Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu 3 jaar eigenaar van mijn trouwe Acer Predator g3620. Nooit problemen mee gehad. Ik ben nu alleen een beetje verveeld met het uiterlijk ervan. Ik wil graag alle componenten overzetten naar een andere behuizing. Is het mogelijk om Pre build pc´s in een andere behuizing te zetten. Ikzelf been een beetje een noob in pc´s ect.

Alvast bedankt mede tweakers! :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 15-05-2017 21:23)

• DavyV97
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:33
Als ik op de volgende foto kijk: http://cdn3.bigcommerce.c...7922912.1280.1280.jpg?c=2
Lijkt het me een uATX moederbord, als je een kast zoekt die dit ondersteund (grotendeels van de kasten) zou het prima moeten passen. Ook de voeding lijkt standaard ATX form factor te zijn.
Kijk van tevoren even of je een pinout kunt vinden van de front panel connector op het moederbord. Bij fabriekskasten wil het wel eens één enkele connector zijn in plaats van losse pinnetjes en staat er niet op het moederbord aangegeven welke pin wat is.
Eventueel kun je natuurlijk ook de connector van de kast doormeten (weerstand meten terwijl je een knop indrukt). Als het de goede pins zijn meet je een weerstand, anders niets.

Ook kabellengte van de voeding kan anders zijn, maar hier kom je met een paar verlengkabeltjes wel uit.

Misschien een idee om meteen een kleine upgrade uit te voeren? Bijvoorbeeld een ander moederbord met meer mogelijkheden (pci-e slots voor SLI/Crossfire).

Overigens weet ik niet of dit de juiste categorie is voor dit soort vragen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DavyV97 op 15-05-2017 17:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 12:59
als alles een normale form factor heeft (ATX als voorbeeld) dan zou het makkelijk kunnen maar als het een rare vorm factor heeft word het waarschijnlijk het heel lastig.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DavyV97
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-08 19:33
Als ik op de volgende foto kijk: http://cdn3.bigcommerce.c...7922912.1280.1280.jpg?c=2
Lijkt het me een uATX moederbord, als je een kast zoekt die dit ondersteund (grotendeels van de kasten) zou het prima moeten passen. Ook de voeding lijkt standaard ATX form factor te zijn.
Kijk van tevoren even of je een pinout kunt vinden van de front panel connector op het moederbord. Bij fabriekskasten wil het wel eens één enkele connector zijn in plaats van losse pinnetjes en staat er niet op het moederbord aangegeven welke pin wat is.
Eventueel kun je natuurlijk ook de connector van de kast doormeten (weerstand meten terwijl je een knop indrukt). Als het de goede pins zijn meet je een weerstand, anders niets.

Ook kabellengte van de voeding kan anders zijn, maar hier kom je met een paar verlengkabeltjes wel uit.

Misschien een idee om meteen een kleine upgrade uit te voeren? Bijvoorbeeld een ander moederbord met meer mogelijkheden (pci-e slots voor SLI/Crossfire).

Overigens weet ik niet of dit de juiste categorie is voor dit soort vragen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DavyV97 op 15-05-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Deze vraag heeft geen betrekking op Casemodding en daarnaast geef je niet aan wat je zelf al hebt gevonden. Daardoor voldoet je topic niet aan de eisen van het beleid en gaat zodoende dicht.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Dit topic is gesloten.