Toon posts:

Auto muziek zonder headunit ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik val maar met de deur in huis en hoop dat ik in het goede deel van het forum ben.

Ik heb een oldtimer en wil graag een net interieur zonder schreeuwende neonlichtjes of andere opties.

Nou ben ik wel tevreden met wat er allemaal op de telefoon mogelijk is en in de andere auto hebben we een Dension lite waarmee we via bluetooth digitale radio en spotify etc kunnen afspelen.

Nou bedacht ik dat ik zoiets eigenlijk ook zou willen in de oldtimer alleen is daar dus geen mogelijkheid toe.

Nu dacht ik misschien een versterker en een bluetooth module verbergen in de auto en dan daar speakers op met eventueel een subje. het hoeft niet te knallen maar wel lekker te klinken.

Mijn idee is dus een vijfkanaals versterker (vier speakers, een sub) en dan daarop een bluetooth optie zodat ik dus direct van de telefoon kan streamen over de boxen.

heeft iemand dit al eens gedaan en zo ja hoe dan?
wat is mogelijk ?

Ik zie met regelmaat voor een paar euro een bluetooth adapter voor de auto voorbij komen die ook op 12v werken en ook versterkers die op 12v kunnen zodat ik geen dikke kabels hoef te trekken.

zou dit voldoende zijn voor een net geluid?
nogmaals het hoeft niet hard, gewoon lekker tour muziekje als ik de V6 even wil overstemmen.

alvast bedankt voor de reacties,

Erwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-10 16:05
Ik heb in mijn badkamer deze Bluetooth versterker gebouwd, welke op 12V werkt. Deze versterker wordt ook veel in kist-radio's gebruikt en klinkt uitstekend. Kan ook prima in de auto.

Nadeel vind ik wel dat deze een vrij luide opstarttoon heeft (tu du duuu) en dat ik inteferentiegeluid had (opgelost door een kleine antenne te solderen bovenop de pdb-antenne).

Voor die prijs absoluut prima :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kars op 16-05-2017 10:19 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
Becker Mexico Retro proberen te bemachtigen >:) Maar even serieus, wil je een volumeknop? Lijkt me lastig om steeds je telefoon te moeten pakken om het volume aan te passen bijvoorbeeld. Anders zou je ook zoiets kunnen nemen volgens mij https://www.winparts.nl/i...xoCwQjw_wcB#specificaties

Lijkt me handig om iets te nemen dat gemaakt is voor in een auto om te voorkomen dat het de accu leegtrekt, of om een fysieke knop te solderen waarmee je het stroomcircuit kan onderbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:32

deethan

the best is yet to come

Is zoiets niet mooi?
http://retrosound.skynetblogs.be/

"Push now for a Golden Age"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:17
Kun je geen autoradio onder de stoel leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kars schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:19:
Ik heb in mijn badkamer deze Bluetooth versterker gebouwd, welke op 12V werkt.
Nadeel vind ik wel dat deze een vrij luide opstarttoon heeft (tu du duuu) en dat ik inteferentiegeluid had (opgelost door een kleine antenne te solderen bovenop de pdb-antenne).

Voor die prijs absoluut prima :)
Prijs is inderdaad erg laag, alleen wil ik wel iets dat minder kwetsbaar zou zijn en iets dat meteen goed werkt,
dus misschien die van Modzilla werkt, alleen heeft die maar twee uitgangen.. kunnen daar vier speakers op en ga ik de sub dan niet missen?
Nee, dat is weer te retro.. deze auto komt uit 1984 dus daar past dit niet echt bij.
Ik wil eigenlijk gewoon alles echt onzichtbaar.
Daarom wil ik dus geen volumeknop, via de iphone werkt prima, knopjes zitten aan de zijkant en hij kan in een asbak liggen zodat ie in de buurt is.

Bij deze auto staan de stoelen zowat meteen op de grond, een radio eronder is dus geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 12:33
Vier speakers op twee uitgangen kan sowieso (zo lang je maar niet te zware speakers aan gaat sluiten), anders een vergelijkbare zoeken met meer uitgangen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, dus eventueel een versterker met twee uitgangen normaal en een sub zou voldoende moeten werken?
ik hoef geen boom car, meer een goed geluid als ik rijd...
Pagina: 1