Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558316

Topicstarter
Hallo allemaal,

2 maanden geleden heb ik de Lenovo Phab 2 Pro telefoon aangeschaft. Prachtige telefoon, voor mij, met 4 uur scherm tijd per dag, het beste wat mij tot heden is overkomen.
Helaas heb ik de telefoon laten vallen en is het scherm kapot. Aangezien ik de telefoon dagelijks voor mijn werk gebruik wil ik dit netjes en professioneel laten repareren.
Eerst wat lokale reparateurs gebeld, vervolgens contact gezocht met Lenovo maar ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd en nu, 4 weken later is mijn scherm nog steeds kapot.

Hieronder een kopie van het logboek.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met Lenovo en hoe anderen dit oplossen.

Alvast bedankt voor de reacties

Datum type contact contact met: besproken
zaterdag 15 april 2017 Telefoonscherm gebroken door deze te laten vallen
zaterdag 15 april 2017 telefonisch lokale reparateur Diverse telefoonreparatie centra gebeld, niemand heeft een scherm liggen, advies om met lenovo contact op te nemen.
dinsdag 18 april 2017 telefonisch Lenovo Lenovo gebeld, lenovo gaat samen met motorola, zij kunnen niets voor mij doen, of ik motorola wil bellen
dinsdag 18 april 2017 telefonisch Motorola Motorola gebeld, engels sprekende medewerker aan de lijn, of ik donderdag wil terugbellen voor nederlands sprekend
donderdag 20 april 2017 telefonisch Motorola motorola gebeld, weer engels sprekend iemand aan de lijn, of ik volgende week wil terugbellen
vrijdag 21 april 2017 telefonisch Motorola nog eens motorola gebeld, nu wel een nederlands sprekende medewerkster aan de lijn, probleem uitgelegd. Helaas kon zij mij niet helpen. Vanwege het samengaan van lenovo en motorola waren er nog geen afspraken gemaakt hoe om te gaan met reparatie verzoeken. Ze heeft alles genoteerd en beloofde een case aan te maken en mij binnen een week terug te bellen als ze meer wist.
vrijdag 5 mei 2017 telefonisch Motorola Ondanks de belofte al de tijd niks gehoord dus heb ik besloten nog weer te gaan bellen. Wel gelijk een nederlands sprekende medewerkster aan de lijn. Zij kon niks terugvinden over mijn reparatie verzoek maar zij was erg duidelijk hoe dit opgelost zou moeten worden. Ik kon op de website van lenovo een reparatie verzoek doen, dan zou er met mij contact opgenomen worden hoe de telefoon gerepareerd kan worden. Er werd mij gelijk heel duidelijk uitgelegd dat motorola geen zaken deed met lokale reperateurs, de enige manier om de telefoon te laten repareren is via de door hen aangegeven weg.
zaterdag 6 mei 2017 website Lenovo Account aangemaakt op de website van lenovo en een reparatie verzoek ingediend.
maandag 8 mei 2017 mail Lenovo Mail ontvangen van lenovo. Met als titel: "Video Related issues [Incident: 170507-000232]". Deze ,mail bijna een week laten staan omdat ik een uitleg verwachte hoe veel voorkomende problemen op te lossen. Uiteindelijk de mail gelezen, hier was een telefoonnummer in vermeld wat ik kon bellen om een afspraak te maken om mijn telefoon te laten repareren!! Ik was blij.
donderdag 11 mei 2017 telefonisch Medion (geautoriseerd reparateur lenovo) Gebeld met het opgegeven telefoonnummer zodat ik de telefoon kan laten repareren. Ik kreeg een slecht verstaanbare vrouw aan de telefoon welke gelijk begon met het stellen van 300 vragen, NAW, imei, overige contactgegevens etc etc. In tussentijd werd ik echter al 3 x werk gerelateerd gebeld dus dit gesprek heb ik afgebroken met de mededeling dat ik z.s.m. terug zou bellen op een wat rustiger moment.
maandag 15 mei 2017 telefonisch Medion Voor de 2e keer gebeld met het nummer opgegeven door lenovo voor reparatie buiten de garantie. Nu was ik snel klaar, het model van mijn telefoon is niet bekend, reparatie is niet mogelijk. Of ik contact wil opnemen met motorola/lenovo
maandag 15 mei 2017 telefonisch Lenovo Weer contact opgenomen met Lenovo. Aardige vrouw aan de telefoon. Zij snapte mijn probleem volledig en ze was prima op de hoogte dat het bij lenovo erg moeilijk is om hardware te laten repareren. Ik had een casenummer, zij kon er niets over vinden. Ik gaf haar het imei nummer, zij kon er niets over vinden. Omdat ze het zo vervelend vond vroeg zij mijn telefoonnummer en heeft ze beloofd om zo snel mogelijk terug te bellen als ze meer weet hoe ik het scherm kan laten repareren. In blijde afwachting dus
maandag 15 mei 2017 website Hollandsenieuwe Op het idee gebracht door een forum gebruiker contact opgenomen met de verkoper van de telefoon. Doorverwezen naar DrMobile voor het inplannen van een reparatie.
maandag 15 mei 2017 telefonisch Drmobile DrMobile gebeld, zij kunnen geen lenovo telefoons repareren en verzoeken mij contact op te nemen met lenovo

