Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB verlengkabel geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:45

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dit weekend heb ik een USB 2.0 verleng kabel in gebruik genomen. Bij de product omschrijving stond dat het 'high speed USB 2.0 standard' ondersteund. Wanneer ik hem tussen mijn PC en mijn USB-hub hang doet ie echter niets. De eerste keer zag ik dat hij een driver probeerde te installeren (voor een kabeltje? Nog nooit gezien), en ook dat doet ie nu niet meer. Net even wat gespeeld met en zonder dit kabeltje tussen bijvoorbeeld mijn telefoon, en telkens wanneer ik dit kabeltje ertussen stop laad mijn telefoon wel, maar is er geen data overdracht mogelijk (mijn PC ziet mijn telefoon niet). Ik vind het maar een vreemd verhaal; een kabeltje doet het wel of niet, dus wanneer hij stroom afgeeft zou hij toch ook data moeten doorsturen?

Zie ik iets (compatibiliteit) over het hoofd, of moet ik deze gewoon RMA sturen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 21:06
Hoe lang is de kabel? uit mijn hoofd mag die kabel maximaal maar 5 meter zijn.

Tevens kan het zo zijn dat de hoeveelheid stroom die benodigd is voor die afstand niet geleverd kan worden door de usb-poort van je computer.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
50 cm, dus een tiende van 5 meter. Daar kan het niet aan liggen dan lijkt me?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er zijn USB kabels die alleen stroom doorgeven, en geen data.

Ik heb nog wel een kabel liggen die ook de puntjes voor data gebruikt voor power, dat soort dingen waren de voorlopers van de huidige fast-charge kabels.

Maar, je hebt ze ook wel die gewoon uit kostenbesparing de boel niet doorverbinden, of het is gewoon prutkwaliteit.

Daarom is het kopen van random kabeltjes op Ebay etc. soms nogal riskant.

People as things, that’s where it starts.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Die ik heb gekocht was bij de lokale MediaMarkt zeg maar (woon in Tsjechië en hier is dat Alza). https://www.alza.cz/premi...-0-5-m-black-d4590865.htm

Ik ga hem dan maar retour sturen, bedankt voor de reacties in ieder geval :)