ Voor 7% gewijzigd door Vissertd op 16-05-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop alsjeblieft geen zogenaamde "gaming" headset. Velen zijn overpriced. En als je toch al een losse microfoon wilt kopen, neem dan een headset speciaal voor muziek, en een losse mic.

product: Audio-Technica ATH-M50X
+
https://www.bax-shop.nl/g...densator-studiomicrofoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:35
Je koopt voor 30-40 euro een 2dehands Blue Snowball mic.
Fijn ding zeker voor dat geld. (heb er zelf ook een)
Gebruik zelf een Sennheiser HDR 185 (RS185), wel wat zwaar maar ongecomprimeerd draadloos en lange accu duur (2xAA Eneloops)

Zijn zeer geschikt voor muziek en toch de vrijheid van het rondlopen/geen draad.
Absoluut zijn centen waard imo.

Als je optisch je geluid gebruikt heeft een extra geluidskaart 0 zin, digitaal = digitaal.

[ Voor 30% gewijzigd door Bad Brains op 16-05-2017 12:14 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissertd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:59:
Koop alsjeblieft geen zogenaamde "gaming" headset. Velen zijn overpriced. En als je toch al een losse microfoon wilt kopen, neem dan een headset speciaal voor muziek, en een losse mic.

product: Audio-Technica ATH-M50X
+
https://www.bax-shop.nl/g...densator-studiomicrofoon?
Dit is inderdaad de reden waarom ik nu stil sta bij het kopen van een goede headset en een losse mic :) . Is het in dit geval een goed idee om een geluidskaart erbij te kopen?
Bad Brains schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:10:
Fijn ding zeker voor dat geld. (heb er zelf ook een)
Gebruik zelf een Sennheiser HDR 185 (RS185), wel wat zwaar maar ongecomprimeerd draadloos en lange accu duur (2xAA Eneloops)

Zijn zeer geschikt voor muziek en toch de vrijheid van het rondlopen/geen draad.
Absoluut zijn centen waard imo.

Als je optisch je geluid gebruikt heeft een extra geluidskaart 0 zin, digitaal = digitaal.
De sennheiser RS185 wordt verkocht zonder zendstation. Doet deze het ook zonder zendstation? inclusief zendstation (HDR 185) kost deze ruim €310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het geld heb, ja :D, maar je moet altijd uitgaan van dit principe

headphone > AMP > Geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
[b]Vissertd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:29:[/b

De sennheiser RS185 wordt verkocht zonder zendstation. Doet deze het ook zonder zendstation? inclusief zendstation (HDR 185) kost deze ruim €310.
De RS185 = beide
De HDR = Losse koptelefoon, er kunnen meen ik 4 headsets op een zendstation.

Ik kocht hem met ING rentepunten voor 210,-? (compleet)
Daar dacht ik even niet bij na toen ik het opschreef. Zie hem er niet meer bijstaan.

Sennheiser HD 598cs is closed ear met draad (verwisselbaar) en is ook erg goed.

De gewone 598 is open ear allemaal broertjes van de befaamde HD 650.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Bad Brains schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:10:
Voor wat gelul tijdens het gamen vind ik dat wel erg veel. Een mic van 15 euro voldoet vaak prima.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissertd
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:18:
Als je het geld heb, ja :D, maar je moet altijd uitgaan van dit principe

headphone > AMP > Geluidskaart.
Zal dit in eerste instantie een grote verbetering geven of is dit als beginner niet zo belangrijk?
Bad Brains schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:03:
[...]

De RS185 = beide
De HDR = Losse koptelefoon, er kunnen meen ik 4 headsets op een zendstation.

Ik kocht hem met ING rentepunten voor 210,-? (compleet)
Daar dacht ik even niet bij na toen ik het opschreef. Zie hem er niet meer bijstaan.

Sennheiser HD 598cs is closed ear met draad (verwisselbaar) en is ook erg goed.

