Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe game, VR, en alround pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit al heel lang op een i7 950 en wil nu eindelijk eens een nieuwe pc gaan bouwen.
Na altijd dichte kasten te hebben gehad, had ik zin om dit keer eens voor eentje met een window en verlichting te gaan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1080p (en over enige tijd 1440p) en met de HTC Vive.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen vast budget maar om (incl de graka en ssd die ik al heb) meer dan 2000 euro uit te geven vind ik niet te rechtvaardigen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast monitor, muis en tobo, neem ik het volgende mee:
Asus ROG STRIX-GTX1080-A8G-GAMING
Crucial ssd's van 128 en 525 GB
3 Hd's (van 2 en 3 TB)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovengenoemde.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik blijf bij Nvidea en Intel, voorkeur voor de merken uit mijn lijstje.
Hoewel ik de Ryzen interessant vind heb ik geen zin in de kinderziektes en wil gewoon een goed werkend systeem dat optimaal presteerd voor gamen en VR.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever niet al te luidruchtig als het systeem niet zwaar belast wordt.
Wil de optie open houden voor SLI.

Ga je overklokken?
Ja

Wat verwacht je van ons?[i]
Misschien zie ik nog iets over het hoofd?
Twijfel nog erg over welke case ik ga kopen, heb het nu teruggebracht tot 3 mogelijkheden.
Tips zijn zeker welkom, maar probeer me aub geen Ryzen aan te smeren ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 360,96€ 360,96
1Asus ROG Maximus IX Hero€ 265,95€ 265,95
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 158,50€ 158,50
1Corsair Vengeance RGB CMR32GX4M4C3000C15€ 314,-€ 314,-
1Corsair RM750x€ 109,90€ 109,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.209,31

Kasten waar ik nog tussen twijfel:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master MasterCase Maker 5€ 161,95€ 161,95
1NZXT S340 Elite Zwart€ 95,51€ 95,51
1Thermaltake View 31 Tempered Glass RGB Edition€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,46

Alvast bedankt voor eventuele input!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
pricewatch: be quiet! Silent Base Silent Base 800

Be-quiet heeft mooie stille kasten al vind ik de pricewatch: be quiet! Dark Base Pro 900 (Zwart/Zilver)

Helemaal het einde.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Ik zou voor de S340 elite of de P400S tempered glass gaan. Die bequiets zijn leuk, maar de topic starter heeft niets aan hun toegevoegde waarde denk ik persoonlijk.

Als je geen Ryzen wilt, omdat je geen kinderziektes wilt, dan is de Kraken misschien een aparte keuze. Fantastische koeler hoor begrijp me niet verkeerd. Maar de software is een ander verhaal

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Ga je 32gb echt optimaal benutten? In mijn ogen zou je ook prima met 16GB het kunnen redden. Daarnaast zal de pricewatch: Corsair RM550x meer dan voldoende zijn en voldoen.

[ Voor 45% gewijzigd door McFastFood op 15-05-2017 09:08 ]

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Zit al heel lang op een i7 950 en wil nu eindelijk eens een nieuwe pc gaan bouwen.
Twee dingen: 1. er zijn wat problemen met 7700k OCen ivm fabricagefouten door Intel, dus je loopt de kans dat OCen niet gaat lukken. 2. op geheugenondersteuning na zijn de ergste kinderziektes van AM4 er ondertussen echt wel uit, dus ik zou je willen aanraden om dit tech vlog (20m) te kijken, waarin je o.a. ziet (rond 13:20) dat de i7-7700 in bf1 1080p ultra draait op 8*95% cpu, terwijl multithreading alleen maar groter gaat worden. YouTube: Ryzen - The Tech Press Loses The Plot

Wat je verder met die informatie doet, en wat je koopt, is geheel aan jezelf, dus ik zal je verder met rust laten :) , maar in het kader van geïnformeerd consumeren vind ik het belangrijk om hier wel op te wijzen.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:33

Thomg

Aww yiss

Waarom denk je zo'n duur moederbord nodig te hebben?
Waarom volstaat een 150E ish moederbord niet?

RM750X is een beetje overkill, maar als je binnenkort wil SLI'en is het de minimale prijsverschil met de 650 lastig te verantwoorden...

