Post van 1 user uit een thread filteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TWyk
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-07 13:50
In het forum staat bij berichten voor elke gebruikersnaam een dropdown.

Graag zou ik aan deze drop down een optie toegevoegd zien om de post van die gebruiker uit de thread te filteren.
Mogelijk kan die optie al (grotendeels) met bestaande Tweakers zoekfuncties geïmplementeerd worden.

Er zijn steeds meer grote threads waarin je de discussie met een bepaalde persoon kwijt kan raken en dan zou het prettig zijn om deze met een eenvoudige dropdown menu optie weer terug te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38
Die optie is er in het forum:

Boven aan het topic staat een dropdownveld + zoekveld
in die dropdown staat: Dit topic (poster) Vul hier de gebruikersnaam in en klik op zoek.
Zo zie je alle posts van die user in dat topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
Je kan in de zoekfunctie bovenin waar "Dit topic" staat, ook "Dit topic (user)" selecteren. Als je dan de username invoert in dat tekstvak krijg je de berichten van die user terug.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De eigenlijk vraag die TS stelt is dan weer wel interessant: posts van een specifieke user weg filteren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Illusion

(the art of)

nachtnet schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:55:
Die optie is er in het forum:

Boven aan het topic staat een dropdownveld + zoekveld
in die dropdown staat: Dit topic (poster) Vul hier de gebruikersnaam in en klik op zoek.
Zo zie je alle posts van die user in dat topic.
Hoewel dat technisch gezien wel werkt, is het natuurlijk niet handig.
Bij grote topics wil ik vaak snel een overzicht van alles wat de topicstarter zegt. Dan is eerst een post van de topicstarter zoeken, zijn naam onthouden en/of copypasten, scrollen naar zoekveld, naam intypen, dropdown (poster) selecteren niet echt een fijne workflow.

Persoonlijk lijkt vooral een mogelijkheid om snel te filteren op topicstarter al superhandig.
En als dat vanuit de dropdown bij zij naam kan, desnoods via een redirect naar de zoekfunctie, lijkt me dat een prima oplossing.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
CyBeR schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:24:
De eigenlijk vraag die TS stelt is dan weer wel interessant: posts van een specifieke user weg filteren.
Dat was niet mijn eigenlijke vraag
Maar je kan het er in lezen :)

[ Voor 5% gewijzigd door TWyk op 15-05-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

TWyk schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:54:
[...]

Dat was niet mijn eigenlijke vraag
Aangezien je "uit filteren" zegt, zeker wel. Maar je bedoelde inderdaad iets anders :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Illusion schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:01:
[...]

Hoewel dat technisch gezien wel werkt, is het natuurlijk niet handig.
Bij grote topics wil ik vaak snel een overzicht van alles wat de topicstarter zegt. Dan is eerst een post van de topicstarter zoeken, zijn naam onthouden en/of copypasten, scrollen naar zoekveld, naam intypen, dropdown (poster) selecteren niet echt een fijne workflow.
Hoezo moet je eerst een post van de TS zoeken? Ga naar pagina 1, dan sta je al bovenaan en is het zoeken ook al zichtbaar. Je hebt dan maar 2 handelingen te doen: zoekfilter aanpassen naar 'Dit topic (poster)' en de naam invullen. Dat zijn net zoveel acties als het direct kunnen selecteren van 'laat alleen deze user zien' als optie in de user dropdown. Het scheelt alleen iets typen of plakken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Die is interessant maar gaat wat mij betreft nooit gebeuren. Als de ene helft van een community de andere gaat lopen negeren krijg je heel vervelende threads om te lezen. Maar da's voer voor een eigen topic, als je daarover verder wil praten. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Hero of Time schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:22:
[...]

Hoezo moet je eerst een post van de TS zoeken? Ga naar pagina 1, dan sta je al bovenaan en is het zoeken ook al zichtbaar. Je hebt dan maar 2 handelingen te doen: zoekfilter aanpassen naar 'Dit topic (poster)' en de naam invullen. Dat zijn net zoveel acties als het direct kunnen selecteren van 'laat alleen deze user zien' als optie in de user dropdown. Het scheelt alleen iets typen of plakken.
We zijn het er dus over eens dat het dus typen en/of knippen plakken scheelt. Mooi!
Nu nog implementeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Illusion schreef op maandag 15 mei 2017 @ 19:58:
[...]

