[Advies] Videokaart voor basic fotobewerking met 4k

Pagina: 1
Acties:

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Inleiding:
Ik heb al een aantal jaar een systeem onder mijn bureau staan wat dienst doet als Windows 10 servertje. Nu ben ik me de laatste tijd wat meer met fotografie bezig gaan houden, maar mijn 9 jaar oude monitor voldoet daarvoor niet echt meer.
Ik wil daarom graag een nieuwe monitor aanschaffen, en heb mijn ook laten vallen op pricewatch: LG 27UD68-P Zwart
Echter het interne intel HD chipje van mijn Celeron processor zal dan alleen maar HD beeld weer kunnen geven, en dat is natuurlijk een beetje jammer bij zo'n mooie 4K monitor.

Al met al dient de computer dus vooral als servertje, maar af en toe typ ik er een docje op, of maak ik een Excel spreadsheet, en gebruik ik hem dus om foto's te bekijken en waar nodig een beetje aan te passen (vooral wat brightness/contrast, geen uitgebreid Photoshop werk)

Ik zoek een?
Een videokaart waar ik bovenstaande monitor op aan kan sluiten en welke 4K beeld door kan sturen. Het lijkt me dan wel handig als er een displayport aansluiting op zit, en het liefst ook een VGA poort zodat ik mijn oude monitor nog als tweede scherm aan kan sluiten.
Ik heb ruimte voor een kaart die 2 slots inneemt.

Wat is je budget?
Ik had zelf ongeveer 150 euro in gedachten

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik had zelf al de volgende videokaarten gevonden die aan mijn wensen voldoen.
pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 560 4GD5
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 50,63€ 50,63
1ASRock B75 Pro3-M€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define Mini€ 85,95€ 85,95
2Corsair Value Select CMV8GX3M1A1600C11€ 58,95€ 117,90
1Seasonic G-series 360 watt€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,38€ 94,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 411,81
.

Mijn vraag is nu of er voor mij gigantische verschillen gaan zijn in de Radeon of de GeForce kaart, en of deze kaarten überhaupt wel gaan voldoen (in combinatie met de rest van de hardware).

Home Assistant configuratie

Verwijderd

Een RX 550 kan ook.

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
de kaarten voldoen zonder meer, maar zijn overkill. Deze is ook prima: pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 550 2GD5

[ Voor 56% gewijzigd door foppe-jan op 16-05-2017 10:25 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38
Thanks @Verwijderd en @foppe-jan! Jullie geven in ieder geval hetzelfde advies :)

Met mijn gebruik ga ik dus niet veel merken van de wat lagere specs begrijp ik (minder geheugen en lagere snelheid)?

Home Assistant configuratie

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
klopt. :)

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:18

Thomg

Aww yiss

1030 wordt morgen ook gelanceerd, misschien het wachten waard.
Pagina: 1