• youridv1
32 GB ram is nogal overkill. Best wel overkill.
Er zitten inderdaad fabricage foutjes in de 7700K. Het zijn echter early adopters die er last van hebben. Het zijn de eerste paar batches. Je zou m kunnen delidden als garantie je niet veel uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
De eerste kast gebruikt een extra kleur naast zwart en daar alle verlichting RGB gaat worden wil ik niet aan een kleur vast zitten. De 2e is wel ok maar zie voor die prijs niet echt meerwaarde boven de kasten waar ik al naar kijk.
youridv1 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:05:
Ik zou voor de S340 elite of de P400S tempered glass gaan. Die bequiets zijn leuk, maar de topic starter heeft niets aan hun toegevoegde waarde denk ik persoonlijk.

Als je geen Ryzen wilt, omdat je geen kinderziektes wilt, dan is de Kraken misschien een aparte keuze. Fantastische koeler hoor begrijp me niet verkeerd. Maar de software is een ander verhaal
Denk dat het de s340 elite wordt, de hdmi aansluiting aan de voorkant is ook wel erg makkelijk met het aansluiten van de Vive.
Kan niet zoveel slechts vinden over de software van de Kraken, heb je een linkje?
McFastFood schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:03:
Ga je 32gb echt optimaal benutten? In mijn ogen zou je ook prima met 16GB het kunnen redden. Daarnaast zal de pricewatch: Corsair RM550x meer dan voldoende zijn en voldoen.
Vast niet, maar 16gb lijkt me wel erg karig als ik er een tijdje mee vooruit wil, er zijn nu al VR titels die minimaal 12gb nodig hebben. Die voeding is ok, maar niet meer voor sli en een overclock, een beetje reserve kan geen kwaad en zo groot is het prijsverschil niet.
foppe-jan schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:29:
[...]

Twee dingen: 1. er zijn wat problemen met 7700k OCen ivm fabricagefouten door Intel, dus je loopt de kans dat OCen niet gaat lukken. 2. op geheugenondersteuning na zijn de ergste kinderziektes van AM4 er ondertussen echt wel uit, dus ik zou je willen aanraden om dit tech vlog (20m) te kijken, waarin je o.a. ziet (rond 13:20) dat de i7-7700 in bf1 1080p ultra draait op 8*95% cpu, terwijl multithreading alleen maar groter gaat worden. YouTube: Ryzen - The Tech Press Loses The Plot

Wat je verder met die informatie doet, en wat je koopt, is geheel aan jezelf, dus ik zal je verder met rust laten :) , maar in het kader van geïnformeerd consumeren vind ik het belangrijk om hier wel op te wijzen.
1 Dat is iets om rekening mee te houden, misschien dan beter voor de 6700k gaan, of gewoon de 7700k terug sturen als het er een met een productiefout is.
2 Ik lees toch best wat problemen in het betreffende topic en kies bewust voor een stabiel systeem zonder kinderziektes. BF1 vind ik helemaal niets aan en VR heeft vooral meer baat bij de hogere clocksnelheid en betere aansturing van de GTX1080 denk ik.
Thomg schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:29:
Waarom denk je zo'n duur moederbord nodig te hebben?
Waarom volstaat een 150E ish moederbord niet?

RM750X is een beetje overkill, maar als je binnenkort wil SLI'en is het de minimale prijsverschil met de 650 lastig te verantwoorden...
Vind het een mooi moederbord met lekker veel aansluitingen en rgb verlichting, verder erg goede ervaringen met de ROG serie van Asus.
Binnenkort doe ik nog niets met SLI, maar er staat nog een systeem met een 1080 waar in de toekomst zeker weer de nieuwste GPU in komt, wil de optie open hoeden om die 2e 1080 dan hier bij in te zetten.
En idd het prijsverschil tussen 550, 650, en 750 watt is zo klein dat het zonde zou zijn daar op te bezuinigen.
youridv1 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:02:
32 GB ram is nogal overkill. Best wel overkill.
Er zitten inderdaad fabricage foutjes in de 7700K. Het zijn echter early adopters die er last van hebben. Het zijn de eerste paar batches. Je zou m kunnen delidden als garantie je niet veel uitmaakt.
32 GB is zeker overkill, maar 16 GB wordt in de nabije toekomst wel krap. Tot nu toe al 2 keer spijt gehad van te weinig geheugen kopen (wat toen ruim voldoende was volgens iedereen), en problemen met de overclock na het bijprikken van meer geheugen. Vandaar dat ik nu gelijk 32GB van hetzelfde geheugen verkies.
Delidden wil ik me niet aan wagen, maar in principe hoef ik ook niet het onderste uit de kan en ben met een bescheide overclock (altans voor nu) ook tevreden.
Mocht de 7700k niet overclocken kan ik natuurlijk gebruik maken van de wet koop op afstand.