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 558316 op 15-05-2017 10:54 . Reden: Aanvulling log ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Waar heb je het toestel gekocht? Direct bij Lenovo of via een (web)winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Typisch geval van het kastje naar de muur...

Ik was al lang naar de plaatselijke telefoon reparateur gegaan.
Het valt toch niet binnen de garantie.

Zeer min van Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

NO_Excuses schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:11:
Ik was al lang naar de plaatselijke telefoon reparateur gegaan.
Het valt toch niet binnen de garantie.
Dan moet de plaatselijke telefoon reparateur wel schermen en expertise hebben. :) Verder verloopt je garantie ook als je naar zo'n toko gaat, terwijl wanneer je het via de fabrikant laat repareren behoudt je de garantie gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Plaatselijke reparateur was mijn eerste idee, garantie geef ik niks om. Telefoon stuur ik ook niet graag op, bij de plaatselijke reparateur heb je meestal een klaar terwijl je wacht service. Helaas heeft niemand een scherm liggen. Er was er zelfs een met de prijs voor de reparatie vermeld op de website maar die kan het scherm bij nader inzien toch niet leveren. Blijft de officiële weg over maar dat lukt dus ook niet |-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Anoniem: 558316. Waar heb je het toestel gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:08:
Waar heb je het toestel gekocht? Direct bij Lenovo of via een (web)winkel?
De telefoon is aangeschaft bij een abonnement. Niet door mij, maar door diegene van wie ik hem heb overgenomen. Jij bedoelt, je kan verhaal halen bij diegene waar de telefoon is aangeschaft... Goed idee:-) Ik ga bellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 558316 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:28:
De telefoon is aangeschaft bij een abonnement. Niet door mij, maar door diegene van wie ik hem heb overgenomen. Jij bedoelt, je kan verhaal halen bij diegene waar de telefoon is aangeschaft...
Niet zozeer bij de persoon, maar meer bij de winkel waar hij het ding heeft gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 15-05-2017 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
[...]

Niet zozeer waarbij je het telefoon hebt gekocht, maar bij de winkel waar hij het toestel heeft gekocht.
Dat heb ik nu gedaan, ik had al gebeld maar werd in de wacht gezet. Tijdens de eerste keer bellen de website bekeken, daar werd aangegeven dat ik DrMobile moet benaderen voor service. Heb ik netjes gedaan maar helaas zij repareren geen lenovo telefoons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 558316 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:57:
Dat heb ik nu gedaan, ik had al gebeld maar werd in de wacht gezet. Tijdens de eerste keer bellen de website bekeken, daar werd aangegeven dat ik DrMobile moet benaderen voor service. Heb ik netjes gedaan maar helaas zij repareren geen lenovo telefoons....
Dat lijkt mij wel heel erg sterk. Dr. Mobile of Dynafix is het adres waar bijna alle toestellen naar toe gaan die in Nederland verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik weet niet of ik hier een link naar reparateur mag plaatsen, maar binnen 3 sec Google vond ik er al 1.
regio Arnhem, als je er zelf langs wil gaan. misschien kun je het nog claimen via je inboedelverz.

