Toon posts:

goedkope license server integratie c# mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak zo nu en dan een applicatie voor een klant.
Het zou voor mijn eigen risico wat prettiger zijn als ik (zeker in de ontwikkel fase) wat binaries kan opsturen voor feedback of test, die online een licentie checken.
Zolang de factuur niet betaald is kan ik dan altijd de licentie intrekken.

Heeft iemand ervaring of er zo'n kant en klare aanbieder is voor een klein prijsje.
Het gaat niet over het managen van grote hoeveelheden licenties (iig nu niet)

Daarnaast vind ik het ook gewoon interessant om mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kan je t niet veel simpeler zelf op zetten dan of zo? Doe 1 call naar een webservice die je zelf in een uurtje in elkaar klikt en je bent er toch?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ook, maar dat is wel heel simpel te omzeilen.
En daarnaast kost me dat meer tijd dan als er al iets bestaands is.
Ik zat nog te denken dat ik de applicatie ook kan laten deployen vanaf FTP en hij steeds bij startup kijkt naar updates, maar wellicht heeft iemand betere oplossing.
Ik wil er ook weer niet zoveel tijd aan besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Zet gewoon hardcoded een uiterste datum in de software. Als die datum is overschreden, dan laat je de software een melding geven dat een update nodig is en start je de software verder niet.

Als die klant de software helemaal heeft betaald, geef je hem een versie zonder datum mee, en anders geef je hem weer een "tijdelijke versie" met een bepaalde uiterste datum in verwerkt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad ook een optie.
Enkel hoe kan ik voorkomen dat eenvoudig terugzetten van de windows tijd dit niet gaat verhelpen.
Zo ging dat vroeger altijd ;)
Ik kan naar een NTP server kijken, maar dan heb je wel weer perse internet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb je iets van een database waar je data in opslaat? Als de huidige tijd in het verleden ligt ten opzichte van bestaande records dan weet je dat er stront aan de knikker is. En dan exit je je applicatie met een bullshitmelding (DLL load exception ofzo :p vooral geen hints geven :p ).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas.
Kan wel iets maken die elke huidige tijd gedurende de applicatie loopt toetst met de datum waarop de applicatie voor het eerst gestart is.
Is dit kleiner dan wordt dat het nieuwe uitgangspunt.
Ik zal eens kijken of het de moeite waard is hier erg veel tijd in te stoppen.
Zag wel ene tool advanced installer voor VS, maar die is me iets te prijzig. Daar zitten die opties wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18

Knutselsmurf

LED's make things better

Moet je de oplossing wel in de technische hoek zoeken? Je hebt het over een klant. Meestal is er wel sprake van een bepaalde vertrouwensrelatie tussen klant en leverancier, zeker als er sprake is van maatwerk. Je klant heeft er voordeel van als de ontwikkeling doorgaat. Dat zou voldoende motivatie moeten zijn om jouw facturen te betalen. Stopt de betaling, dan stopt ook de verdere ontwikkeling.

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:12

Rmg

Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:19:
nee helaas.
Kan wel iets maken die elke huidige tijd gedurende de applicatie loopt toetst met de datum waarop de applicatie voor het eerst gestart is.
Is dit kleiner dan wordt dat het nieuwe uitgangspunt.
Ik zal eens kijken of het de moeite waard is hier erg veel tijd in te stoppen.
Zag wel ene tool advanced installer voor VS, maar die is me iets te prijzig. Daar zitten die opties wel in.
https://wyday.com/limelm/signup/

Misschien kan je zelfs met de free tier af.(account per applicatie dan wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat ziet er inderdaad uit wat ik zoek.
Ik ga het gelijk eens proberen zo in een test applicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Waarom demo je het niet gewoon via remote desktop? Is veruit de simpelste manier (ervanuitgaande dat het geen webapp is).
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 23:35:
Ik kan naar een NTP server kijken, maar dan heb je wel weer perse internet nodig
Alsof je die niet kunt spoofen. Je kunt prima een licentiesysteem gebruiken dat werkt op tijd maar dat dichttimmeren gaat je toch niet lukken. Je moet er ook opaan kunnen dat je klant niet door allerhande hoepels gaat springen om jou te flessen.
Knutselsmurf schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:25:
Moet je de oplossing wel in de technische hoek zoeken? Je hebt het over een klant. Meestal is er wel sprake van een bepaalde vertrouwensrelatie tussen klant en leverancier, zeker als er sprake is van maatwerk. Je klant heeft er voordeel van als de ontwikkeling doorgaat. Dat zou voldoende motivatie moeten zijn om jouw facturen te betalen. Stopt de betaling, dan stopt ook de verdere ontwikkeling.
Inderdaad. Als je een klant niet kunt vertrouwen moet je er m.i. geen zaken mee doen.

