Mede-Tweakers!
Ik kijk met interesse naar de Microsoft Update ivm. het patchen en beschermen tegen de "WannaCry" ransomware.
Het artikel op de frontpage verwijst naar MS17-010.
Er is ook een link naar het KB-artikel, KB4015298.
Als ik kijk op de pagina van deze KB, staat bij de update voor Windows 2008 x64 de datum van 12 maart 2017.
En niet 13 mei zoals voor vb. Windows 2003 of bij WinXP.
Ook via de pagina MS17-010 kom ik op hetzelfde overzicht uit, en zie ik geen update op datum van 13 mei.
Een search levert me de volgende links op:
manageengine.com
En Microsoft Support zelf:
Microsoft Support
Is voor Windows Server 2008 de update van maart dan voldoende?
--
Update:
Er staat een mooi en in depth artikel op TechNet:
Customer guidance for WannaCrypt attacks
Hierin zie ik het antwoord op mijn vraag. De update van maart is voldoende om een W2K8 te patchen.
Ik wil het topic toch posten, voor het geval iemand anders dezelfde vraag zou hebben en een antwoord zoekt.
Ik kijk met interesse naar de Microsoft Update ivm. het patchen en beschermen tegen de "WannaCry" ransomware.
Het artikel op de frontpage verwijst naar MS17-010.
Er is ook een link naar het KB-artikel, KB4015298.
Als ik kijk op de pagina van deze KB, staat bij de update voor Windows 2008 x64 de datum van 12 maart 2017.
En niet 13 mei zoals voor vb. Windows 2003 of bij WinXP.
Ook via de pagina MS17-010 kom ik op hetzelfde overzicht uit, en zie ik geen update op datum van 13 mei.
Een search levert me de volgende links op:
manageengine.com
En Microsoft Support zelf:
Microsoft Support
Is voor Windows Server 2008 de update van maart dan voldoende?
--
Update:
Er staat een mooi en in depth artikel op TechNet:
Customer guidance for WannaCrypt attacks
Hierin zie ik het antwoord op mijn vraag. De update van maart is voldoende om een W2K8 te patchen.
Ik wil het topic toch posten, voor het geval iemand anders dezelfde vraag zou hebben en een antwoord zoekt.