Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Deze week ben ik begonnen met mijn eerste bouw. Helaas nog zonder succes, de pc komt niet in de bios en geeft 2 debug lights: ram en CPU. Door de webwinkel heb ik wel vooraf een bios update laten doen.

Nu heb ik deze errors online opgezocht en zie ik dat het vaker voorkomt. Natuurlijk ben ik zelf al gaan debuggen en heb ik volgens mij de meeste zaken die ik op het web langs zie komen gedaan.

- Ben ik nog zaken vergeten, hebben jullie nog adviezen hoe ik dit op kan lossen?
- Mocht ik hem niet aan krijgen. Zal ik dan de hele kast opsturen naar de webwinkel? Of alleen mobo, cpu cooler? Wat adviseren jullie mij te doen?
- Zien jullie iets bij de CPU/Socket wat problemen veroorzaakt?

Troubleshoot:
- Scherm zit in videokaart, alle stroomkabels zitten goed vast
- Systeem 10 minuten opstarten, ryzen blijkt de eerste keer lang op te starten
- 1 ram in Dimma 2
- Al de stroom eraf en stekker eruit en mobo batterij er 5 minuten uit
- CPU, stock cooler en socket opnieuw plaatsen, incl koelpasta. Op de foto's lijkt wat naast CPU en socket te zitten. Voor mijn gevoel komt dit door de webwinkel doordat zij hem geplaatst hebben.
- Mobo uit de case met videokaart, ram, cpu, cpu cooler aangesloten

Bouw:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 224,95€ 224,95
1MSI B350 PC Mate€ 100,95€ 100,95
1MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB€ 222,-€ 222,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,50€ 142,50
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 97,50€ 97,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.105,12

Foto's:
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/3463/cw8Ptu.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/2995/0fNLg7.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img922/8070/FKAzZ8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/a/img923/1424/2LZTu5.jpg

Gr,
Mokskie

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-11 16:50
Ik zie op de processor geen verbogen pinnetjes. Moederbord ziet er ook goed uit.

Je krijgt bij het opstarten totaal geen beeld ?

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:02
Wat is die witte Goo aan je socket en processor, thermal paste?
Hoe krijg je dat voor elkaar.
Niet dat, dat het probleem is (non conductive) maar wellicht heb je iets verkeerd gemonteerd?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Ik vermoed toch dat de BIOS je CPU niet pakt. :) Wellicht even kijken of de BIOS Flash wel goed verlopen is, of überhaupt wel gedaan is.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg inderdaad helemaal geen beeld, als ik de pc aan doe gaan de lichtjes gelijk aan.

Door het opschroeven van de koeler is deze wat kan schuiven denk ik of het is tijdens de biosupdate in de winkel gebeurd. Adviseren jullie mij dit met alcohol eraf te halen of gewoon laten zitten?

Zojuist gebeld met de webwinkel en ik ga mijn moederbord, cpu & ram even laten nakijken. Ik durf het zelf niet aan om de bios te flashen etc.

Bedankt voor de reacties.

Gr,
Jan

• pclinde
  • Laatst online: 00:50

pclinde

TechGaming.nl

Hoi Jan,

Ik kan je altijd helpen. ;) Mocht je er niet uitkomen, dan kun je het ook opsturen naar mij.

Groetjes,
Pim

Edit: ik gebruik ArctiClean. :D

[ Voor 12% gewijzigd door pclinde op 15-05-2017 13:34 ]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Had ik bij mezelf en bij men vader zijn pc laatst met nieuw moederbord , geheugen en cpu .
beide keren gpu kaart losgedraaid en volledig omhoog gedrukt en dan terug vastgezet beide keren werkte het dan wel .
Wie weet , was wel beide op een Asus prime moederbord .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod @pclinde . Ik heb het moederbord, cpu en ram opgestuurd zodat ze het even kunnen nakijken.

@Smollys GPU heb ik meerdere keren los gehad en opnieuw geinstalleerd. Dit kan het dus denk ik ook niet zijn.

Bedankt voor de reacties, hopelijk krijg ik alles snel aan wanneer ik de onderdelen terug heb.

Gr,
Jan

• HollowGamer
  • Niet online
Waarom durf je zelf niet de BIOS te flashen? Toegegeven er zit altijd nog een risico aan als de stroom uitvalt, maar tegenwoordig gaat het prima via Windows zelf of eenvoudig via de UEFI.

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Zit de processor wel op de goede manier erop? (puntje op voorkant processor aan de kant van pijltje bij socket)

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
Terzijde: Als ik deze pagina zo zie is ondersteuning voor de ryzen 5s niet pas later toegevoegd, dus een biosupdate zou niet nodig moeten zijn (geweest), behalve voor optimalisatie. Booten (naar bios) zou zonder meer moeten lukken, aangenomen dat alles er goed in zit.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Pagina: 1