GPU wordt niet herkend na windows 10 creators update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnevt2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 21:18
Beste mede tweakers,

Na het installeren van de nieuwe windows update wil windows mijn nvidea gtx 970 niet meer herkennen. Ik heb al meerdere malen de drivers verwijdert en opniew geinstalleerd, echter krijg ik van geforce expierence de melding dat er geen scherm is aangesloten. Dit is vreemd, want ik typ dit op 1 van de 2 schermen die aangesloten is op deze gpu. Als ik ik bij beeldscherm instellingen kijk, staat er dat er een microsoft basic display driver wordt gebruikt.

TLDR: hoe zorg ik ervoor dat deze windows update mijn gpu herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Kaart in een andere pc geprobeerd?

Alle drivers via DDU verwijderd en daarna de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnevt2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-09 21:18
nelizmastr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:03:
Kaart in een andere pc geprobeerd?

Alle drivers via DDU verwijderd en daarna de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd?
ik heb niet het idee dat je het verhaal gelezen hebt, ik heb vermeld dat ik de drivers meerdere malen verwijdert en opnieuw geinstalleerd heb, echter geeft dit geen effect. Ook heb ik vermeld dat de gpu gewoon werkt ( nouja beeld geeft) met de nieuwe update. Als ik windows herstel naar de vorige versie wordt deze ook gewoon herkend.

Het probleem is: ik heb maar beeld op 1 van mijn 2 schermen, als ik naar geforce expierence ga verteld deze mij dat er geen gpu is aangesloten, en beeldscherm instellingen verteld mij dat er een basic microsoft driver wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Basic driver betekent dat er geen driver is geladen. En verwijderen via configuratiescherm en zelf files wegknikkeren is niet voldoende.

Erop wijzen dat ik niet heb gelezen is niet erg vriendelijk. Wil je hulp of niet?

Anyway, je hebt geen driver nu. Dat je beeld hebt is geen bewijs dat je geen defect hebt dat toevallig is opgetreden na de update.

Je opties zijn testen in een andere PC en kijken of daar de driver wel laadt en de kaart normaal werkt, of op een andere schijf een andere of oudere Windows install doen en kijken of het daar wel werkt. Desnoods een schone Win10 met creator. Werkt het daar wel zit het probleem in je huidige installatie.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 15-05-2017 19:31 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 01:54
driver versie?
What’s New in Release 381
Release 381 provides support for Windows 10 Creators Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechTip227
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2017
Wat je even moet doen wanneer je een intel moederbord hebt is de intel graphics driver installeren dan wel opnieuw installeren. vervolgens opnieuw de intel chipset driver installeren, dan zal de videokaart weer worden herkend.
arnevt2 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:37:
Beste mede tweakers,

Na het installeren van de nieuwe windows update wil windows mijn nvidea gtx 970 niet meer herkennen. Ik heb al meerdere malen de drivers verwijdert en opniew geinstalleerd, echter krijg ik van geforce expierence de melding dat er geen scherm is aangesloten. Dit is vreemd, want ik typ dit op 1 van de 2 schermen die aangesloten is op deze gpu. Als ik ik bij beeldscherm instellingen kijk, staat er dat er een microsoft basic display driver wordt gebruikt.

TLDR: hoe zorg ik ervoor dat deze windows update mijn gpu herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 15:48
Hetzelfde probleem hier. Een ongewenste, ongewilde en niet door mij goedgekeurde 'windows 10 Creators Update' en ik kan m'n externe schermen niet meer aansluiten.

Ik kreeg de volgende melding te zien in het notification centre:

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/2/AACRUSX_5iEk0hd8a-XaIhkKNluBDnZS8iXuVnp0ZB8ftg/12/108480717/jpeg/32x32/3/1512651600/0/2/2017-12-07_09-43-04.jpg/EPGI9FMYj6EwIAcoBw/VBBJW1DRtnUuEVHVjDDARbo5McV6JZpInyuSFKSLF1E?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

In mijn 'Device Manager' stond er ook een uitroeptekentje bij de "Intel HD Graphics 530" driver.

Handmatig verwijderen van deze driver (en de checkbox voor het verwijderen van de stuurprogramma bestanden aanvinken) en daarna Windows herstarten heeft het probleem voor mij opgelost.

Afbeeldingslocatie: https://photos-5.dropbox.com/t/2/AACTWPgyf-5lix0dOQ2Wmsn4Z5ZswPGmeU2J0pM4OPOtEw/12/108480717/jpeg/32x32/3/1512651600/0/2/2017-12-07_09-45-51.jpg/EPGI9FMYj6EwIAcoBw/9j4ZoZyNA-bo0RoLvb4MEnc7NGbXdxOE3TIuQpOboZI?dl=0&size=2048x1536&size_mode=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 19:21

Zorian

What the fox?

SlimSjakie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:49:
Hetzelfde probleem hier. Een ongewenste, ongewilde en niet door mij goedgekeurde 'windows 10 Creators Update' en ik kan m'n externe schermen niet meer aansluiten.

Ik kreeg de volgende melding te zien in het notification centre:

[afbeelding]

In mijn 'Device Manager' stond er ook een uitroeptekentje bij de "Intel HD Graphics 530" driver.

Handmatig verwijderen van deze driver (en de checkbox voor het verwijderen van de stuurprogramma bestanden aanvinken) en daarna Windows herstarten heeft het probleem voor mij opgelost.

[afbeelding]
We zijn zelfs al bij de Fall Creators Update. :?
Lijkt me alleen maar beter dat ie ze door drukt, want alles voor de creators update krijgt geen updates meer en is dus onveilig.

Echter ging het probleem van OP over een Nvidia kaart en niet over een ingebouwde GPU. ;) Moet je net even anders mee te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyKl0n_242
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 15:48
Zorian schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:30:
[...]

We zijn zelfs al bij de Fall Creators Update. :?
Lijkt me alleen maar beter dat ie ze door drukt, want alles voor de creators update krijgt geen updates meer en is dus onveilig.

Echter ging het probleem van OP over een Nvidia kaart en niet over een ingebouwde GPU. ;) Moet je net even anders mee te werk gaan.
ja ik heb het ook over de recente Creators Update (Fall dus). En als je goed kijkt in mijn screenshot, zie je dat ik ook een Nvidia kaart heb. Echter heb ik een laptop, dus daarnaast heb ik ook een on-board GPU. Maar ik had hetzelfde probleem als de OP dat Windows de 'Basic Display Driver' gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 19:21

Zorian

What the fox?

SlimSjakie schreef op donderdag 7 december 2017 @ 11:18:
[...]

ja ik heb het ook over de recente Creators Update (Fall dus). En als je goed kijkt in mijn screenshot, zie je dat ik ook een Nvidia kaart heb. Echter heb ik een laptop, dus daarnaast heb ik ook een on-board GPU. Maar ik had hetzelfde probleem als de OP dat Windows de 'Basic Display Driver' gebruikt.
Ah, op die manier. :)
Ik zie echter wel vaker dat de Intel GPU driver wat.... issues heeft. Heeft mijn laptop ook.
Gelukkig kon jij het met een simpele verwijdering+herstart fixen.
Pagina: 1