Advies inrichten ict infrastructuur klein bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• sinuz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:19
In het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met professionaliseringsslag. Hierbij merk ik dat ik op twee gebieden (netwerk en dataopslag) eigenlijk te weinig kennis heb om een goede keuze te maken. Laten we beginnen met het netwerk.

We hebben een hoofdkantoor (tje) met ongeveer 20 werkplekken verdeeld over 4 "eilanden". Daarnaast hebben we een flexkantoor op een andere locatie(ongeveer 10 werkplekken) en meerdere kleine beheerkantoortjes (+-/ 2 werkplekken). Vrijwel iedereen heeft een laptop van de zaak (Lenovo), momenteel hangen die vooral aan de wifi maar waarschijnlijk gaan er docks komen zodat ze ook bekabeld aangesloten gaan worden. Momenteel hebben we 1 adsl lijn (wordt ook voor telefonie gebruikt) maar als het goed is komt daar een extra glaslijn bij voor redundantie.

Ik zoek een?
De werkplekken worden opnieuw bekabeld. Het makkelijkste lijkt mij:
  • een switch per werkeiland (4 in totaal) met een kabel naar de centrale switch
  • een centrale switch
  • een draadloos accespoint
  • een router
Zelf kwam ik op het volgende lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 250W PoE+)€ 424,45€ 424,45
4Ubiquiti UniFi US-8€ 115,68€ 462,72
1Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack)€ 140,95€ 140,95
1Ubiquiti UniFi USG Enterprise Gateway Router€ 119,85€ 119,85
1Ubiquiti UniFi Cloud Key€ 85,98€ 85,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.233,95

Wat is je budget?
Ik verwacht rond de 1500 euro kwijt te zijn aan apparatuur. Minder is beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben zelf wel fan van Ubiquiti, vooral omdat het makkelijk te configureren en onderhouden (we hebben helaas nog geen budget voor een ict-er in dienst) is. Alternatieven zijn van harte welkom.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie introductie.