[ Voor 56% gewijzigd door Hydra op 16-05-2017 13:18 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt.
Het is ook zeker niet een vertrouwenskwestie. Maar soms merk ik wel dat facturen erg lang open blijven staan. Het is meer voor een stok achter de deur, betalingstermijn ruim voorbij, stekker eruit tot er betaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:17
Ik weet het niet hoor, maar als je die geintjes met mij uithaalt huur ik je niet meer in.

Immers, wat als jouw bedrijf stopt en de licentieserver niet meer werkt?

Kun je de binary niet gewoon signeren met een kort certificaat? Windows zal daar toch over zeuren?

[ Voor 50% gewijzigd door jeroen3 op 16-05-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

@jeroen3
Ik denk dat je een slecht betalende klant ook niet wilt hebben. Oftewel, zorg wel voor een ruime betaaltermijn (60 tot 100 dagen bijvoorbeeld) en geef steeds aan dat je op de betaling zit te wachten.
En als er niet meer wordt betaald, dan is het niet meer dan terecht dat de software niet meer gebruikt kan worden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na betaling is er helemaal geen licentie geneuzel meer, dan krijg hij de binary en source zelfs.
Dan kan hij er zelf geheel mee verder.
Signeren met een certificaat zou kunnen, al is dat voor mij onbekend terrein.
Ik zoek gewoon een manier om een binary die ik opstuur die eigenlijk alle functionaliteit bevat, slecht zeg 3 weken te laten werken. Dat lijkt me een mooie termijn om feedback te geven of te controleren of alles werkt.
Het is verder geen argwaan, maar ik wil ook wat zekerheid zelf. Ik werk no cure no pay, maar dat heeft ook zijn risicos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:17
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:41:
na betaling is er helemaal geen licentie geneuzel meer, dan krijg hij de binary en source zelfs.
Ok. Zolang je het dan vooraf aangeeft lijkt er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 16:22
Ik heb zelf met hetzelfde bijltje gehakt. Omdat ik de partij in kwestie wel redelijk vertrouwde heb ik van tevoren kenbaar gemaakt dat elke build van de applicatie slechts 3 weken zou functioneren. Bij elk verwerkte punt van feedback gaf ik ze een nieuwe build. Alle feedback die ik binnen de eerste drie weken kreeg zou ik kosteloos verwerken.

De partij in kwestie had er geen problemen mee, vooral omdat de insteek was om feedback te krijgen om deze applicatie beter te krijgen. In de periode tussen facturering en betaling hebben ze dus met een nieuwe (time-limited) build gewerkt zodat ze in de tussentijd gewoon door konden werken. Na de betaling hebben ze een versie zonder tijdslimiet gekregen.

Veel klanten die voor hun werkzaamheden een computer gebruiken zitten niet te wachten op een incorrect ingestelde klok. Sommige websites/browsers/applicaties (en dan met name degene waar tijd belangrijk is voor beveiliging en/of consistentie) doen hier ook moeilijk over: https://productforums.goo...!topic/chrome/yUlqskT6Kis

De vraag die je jezelf kunt stellen is: Zou het de klant minder kosten als ze mijn factuur betalen, of zou het ze minder kosten als ze de datum/tijd telkens weer terug zetten?

Overigens is het voor mij gebruikelijk om telkens een deel van de functionaliteit op te leveren en dan te factureren. Geen idee of dat in jouw situatie/product ook kan werken.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag die je jezelf kunt stellen is: Zou het de klant minder kosten als ze mijn factuur betalen, of zou het ze minder kosten als ze de datum/tijd telkens weer terug zetten?
precies, en ik denk ook dat een professioneel bedrijf hier helemaal geen zin in heeft. Consumenten gebruikers is weer een ander verhaal.
Van mijn kant geld hetzelfde. Ik wil het ook met zo weinig mogelijk moeite doen. Het moet me ook niet meer aan tijd kosten dan het risico wat ik inschat.
Overigens is het voor mij gebruikelijk om telkens een deel van de functionaliteit op te leveren en dan te factureren. Geen idee of dat in jouw situatie/product ook kan werken.
dat heb ik overwogen, maar gezien dit een nieuwe klant is en ze potentie hebben in een verdere samenwerking, heb ik besloten eerst te laten zien wat ik kan.
Pagina: 1