Toon posts:

Mp3 s en Videos van computer via telefoon / tablet naar TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag en misschien zijn er hier wel mensen die verstand hebben van dit soort zaken en willen helpen.

Ik heb een grote verzameling mp3's en video's op mijn computer staan. Die wil ik eigenlijk op mijn smart tv afspelen, waar ik een surround systeem voor ga kopen (welke weet ik nog niet precies) . Nu wil ik die mp3's en video's via mijn telefoon en/of tablet kunnen bedienen en dan op het surround systeem van mijn tv laten afspelen.

Welke soft- hardware is hier voor nodig?

Alle hulp is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-08 10:20
Wat heb je zelf al gevonden/geprobeerd?
Wil je dat het gratis is? Zo niet, wat is dan het budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:51
Ik kan dit met behulp van mijn synology nas, nuc met kodi en enkele apps zoals ds audio en yatse.

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red WD40EFRX, 4TB€ 144,99€ 144,99
1Intel NUC D54250WYK€ 398,09€ 398,09
1Kodi€ 0,-€ 0,-
1Synology DiskStation DS414€ 414,52€ 414,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 957,60

Google Play: DS audio
Google Play: Yatse: Kodi Afstandsbediening
Google Play: DS video

[ Voor 9% gewijzigd door LA-384 op 15-05-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@BSchinkel
Ik kan via Chromecast mijn beeld naar de tv sturen zag ik. Ik ben ook bezig met een programma dat Plex heet, maar ik kan nog zo niet inzien of dat gaat voldoen.

En het hoeft zeker niet gratis te zijn, het mag echt wel wat centjes kosten

@LA-384 Bedankt voor de tips, ik heb zelf een externe harde schijf, dus dat scheelt al. Kodi lijkt me een prima programma, ik ga daar dieper induiken. Is een Nas noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 07:58:
@BSchinkel
Ik kan via Chromecast mijn beeld naar de tv sturen zag ik. Ik ben ook bezig met een programma dat Plex heet, maar ik kan nog zo niet inzien of dat gaat voldoen.

En het hoeft zeker niet gratis te zijn, het mag echt wel wat centjes kosten

@LA-384 Bedankt voor de tips, ik heb zelf een externe harde schijf, dus dat scheelt al. Kodi lijkt me een prima programma, ik ga daar dieper induiken. Is een Nas noodzakelijk?
Voor kodi niet, als je als je mp3's en video's op een (externe) hd zet dan is dat voor kodi prima. Maar het is de vraag of jij met nieuwe filmpjes/mp3's deze dan op de hd wil zetten of streamen via een centraal punt (NAS) in huis. Kan beide.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hoewel mijn setup prima werkt, haalde ik het eigenlijk enkel aan als "extreme optie" omdat je geen budget noemt. Er zijn ongetwijfeld goedkopere alternatieven. Zo zou je ipv een nuc ook een raspberry pi kunnen gebruiken. Ik heb begrepen dat de nieuwe versie uitermate geschikt is voor HD en volgens mij zelfs 4k met hdr.

Het is wel prettig een klein computertje zoals een nuc of rpi te hebben voor kodi, zo hoeft die energieslurpende pc niet telkens aan. Een nas idem dito. Je kunt vaak wel een externe hdd aan je router hangen, maar dan mis je weer de functionaliteit van de ds audio app. Mogelijk zijn er alternatieve apps die ook goed werken in een situatie zonder synology nas. Het voordeel van de ds audio app vind ik, is dat je het afspeelapparaat kunt kiezen. In mijn geval kan ik op mijn telefoon door de liedjes op de nas navigeren en deze afspelen op de telefoon, via de receiver, via de tv en volgens mij ook via kodi.

Met de yatse app kan ik kodi bedienen via WiFi en ook youtube filmpjes van m'n telefoon naar kodi sturen zodat het op tv wordt afgespeeld. Kodi inventariseert alle media op mijn nas automatisch en haalt informatie en bijbehorende plaatjes van internet (doet plex ook dacht ik).

Met de ds video app kan ik ook video bestanden naar kodi sturen (via/dankzij de yatse app), hoewel ik deze methode eigenlijk nooit gebruik. Dit kan handig zijn voor zelfgemaakte filmpjes welke kodi niet zal inventariseren omdat er online geen info over bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
l3art schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:31:
[...]

Voor kodi niet, als je als je mp3's en video's op een (externe) hd zet dan is dat voor kodi prima. Maar het is de vraag of jij met nieuwe filmpjes/mp3's deze dan op de hd wil zetten of streamen via een centraal punt (NAS) in huis. Kan beide.
Ik denk dat ik ze op de HD erbij wil zetten dan. Dan kan ik het beste mijn HD aan mijn router hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LA-384 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:08:
Hoewel mijn setup prima werkt, haalde ik het eigenlijk enkel aan als "extreme optie" omdat je geen budget noemt. Er zijn ongetwijfeld goedkopere alternatieven. Zo zou je ipv een nuc ook een raspberry pi kunnen gebruiken. Ik heb begrepen dat de nieuwe versie uitermate geschikt is voor HD en volgens mij zelfs 4k met hdr.

Het is wel prettig een klein computertje zoals een nuc of rpi te hebben voor kodi, zo hoeft die energieslurpende pc niet telkens aan. Een nas idem dito. Je kunt vaak wel een externe hdd aan je router hangen, maar dan mis je weer de functionaliteit van de ds audio app. Mogelijk zijn er alternatieve apps die ook goed werken in een situatie zonder synology nas. Het voordeel van de ds audio app vind ik, is dat je het afspeelapparaat kunt kiezen. In mijn geval kan ik op mijn telefoon door de liedjes op de nas navigeren en deze afspelen op de telefoon, via de receiver, via de tv en volgens mij ook via kodi.

Met de yatse app kan ik kodi bedienen via WiFi en ook youtube filmpjes van m'n telefoon naar kodi sturen zodat het op tv wordt afgespeeld. Kodi inventariseert alle media op mijn nas automatisch en haalt informatie en bijbehorende plaatjes van internet (doet plex ook dacht ik).

Met de ds video app kan ik ook video bestanden naar kodi sturen (via/dankzij de yatse app), hoewel ik deze methode eigenlijk nooit gebruik. Dit kan handig zijn voor zelfgemaakte filmpjes welke kodi niet zal inventariseren omdat er online geen info over bestaat.
Bedankt voor de uitleg en hulp. Kan ik als ik mijn hdd op de router aansluit, dan ook op mijn telefoon de liedjes door scrollen en op mijn tv laten afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Wellicht dat daar wel apps voor zijn, maar "ds Audio" (wat ik dus gebruik), werkt alleen met een synology nas.

Muziek via kodi vind ik zelf niet zo gebruiksvriendelijk, omdat je altijd je tv aan moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:18:
[...]

Ik denk dat ik ze op de HD erbij wil zetten dan. Dan kan ik het beste mijn HD aan mijn router hangen?
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:21:
[...]

Bedankt voor de uitleg en hulp. Kan ik als ik mijn hdd op de router aansluit, dan ook op mijn telefoon de liedjes door scrollen en op mijn tv laten afspelen?
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten; dit is het ongewenste geven van schopreacties aan een topic. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de "wijzig"-knop. Ook het plaatsen van meerdere quotes in één post is prima mogelijk. Je stelt zelf tweemaal dezelfde vraag. :N Graag hier op letten. Check ook Het algemeen beleid #verbodenanders nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@S1NN3D Dat was zeker niet de bedoeling

Ik ga me eens orienteren op het aanschaffen van een goedkope nas, daar zal ik hier ook wel info over kunnen vinden.
Pagina: 1