Beste Tweakers,
Deze week ben ik begonnen met mijn eerste bouw. Helaas nog zonder succes, de pc komt niet in de bios en geeft 2 debug lights: ram en CPU. Door de webwinkel heb ik wel vooraf een bios update laten doen.
Nu heb ik deze errors online opgezocht en zie ik dat het vaker voorkomt. Natuurlijk ben ik zelf al gaan debuggen en heb ik volgens mij de meeste zaken die ik op het web langs zie komen gedaan.
- Ben ik nog zaken vergeten, hebben jullie nog adviezen hoe ik dit op kan lossen?
- Mocht ik hem niet aan krijgen. Zal ik dan de hele kast opsturen naar de webwinkel? Of alleen mobo, cpu cooler? Wat adviseren jullie mij te doen?
- Zien jullie iets bij de CPU/Socket wat problemen veroorzaakt?
Troubleshoot:
- Scherm zit in videokaart, alle stroomkabels zitten goed vast
- Systeem 10 minuten opstarten, ryzen blijkt de eerste keer lang op te starten
- 1 ram in Dimma 2
- Al de stroom eraf en stekker eruit en mobo batterij er 5 minuten uit
- CPU, stock cooler en socket opnieuw plaatsen, incl koelpasta. Op de foto's lijkt wat naast CPU en socket te zitten. Voor mijn gevoel komt dit door de webwinkel doordat zij hem geplaatst hebben.
- Mobo uit de case met videokaart, ram, cpu, cpu cooler aangesloten
Bouw:
Foto's:

Gr,
Mokskie
Deze week ben ik begonnen met mijn eerste bouw. Helaas nog zonder succes, de pc komt niet in de bios en geeft 2 debug lights: ram en CPU. Door de webwinkel heb ik wel vooraf een bios update laten doen.
Nu heb ik deze errors online opgezocht en zie ik dat het vaker voorkomt. Natuurlijk ben ik zelf al gaan debuggen en heb ik volgens mij de meeste zaken die ik op het web langs zie komen gedaan.
- Ben ik nog zaken vergeten, hebben jullie nog adviezen hoe ik dit op kan lossen?
- Mocht ik hem niet aan krijgen. Zal ik dan de hele kast opsturen naar de webwinkel? Of alleen mobo, cpu cooler? Wat adviseren jullie mij te doen?
- Zien jullie iets bij de CPU/Socket wat problemen veroorzaakt?
Troubleshoot:
- Scherm zit in videokaart, alle stroomkabels zitten goed vast
- Systeem 10 minuten opstarten, ryzen blijkt de eerste keer lang op te starten
- 1 ram in Dimma 2
- Al de stroom eraf en stekker eruit en mobo batterij er 5 minuten uit
- CPU, stock cooler en socket opnieuw plaatsen, incl koelpasta. Op de foto's lijkt wat naast CPU en socket te zitten. Voor mijn gevoel komt dit door de webwinkel doordat zij hem geplaatst hebben.
- Mobo uit de case met videokaart, ram, cpu, cpu cooler aangesloten
Bouw:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 224,95 | € 224,95 |
| 1 | MSI B350 PC Mate | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 570 Gaming X 4GB | € 222,- | € 222,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 142,50 | € 142,50 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 97,50 | € 97,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.105,12 | |
Foto's:

Gr,