• youridv1
Wat is de nabije toekomst voor jou? Je videokaart wordt eerder de bottleneck dan 32GB ram...

Verwijderd

Topicstarter
32GB ram wordt zeker niet snel de bottleneck, 16GB wel.
Zeker omdat er nu al VR titels zijn die 12GB vragen verwacht ik niet dat het nog vele jaren gaat duren voordat 16GB wel erg krap wordt.
Een GPU is makkelijk te vervangen, met ram bijprikken heb ik slechte ervaringen.
Buiten dat kan die 150 euro extra me weinig schelen en ziet het er beter uit (zeker ivm de rgb leds) :D

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 08:05:
Ja laat maar, heb er inmiddels genoeg over gelezen....
Daarmee is de behuizing van NZXT ook van de baan, van een dergelijk incompetent bedrijf dat zijn klanten laat stikken wil ik niets kopen.

• youridv1
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 00:14:
[...]

Ja laat maar, heb er inmiddels genoeg over gelezen....
Daarmee is de behuizing van NZXT ook van de baan, van een dergelijk incompetent bedrijf dat zijn klanten laat stikken wil ik niets kopen.
Zo erg is het ook weer niet, mijn kraken is inmiddels stabiel, de software komt gewoon verkeerd opgezet per default. Toch snap ik de keuze

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 10:41:
[...]

Zo erg is het ook weer niet, mijn kraken is inmiddels stabiel, de software komt gewoon verkeerd opgezet per default. Toch snap ik de keuze
Dan heb je mazzel, of meer kennis er van dan menig ander.
Lees dat nog altijd heel veel mensen er problemen mee hebben en dat NZXT totaal niets doet (reageert niet eens).
Hoe dan ook blij dat je dit aanstipte, dit is precies waarom ik ook geen AMD wil hebben, als een bedrijf hardware of softwarematige fouten maakt en ook nog eens niet in staat blijkt dit (snel) te corrigeren blijf ik er liever bij uit de buurt.

• youridv1
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Dan heb je mazzel, of meer kennis er van dan menig ander.
Lees dat nog altijd heel veel mensen er problemen mee hebben en dat NZXT totaal niets doet (reageert niet eens).
Hoe dan ook blij dat je dit aanstipte, dit is precies waarom ik ook geen AMD wil hebben, als een bedrijf hardware of softwarematige fouten maakt en ook nog eens niet in staat blijkt dit (snel) te corrigeren blijf ik er liever bij uit de buurt.
Begrijpelijk, hoewel AMD de laatste tijd juist erg goed bezig is met de drivers en software, voor de videokaarten dan. Bios updates voor ryzen gaan ook goed, maar intel en nvidia zijn natuurlijk zeer stabiel.

Ja nouja de Cam software is gewoon een beetje een vrouw. Je moet haar in taakbeheer op een hogere prioriteit zetten en dan houdt ze van je. (Dit lost 90% van mijn kraken probleempjes op) De mijne gedraagt zich daardoor nu netjes. Een pricewatch: Corsair Hydro H100i v2 is natuurlijk ook een optie. Ik zou bij die alleen wel even de fans vervangen. Door iets als dit pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Dat met die 7700K valt opzich mee. Het is een combinatie van zoutige 14 jarige verwende kindjes en een productiefout. Als je al zo'n rotchip krijgt is het na de RMA waarschijnlijk opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 17-05-2017 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:42:
[...]

