Opstart is vaag met usb optical muis

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:41

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Het volgende. Ik heb al heel erg lang een usb 4d optical muis ( laser ) De muis zelf doet het prima. Alleen nu gebruik ik wel de MS aansturing voor de muis. Op het moment dat ik de muis drivers installeer die erbij zijn geleverd reageerd mijn usb muisje niet meer :(.

Wat ik ook raar vind is dat ik de pc eerst aan moet zetten. Vervolgens moet ik mijn muis stekker heel even uit mijn pc halen en er dan weer in doen. Dan licht de muis aan de voorkant even op en doet hij het. Doe ik dit niet, dan blijft het lampje aan de voorkant vsn de muis rood branden en wordt de muis niet herkent. Lijkt mij een beetje TE luxe, dat je steeds MOET inpluggen als je pc aanstaat. Muis moet er toch gewoon altijd in kunnen blijven zitten.

Iemand een oplossing ? txs anyway.

Verwijderd

Ik had het ook met mijn Abit KA7, kon er niets aan doen.

Wat voor mobo heb je?

Verwijderd

Dit vind ik raar. Ik heb een MS Optical muis en heb deze op de USB zitten. Eerst had ik hem gewoon als PS/2 aangesloten, maar USB kan meer reacties per seconde geven dan PS/2. Dus daarom ik hem op de USB gedaan. Nu zit er altijd een kleine delay tussen het overgaan van het bios naar Windhoos 2K in. Weet niet of dit zo is bij Win98. Maar ja verders met die delay erin doet mijn muis het perfect :)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 17:23 schreef jbalk het volgende:
Dit vind ik raar. Ik heb een MS Optical muis en heb deze op de USB zitten. Eerst had ik hem gewoon als PS/2 aangesloten, maar USB kan meer reacties per seconde geven dan PS/2. Dus daarom ik hem op de USB gedaan. Nu zit er altijd een kleine delay tussen het overgaan van het bios naar Windhoos 2K in. Weet niet of dit zo is bij Win98. Maar ja verders met die delay erin doet mijn muis het perfect :)
ps/2 is 200 Hz en usb 125 hz. Een optische muis werkt alleen beter op usb.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb een asus A7v mobo

Verwijderd

He Hemelrijk!

Misschien heeft dit ook wat te maken met de Via 4in1 drivers voor de A7V. Had laatst (heb) ook probelemen met de USB van dit bord. Printer hield er mee op na 5 cm geprint te hebben, waarna vervolgens de (optical USB) muis en het systeem er ook mee kapte. Vraag ge-post met als antwoord dat er USB Filter drivers beschikbaar zijn op de Via site. Ik deze installeren en vervolgens waren de problemen opgelost (met de nadruk op WAREN, want ze zijn weer terug) :( ;( :'(
Vervolgens maar weer terug-geflashed naar Bios 1005 want dan zijn de USB probelemen wel verdwenen.

Maar goed..misschien hebben die filter drivers bij jouw probleem wel zin...?... :?

SUC-6!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Aha, txs dreijer,

ik ga effe proberen, want het is best irritant dat ik elke keer mijn muis uit en in moet pluggen. :)
Pagina: 1