Timecapsule probleem met iMac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Ik ben in het bezit van een iMac uit 2011en heb daar een draadloze router aangekoppeld die via de app Time machine automatische ieder uur een backup maakt van mijn systeem. Dit is de Apple Time capsule. Dit ging lange tijd automatisch goed totdat ik van Ziggo een nieuwe draadloze modem kreeg. De modem zou voor sneller down en upload snelheden zorgen zodat ik mijn oude modem verving voor deze nieuwe.

Maar sinds ik de nieuwe modem heb werkt mijn Time capsule niet meer. Ik kan de draadloze Apple Time capsule niet meer configureren als draadloze router en kan dus geen automatische backups meer maken. Zodra ik de router aansluit en wil configureren vanaf mijn iMac, sluit mijn iMac automatisch na een paar seconden af vanwege een fout.

Ik heb vervolgens de oude niet draadloze modem van Ziggo er weer tussen gezet en de Time capsule met een harde reset weer naar fabrieksinstellingen terug gezet en dat leek te lukken. Bij het herstellen van de oude situatie en de Timecapsule ging het groene lampje weer keurig branden maar met configureren steekt nog steeds hetzelfde probleem de kop op. De iMac blijft zichzelf afsluiten vanwege een probleem. Ik kan hem ook via een kabel rechtstreeks op mijn iMac aansluiten maar dan komt de Timecapsule niet in beeld op mijn mac. Ik heb de laatste verse IOS op mijn mac geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Hopelijk helpt dit het zou iets met bridgemodus kunnen zijn vond ik op onemorething topic over dit probleem.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204616
Hoop dat het werkt / lukt succes. En anders misschien via portforwarding mogelijk.

Linkje naar waar ik het heb gevonden.
https://www.onemorething....t-time-capsule-icm-ziggo/

[ Voor 23% gewijzigd door Nelis19821 op 15-05-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:08

talin

ES-MA

je geeft aan dat je:
- iMac
- draadloze router
- time capsule

en nu een ander modem van Ziggo hebt gekregen.
die draadloze router, staat die ingesteld als DHCP server en hoe staat het met de DHCP functie op het modem?

wat is het IP adres van je time capsule? en die van je iMac?

heb je een andere IP range gekregen met de nieuwe router en staat de time capsule nog ingesteld als DHCP server?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oadm
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 28-01 17:41
Ik heb het al opgelost, de TC is nu met een kabel aangesloten aan mijn mac. Ik heb het Wifi signaal van de TC uitgeschakeld en maak nou backups met een kabel. Zo werkt het prima. Bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi dat je een oplossing hebt (bekabeld heeft voor dit soort doeleinden ook altijd mijn voorkeur, maar dat is het, een voorkeur).
Mocht je in het vervolg nog eens tegen dit soort configuratie-issues aanlopen, dan kun je ook altijd via een iOS apparaat via de airport utility app de configuratie doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:53
oadm schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 17:44:
Ik heb het al opgelost, de TC is nu met een kabel aangesloten aan mijn mac. Ik heb het Wifi signaal van de TC uitgeschakeld en maak nou backups met een kabel. Zo werkt het prima. Bedankt voor jullie reacties.
Je hebt je TC verbonden met het normale netwerk via de kabel. Als je de TC ook nog in bridge modus zet dan kun je je WiFi aan laten en er zo voor zorgen dat je een beter WiFi bereik krijgt in huis.

Als je dan als bij de WiFi zorgt dat deze dezelfde naam en wachtwoord bevat als die op je nieuwe router dan zullen de meeste devices bij het verbinden van de WiFi een connectie maken met de WiFi router met het sterkste signaal.

Hier heb je de handleiding hoe dat moet.

Bij mij staat 1 WiFi router op de beganegrond aan de voorkant en een TC op de eerste verdieping aan de achterkant.
Pagina: 1