Begrijpelijk, hoewel AMD de laatste tijd juist erg goed bezig is met de drivers en software, voor de videokaarten dan. Bios updates voor ryzen gaan ook goed, maar intel en nvidia zijn natuurlijk zeer stabiel.

Ja nouja de Cam software is gewoon een beetje een vrouw. Je moet haar in taakbeheer op een hogere prioriteit zetten en dan houdt ze van je. (Dit lost 90% van mijn kraken probleempjes op) De mijne gedraagt zich daardoor nu netjes. Een pricewatch: Corsair Hydro H100i v2 is natuurlijk ook een optie. Ik zou bij die alleen wel even de fans vervangen. Door iets als dit pricewatch: be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm

Dat met die 7700K valt opzich mee. Het is een combinatie van zoutige 14 jarige verwende kindjes en een productiefout. Als je al zo'n rotchip krijgt is het na de RMA waarschijnlijk opgelost.
Ben ook blij dat AMD weer een beetje de betere kant op gaat hoor, wat concurentie is altijd goed, alleen ben ik al heel lang klaar met ze.

De kraken is wel veeeeel mooier dan de corsair, als ik trouwens de revieuws lees over de corsair heeft die ook brake software..
Denk dat ik helaas het idee van waterkoeling maar helemaal moet laten varen en vanwege de dus grote luchtkoeler mijn hele idee van een pc met rgb verlichting en window :'(

Vraag me trouwens wel af wat die 10% problemen zijn die je nog wel hebt met de kraken?

Gelukkig was het "probleem" met de 7700K dus nogal overtrokken, en anders stuur ik de cpu gewoon terug mocht ik een brak exemplaar krijgen.

• youridv1
Die 10% Nouja soms vergeet de software nog wel eens dat mn kraken eraan zit, beetje jammer. Gewoon op install drivers drukken en rebooten. Mijn oplossing daarop is mijn pc nooit uitzetten, maar altijd in de slaapstand. Dan onthoudt hij het altijd. Ik vind het persoonlijk niet erg om slaapstand te gebruiken. Ik merk weinig verschil met "uit". En een reboot is meestal geen probleem voor de software. Overall vind ik mn kraken best aardig dus. Koelen doet hij in ieder geval erg goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, tja dat vind ik niet acceptabel wil de pc wel gewoon uit kunnen zetten.
Bedankt voor alle feedback, ik ga nog maar even heroverwegen wat te doen.

• youridv1
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 17:54:
Ok, tja dat vind ik niet acceptabel wil de pc wel gewoon uit kunnen zetten.
Bedankt voor alle feedback, ik ga nog maar even heroverwegen wat te doen.
Als je iedere vorm van software issue onacceptabel vindt zijn er een paar opties. Bequiet Silent Loop, Fractal Design Kelvin en Celcius, Luchtkoeling

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:11:
[...]

Als je iedere vorm van software issue onacceptabel vindt zijn er een paar opties. Bequiet Silent Loop, Fractal Design Kelvin en Celcius, Luchtkoeling
De Bequiet Silent Loop ziet er zeker goed uit.
Na altijd een dichte kast leek een "mooie" build met leds me gewoon leuk om eens te doen en die NZXT vond ik er gewoon erg gaaf uit zien..
Het is dat mijn 1080 gewoon schreeuwt om wat beters dan de i7 950 dat ik besloot te upgraden, aangezien wat me leuk leek niet mogelijk is heb ik de plannen aangepast.
Ik doe een "minimale" upgrade naar de 7700K en blijf de huidige voeding en dichte kast gebruiken.
Gezien het huidige succes van AMD verwacht ik dat ook Intel binnen een paar jaar met veel betere cpu's komt en kan ik wellicht tegen die tijd weer upgraden en zijn er dan ook mooie wel goed werkende waterkoelers op de markt.
Het nut voor een heel mooi moederboard en extra veel (en rgb led) geheugen vervalt hiermee ook.

Het lijstje ziet er nu zo uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 352,96€ 352,96
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 184,95€ 184,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 127,-€ 127,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,90

Het geld wat ik over hou vind ik wel een goede bestemming voor ;)
(zo kijk ik ook al een tijdje naar een projector)
Pagina: 1