Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik zag vanmiddag ineens wat vreemde regels in mijn Synology file change log voorbij komen, die ik zelf niet kan verklaren. Googlen op de regels geeft ook 0 resultaten. Komt iemand dit bekend voor of wie weet hoe ik dit het beste verder kan troubleshooten?

Hieronder een screenshot van de regels:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NbeHOvDoKO67uAlzuprKNA13/full.png

Het gaat over 'vpsuser', maar deze kan ik via de CLI niet eens terugvinden (cat /etc/passwd).
De betreffende filepaden bestaan niet. Als ik er op click krijg ik 'location not found' meldingen.

In de auth.log zie ik ook niks, maar dat zegt volgens mij niet veel.

Ik draai op DSM 6.1.1-15101,

Iemand tips? Moet ik mij zorgen maken? :|

[ Voor 7% gewijzigd door .SnifraM op 15-05-2017 20:36 . Reden: toevoegen ]

lol+lol=hihi

Beste antwoord (via .SnifraM op 15-05-2017 21:33)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Dan zou ik greppen om te kijken waar de logregels precies vandaan komen (/var/log, of desnoods breder).

Gezien de timestamp in de tweede regel zou je ook kunnen speculeren dat het een overblijfsel is van een slecht opgeruimde firmware voordat men 'm releaste. Ik ben verder niet bekend met Synology, dus hoe waarschijnlijk dat is durf ik niet te zeggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Als je een beetje creatief Googlet vind je dat Plesk blijkbaar FTP-connecties test met 'check0'.

Doe je wel eens iets met plesk? Anders zou ik nagaan of je niet toevallig anonymous access hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Thralas schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:53:
Als je een beetje creatief Googlet vind je dat Plesk blijkbaar FTP-connecties test met 'check0'.

Doe je wel eens iets met plesk? Anders zou ik nagaan of je niet toevallig anonymous access hebt aangezet.
Bedankt voor je reactie. Ik maak geen gebruik van plesk. Ik heb wel ergens hosting waar ze gebruik maken met directadmin, maar dat staat helemaal los van mijn NAS thuis.

snap er echt niks van 8)7

*(T)FTP staat ook uit op mijn synology.

[ Voor 4% gewijzigd door .SnifraM op 15-05-2017 21:03 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dan zou ik greppen om te kijken waar de logregels precies vandaan komen (/var/log, of desnoods breder).

Gezien de timestamp in de tweede regel zou je ook kunnen speculeren dat het een overblijfsel is van een slecht opgeruimde firmware voordat men 'm releaste. Ik ben verder niet bekend met Synology, dus hoe waarschijnlijk dat is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
Ik zit eens in de log center te kijken naar de logs uit diezelfde tijd.

2015/01/06 23:00 heb ik een user 'vpsuser' aangemaakt en ook SFTP aangezet en poortnummers gewijzigd.

Je zal begrijpen dat ik niet meer weet wat ik daar toen precies rmee gedaan heb 2,5 jaar geleden 8)7 , maar het mag duidelijk zijn dat dit geen toeval is.

SFTP staat nu in ieder geval gewoon uit en die user bestaat niet meer, dus ik heb zo'n vermoeden dat die entries in de file change log gewoon ontzettend oud zijn (er staat helaas geen tijdstip bij die entries).

Thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door .SnifraM op 15-05-2017 21:33 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

.SnifraM schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:31:
(er staat helaas geen tijdstip bij die entries).
Als je op het folder icoontje klinkt wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:36:
[...]

Als je op het folder icoontje klinkt wel.
Als ik op het icoontje click opent bij mij het log center en zie ik de meest recente logs. De betreffende entry staat echter ergens ~3000 logentries lager dan de meest recente. Hij was mij dus niet gelijk opgevallen :)

lol+lol=hihi

Pagina: 1