Welke 27 inch monitor past het beste bij mij

Pagina: 1
Acties:

• Quekel
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Ik wil graag m'n huidige monitor Samsung syncmaster 225bw waar ik maar liefst bijna 10 jaar mee heb gespeeld vervangen voor een 27 inch monitor.
Ik wil hiervoor rond de 200 euro gaan uitgeven en heb meerdere monitors bekeken maar kom er eigenlijk niet echt uit..

Ik speel voornamelijk alleen maar X Plane 11 - DCS World - Arma 3 - BDO en andere tactical shooters, ik denk dat daarom 60 of 75Hz meer dan voldoende is voor mij en speciale functies hoef ik ook niet.
IPS zou leuk zijn maar als dat ten koste gaat van de kwaliteit is dat ook niet nodig.
Verder speel ik op een GTX 960 4GB

Wat ik tot nu toe heb gevonden:

pricewatch: Samsung S27E330H Zwart

pricewatch: Iiyama G-Master GE2788HS-B1 Zwart

Ik heb ook Acer en ASUS monitors bekeken maar daar zijn er zoveel verschillende van dat ik daar niet uit kom. Misschien dat iemand me daar mee kan helpen :)

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-12-2025
allereerst: wat is de resolutie waar je op speelt/wil spelen?

• Quekel
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Oja, 1920x1080 is goed genoeg voor mij 4k is niet nodig :)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23

HKS-Skyline

Vroooom ?

Met een ASUS 27" IPS FHD zit je net iets boven de 200 euro, maar de VC serie is wel erg prettig naar mijn mening. Mooi beeld, mooi design en zowel dvi als hdmi.
pricewatch: Asus VC279H Zwart

Met een TN paneel ben je iets voordeliger uit, maar ik zou zelf altijd voor IPS gaan. Tactical shooters gaan prima op een 60Hz scherm dus als het budget het niet toestaat zou ik mij niet druk maken over 120Hz+ schermen..
pricewatch: Asus VP278H Zwart

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 20:28

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb kort geleden dit beestje aangeschaft:
pricewatch: LG 29UB67-B Zwart

29" en een stukje boven de 200 EUR die je er aan wil uitgeven, maar WAT een scherm!

Het is wel ultra-wide, ik vind het fijn voor wat ik er mee doe (OpenTTD, generieke internet en office taken), kan niet goed inschatten of het ook fijn is voor shooters.

Oh, scherm is trouwens grofweg even hoog als een normaal 19" scherm, zelfde DPI ook. Het ziet er een beetje uit als een extra breed 19" scherm, maar dan IPS. (Mijn oude 19" schermen staan er naast, werkt prima maar de kleuren van die schermen vallen opeens een beetje tegen met zo'n IPS kanon er tussen.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-01 00:58
Ik heb een breedbeeld gekocht via MediaMarkt, om te kijken of ik het prettig vond, ik weet niet meer of ik de 25" of de 29" had.
Ik heb het scherm binnen een week weg gedaan (retour MM)
Ik vond de hoogte te beperkt, breedte was wel erg prettig en het scherm was zeker scherp. Maar de hoogte kon ik niet aan wennen.

Ik heb nu deze;
https://tweakers.net/pric...58/aoc-i2769vm-zwart.html

Bevalt mij erg goed!
Ik game niet, maar met office of tijdens het browsen werkt dit erg prettig (twee vensters naast elkaar)
Ook doe ik een beetje videobewerken, en kan prima met dit scherm.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-02 13:10
Van 1080p op 27inch ga je niet blij worden...

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 22:47
Ik ben onlangs overgestapt van 1080 naar 1440 resolutie, en zou nooit meer terug willen. Dit op een Dell U2515H.

Het kost iets meer, maar zoals je weet doe je erg lang met een monitor. Doe jezelf een plezier en koop geen grote maten monitor zonder hoger dan HD resolutie!

Naar mijn mening is tot 24" HD nog wel ok. Grotere monitors verdienen hogere resolutie.
Pagina: 1