We zijn het er dus over eens dat het dus typen en/of knippen plakken scheelt. Mooi!
Nu nog implementeren...
Met als verschil dat ik het geen directe reden vind om gelijk maar deze feature te bouwen. ;) Het is zo'n minimaal ding, dat afhankelijk van hoe je je systeem gebruikt het sneller is om te typen dan te klikken naast de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

En op een iphone, waar je juist snel het overzicht kwijt bent, kan je nou net niet die naam kopieren en is het naar het zoekveld scrollen ook minder snel dan op een pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er zijn zo veel zaken die mobiel niet lekker werken vergeleken met een desktop. Als voor elk van die dingen een speciale aanpassing moet komen krijgen we helemaal geen nieuwe features meer. Zoeken op een specifieke gebruiker in een topic is nog steeds veel beter te doen dan ons mod werk via een mobiel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe je het interpreteert. :+

Werkt dat niet inefficient om de search daarvoor te moeten gebruiken om alle posts van user X te filteren binnen een thread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien, maar laten we het eens omdraaien: waarom zou je het überhaupt met enige regelmaat willen? Ik zit hier zeg maar redelijk actief op het forum ( :P ) en als ik meer dan een handvol keer gezocht heb naar alle posts van één specifieke user in een topic (niet eens per se de TS) dan is het veel. Zodra je dat doet verlies je namelijk alle context. De helft van de posts is een directe reactie op de post(s) erboven zonder quotes en dan heb je ineens geen idee meer waarover het gaat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWyk
NMe schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 10:25:
Misschien, maar laten we het eens omdraaien: waarom zou je het überhaupt met enige regelmaat willen? Ik zit hier zeg maar redelijk actief op het forum ( :P ) en als ik meer dan een handvol keer gezocht heb naar alle posts van één specifieke user in een topic (niet eens per se de TS) dan is het veel. Zodra je dat doet verlies je namelijk alle context. De helft van de posts is een directe reactie op de post(s) erboven zonder quotes en dan heb je ineens geen idee meer waarover het gaat.
Ik zal eens een voorbeeld geven.
Ik zit vaak in het topic over zonnepanelen waar mensen voorstellen wat voor panelen ze willen nemen of hulp vragen bij de configuraties van hun systemen. Vaak maanden later komen veel van diezelfde mensen met berichten over de panelen/systemen die ze uiteindelijk gelegd hebben (of laten leggen) en dan wil ik graag terugzoeken of ze daar een voorstel over hebben voorgelegd aan tweakers community en of ze gereageerd hebben op adviezen van tweakers en daar iets mee gedaan hebben.
daartussen zitten echter dan inmiddels duizenden andere berichten zodat terugbladeren geen optie is.
Dat is misschien wel een keer of 5 per week dat ik die functie gebruik
En dat is dan dus nog maar in 1 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

Of een user stelt een vraag, met onvolledige info.

Direct daarna komen 100 tweakers met allemaal vragen en ongefundeerde adviezen.
Tussen al die posts staan nog 1 of 2 posts van de TS, met extra informatie.

Als je dan een advies wilt geven, wil je graag alle posts van de TS met de échte info bijelkaar hebben.

Kunnen we deze niet een keer op de frontpage toevoegen aan de poll met feature-requests?

Daarnaast hoeveel werk kan het zijn? (famous last words) De zoekfunctie (zowel o.b.v. naam als userid) is er al. Er is bij elke user al een dropdown-menuutje, dat de mogelijkheid heeft om de gallery (met userid) te laten zien. Is het lastig om daar een url aan toe te voegen waarin de zoekfunctie naar deze user in dit topic staat?

[ Voor 41% gewijzigd door Illusion op 13-06-2017 15:01 ]

Pagina: 1