Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Gents,

Is het mogelijk om een Macbook Pro (late 2016) op te laden met de Xiaomi 10000 mAh powerbank?

En welk kabeltje zou ik er voor dat doeleinde eventueel los bij moeten kopen?

Het antwoord hier: https://apple.stackexchan...book-air-from-a-powerbank doet vermoeden van niet..(?)

Dank voor de inzichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Uit die Xiaomi Powerbank komt alleen 5V, terwijl je macbook iets van 19V nodig heeft. Er zal dus een omvormer o.i.d. tussen moeten of je moet een powerbank kopen waar dit al in zit. Zoals ook in dat linkje aanbevolen wordt.

Welk Macbook Pro model heb je precies?

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Rens, dank voor de reply. Het is een Macbook Pro 15inch met touchbar..

Wat zou er gebeuren als ik hem toch aan een XIaomi 10000 mAh koppel? Laadt ie dan gewoon heel langzaam op of moet ik dat echt niet proberen omdat de apparaten dan wellicht kunnen beschadigen?

Heeft iemand persoonlijk ervaring of een tip voor een powerbank die wel geschikt is voor het opladen van een Macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Die MacBook laad op met een USB-C stekker toch? Dan zou je een powerbank nodig hebben met USB-C support welke tot de 60 of 100W kan leveren. Voor zover ik weet vereist dat een spanning van 20V, moderne powerbanks kunnen dit mogelijk doen, je komt dan bijvoorbeeld uit op een Dell Power Companion. Maar of dat specifieke model ook werkt, geen idee.

Het nadeel is wel dat die enkel opgeladen kunnen worden met een Dell oplader, maar die heb je voor een paar tientjes al op eBay. Betekent echter wel dat je dus meerdere opladers mee moet slepen als je ergens heen wilt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 08:00:
Wat zou er gebeuren als ik hem toch aan een XIaomi 10000 mAh koppel? Laadt ie dan gewoon heel langzaam op of moet ik dat echt niet proberen omdat de apparaten dan wellicht kunnen beschadigen?
Bedankt voor de gegevens. Die MacBook heeft inderdaad USB-C, dus ik verwacht niet dat er iets defect gaat wanneer je het aansluit. Maar ik weet wel haast zeker dat het gewoon niet gaat werken. 5V is echt veels te weinig om een MacBook op te laden. Met welke spanning laad je normale lader op?

Daarbij verwacht ik ook dat 10.000mAh niet genoeg is om de MacBook ook maar één keer vol te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel789
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-03-2018
Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar volgens deze pagina over Laptop powerbank's zou het mogelijk moeten zijn om van uit een 5 Volt USB-C aansluiting een MacBook late 2016 van energei te voorzien en zelfs bij te laden. Het laden gaat dan wel trager dan met een adapter
Pagina: 1