De gewone 598 is open ear allemaal broertjes van de befaamde HD 650.
De HD 598 en de HD599) zijn op het moment toch een stuk duurder dan de ATH M50X. zo'n €250, of £103 (in de korting) -exclusief verzend kosten uit Engeland en mogelijk nog invoerkosten-

Ik heb gelezen dat deze HD 598 en de M50X dicht bij elkaar liggen qua prestatie, is het de €100 meer wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Vissertd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:31:

Ik heb gelezen dat deze HD 598 en de M50X dicht bij elkaar liggen qua prestatie, is het de €100 meer wel waard?
Dat is een kwestie van naar de HiFi boer gaan en luisteren. Heel persoonlijk geluid is. (Yoda)

Staat een tweedehands HD 598 wit/bruin in de VnA inc 06-minijack kabel en nieuwe extra schuimkoppen.
Zat er naar te kijken, iets geld eraf en het is een mooie deal. 120,- inc verzenden zou ik hem wel willen hebben voor erbij.

En nee ik ken die vent niet die het verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Vissertd- Glazenbedrukken [[/url] schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:31: Visserd- [...]

Bierpullen bedrukken

Zal dit in eerste instantie een grote verbetering geven of is dit als beginner niet zo belangrijk?

[...]

Dat licht aan de impedance van de headphone... Hoe meer Impedance, hoe meer je een amp nodig hebt om het "volle" geluid te krijgen. bij de meeste licht de grens rond de 80 +/-

Maar het licht ook heel erg aan de headphone zelf. De audiotechnica mhx hebben geen amp nodig bijvoorbeeld.

En qua Geluidskaart, dat helpt zeker. Ik kan thuis t verschil horen dan op mijn werk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ChojinZ schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:09:
[...]

Voor wat gelul tijdens het gamen vind ik dat wel erg veel. Een mic van 15 euro voldoet vaak prima.
Behalve dat je antwoord weinig toevoegt aan de vraag van de TS is een microfoon van 15e gelijk te stellen aan die troep die meestal in "gamer" headset hangt.

Wel 60 euro uitgeven aan een game maar geen geld willen uitgeven aan wat "redelijke" hardware (Een 40,- microfoon is geheel niets speciaals) blijf ik krom vinden.
Daarentegen zijn beide "meningen en dus redelijk moot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 13:15
Bad Brains schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Behalve dat je antwoord weinig toevoegt aan de vraag van de TS is een microfoon van 15e gelijk te stellen aan die troep die meestal in "gamer" headset hangt.

Wel 60 euro uitgeven aan een game maar geen geld willen uitgeven aan wat "redelijke" hardware (Een 40,- microfoon is geheel niets speciaals) blijf ik krom vinden.
Daarentegen zijn beide "meningen en dus redelijk moot.
Hangt er vanaf wat TS met jou opmerking doet. Als hij nu denkt dat hij een 2e hands Blue Mic moet halen van 4 tientjes, dan is mijn opmerking wel degelijk relevant.

Daarnaast, die 15 euro micjes zijn beter dan jij denkt. Zo complex zijn mic's niet en de techniek is ook redelijk volwassen dus voor een beetje gamen is een 15 euro mic meer dan zat. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een 2e hands mic van 4 tientjes zou aanschaffen terwijl er 1 van 15 euro net zo goed voldoet.
En bij gaming zie je dat de geluidskwaliteit vooral door de VOIP service word bepaald (slechte compressie/ lage bitrates, etc)

TS gaat er mee gamen. Niet het Euro Song Festival mee zingen.

Maargoed, das dan weer mijn mening. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 17-05-2017 16:56 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Ingame voice chat gebruik ik nooit, dus voor teamspeak en discord is het wel degelijk een heel groot verschil in kwaliteit.
Die Snowball heeft een stand met gereduceerd omgevingsgeluid, gewoon directional en omni directional voor evt wat gitaar opnamen etc.
Dus technisch staat het een segmentje hoger dan een action microfoon.

Ieder zijn meug maar ik heb er een bloedhekel aan als iemand op discord zit die kraakt piept en daar bij ook niet te verstaan is.

Pagina: 1