Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mac adres terug zetten na BIOS reflash

Pagina: 1
Acties:

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 21:04
Hallo, niet zeker of dit de goede categorie is (wellicht beter in processors en moederborden?)

Na wat problemen met met mn moederbord waarbij ik hem gebrickt had, maar de eeprom van de bord af gehaald (Beetje gepruts omdat ik geen zin om het bord uit de kast te halen...) Draadjes aan de eeprom gesoldeerd, met een tooltje op een pi het ding opnieuw geflasht, teruggesoldeerd en hij werkt weer als een zonnetje..

Op een niet zo heel erg, maar wel opvallend dingetje na, mijn mac adres is nu het default mac adres : 88.88.88.87.88, dit lijkt me niet helemaal de bedoeling..

Ook moest ik mijn windows opnieuw activeren via de telefoon (wat verder prima lukte overigens), dus mijn moederbord hardware ID is mogelijk ook gewijzigd.

Moet wel zeggen dat ik maar 1 van de beide BIOS chips (Bios A en Bios B) succesvol weer aan de praat heb gekregen, terwijl ik wel beide succesvol had geflasht (maar kan ook gewoon niet goed gesoldeerd zitten natuurlijk)

Iemand die een manier heeft om makkelijk een MAC adres weer terug te veranderen, of moet ik er maar mee leren leven zo? Ik vind het ergens wel raar dat het überhaupt mogelijk is om een mac adres te veranderen, ik dacht dat zoiets in niet schrijfbaar geheugen zou staan,