Hier is de link: Doctor Phone

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 15-05-2017 11:31 . Reden: link geplaatst ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 22:36
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:59:
[...]

Dat lijkt mij wel heel erg sterk. Dr. Mobile of Dynafix is het adres waar bijna alle toestellen naar toe gaan die in Nederland verkocht worden.
Nee is vrij regulier.
Meestal hebben ze een een flinke shitload aan spareparts voor de gangbare merken.
Samsung, Apple, HTC, Sony et cetera. Echter, de 'struggle' om een specifiek onderdeel te bestellen voor een enigszins minder vaak voorkomt toestel ziet men dan weer niet zitten.

De lokale kleine mobiele telefoon reparatie zaakjes doen daar vaak niet zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

osmosis schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:03:
Nee is vrij regulier.
Meestal hebben ze een een flinke shitload aan spareparts voor de gangbare merken.
Samsung, Apple, HTC, et cetera. Echter, de 'struggle' om een specifiek onderdeel te bestellen voor een enigszins minder vaak voorkomt toestel ziet men dan weer niet zitten.
Ik bedoelde meer te zeggen. Bijna elke webshop stuurt zijn toestellen naar Dynafix om te repareren. De Lenovo Phab 2 Pro wordt nu officieel verkocht in Nederland bij veel webshops. Wat doen die als ze het toestel willen (laten) repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:50
Anoniem: 558316 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Doen ze wel ;).

Ze kunnen de volgende lenovo telefoons gewoon repareren;
A+
B
C2
K5
K6
P2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 22:36
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Ik bedoelde meer te zeggen. Bijna elke webshop stuurt zijn toestellen naar Dynafix om te repareren. De Lenovo Phab 2 Pro wordt nu officieel verkocht in Nederland bij veel webshops. Wat doen die als ze het toestel willen (laten) repareren?
Nee, Dynafix repareert enkel bepaalde merken/types zelf. De rest word linea direct naar de fabrikant gestuurd.
Dit toestel opsturen naar Lenovo (wat Dynafix zal doen) buiten garantie zal waarschijnlijk al snel neerkomen op een flink bedrag wat eigenlijk de moeite niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-07 09:11
rens-br schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:05:
[...]

Opsturen naar de partij die door Lenovo is aangesteld als gecertificeerde reparateur voor Nederland (of als Lenovo deze niet heeft aangesteld naar Lenovo zelf).

Dynafix repareert inderdaad voor veel merken, omdat zij voor veel merken de / een van de gecertificeerde reparateurs zijn voor Nederland. Voor merken waarvoor ze niet gecertificeerd zijn zal Dynafix echter ook niet repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Ik had een vergelijkbaar probleem, scherm voor een Moto Z Play nergens leverbaar. Uiteindelijk was er een reparateur in Arnhem die zei 'ik koop een nieuwe telefoon, zet dat scherm over en wacht dan wel tot ik die nieuwe telefoon kan fixen met een nieuw scherm'. Erg goede service!

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:20:
Ik had een vergelijkbaar probleem, scherm voor een Moto Z Play nergens leverbaar. Uiteindelijk was er een reparateur in Arnhem die zei 'ik koop een nieuwe telefoon, zet dat scherm over en wacht dan wel tot ik die nieuwe telefoon kan fixen met een nieuw scherm'. Erg goede service!
Klinkt goed, heb je een naam? Dan ga ik het daar eens vragen. Ik wordt er best een tikkie gestoord van.

Ondertussen heb ik weer de nodige telefoontjes gepleegd maar echt niemand kan/wil helpen. Lenovo wil alle reparaties in eigen beheer doen. Helaas weet Lenovo niet waar of wie ik daarvoor kan benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
Anoniem: 558316 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:23:
[...]

Klinkt goed, heb je een naam? Dan ga ik het daar eens vragen. Ik wordt er best een tikkie gestoord van.

Ondertussen heb ik weer de nodige telefoontjes gepleegd maar echt niemand kan/wil helpen. Lenovo wil alle reparaties in eigen beheer doen. Helaas weet Lenovo niet waar of wie ik daarvoor kan benaderen...
dailyphone, Steenstraat

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1