Verkeerde kop "Netflix blokkeert Android-gebruikers met..."

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:28
Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms
Is de kop. Echter blokkeren ze alleen de installatie via de store bij mensen met root-toegang. Er wordt zelfs in het artikel gezegd: "Vooralsnog werkt de applicatie wel op Android-apparaten met roottoegang of een custom rom, zolang deze al geïnstalleerd staat..."

In mijn ogen dus een erg misleidende kop.

nieuws: Netflix blokkeert Android-gebruikers met roottoegang en custom roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
'Erg misleidend' vind ik dat weer overdreven om te zeggen. De kop klopt gewoon maar jij had graag gezien dat er aanvullende informatie in de titel stond. In het verleden is hier al vaak de discussie gevoerd over het al dan niet verwerken van nuances in koppen. Helaas is de ruimte beperkt dus je ontkomt niet aan weglaten van informatie die sommigen terug willen zien. Het belangrijkste nieuwsfeit staat correct in de kop, dat bestaande installaties vooralsnog wel werken en dat installaties buiten de store om nog mogelijk zijn, is op dit moment fijn voor die gebruikers, maar niet de kern van het nieuws. Officieel zijn ook die installaties nu 'niet compatibel'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lars_jj
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:28
"Netflix niet meer beschikbaar in de Play Store voor gebruikers met root-toegang."

"Netflix-app niet meer compatible met Android toestellen met root-toegang."

"Netflix blokkeert installatie Android app op toestellen met root-toegang."

Het argument dat de kop te lang zou worden, is in mijn ogen niet echt toepasselijk. Aangezien er een kortere kop gemaakt kan worden, die wèl correct is.

Je geeft ook aan dat het belangrijkste nieuwsfeit in de kop staat, maar er staat geen feit in de kop. Netflix blokkeert de gebruiker niet, enkel de installatie op toestellen met root-toegang. Als ze de gebruiker zouden blokkeren, dan wordt er geïmpliceerd dat de gebruiker geen toegang heeft tot de dienst. Dit heeft diegene wel, ook op toestellen met root-toegang is de app nog gewoon te gebruiken, de app is enkel niet meer te installeren van de Play Store.
De kop klopt gewoon maar jij had graag gezien dat er aanvullende informatie in de titel stond.
Ik vraag dus niet om aanvullende informatie in de kop, ik vraag om de juiste informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door lars_jj op 15-05-2017 17:35 ]