Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvda
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Lieve medetweakerts,

Jammer genoeg heeft mijn Samsung Galaxy S7 Edge een onfortuinlijke smakkert gemaakt tegen het keukenblok. Allemaal heel jammer, aangezien ik in 7 jaar nog geen enkele keer iets kapot heb laten gaan aan mijn telefoon. Och, kan gebeuren.
Na de val bleek alleen het scherm defect te zijn. Geen enkele kras, maar van kleuren die het niet meer deden ging het scherm naar een vaag groen flikkerend beeld, zeer droevig. Nou zou ik graag deze telefoon nog voor een zacht prijsje aan iemand kwijt willen die er misschien nog wat van kan maken, maar dan wil ik wel eerst even het geheugen wissen of bewaren op mijn computer.

Na wat speuren op internet heb ik nog geen goede oplossing hiervoor gevonden en hoop dat iemand hier daar wellicht ervaring mee heeft. Ow en er staat een custom ROM op.

Mocht ik verkeerd gebruik hebben gemaakt van Google stuur mij dan gerust een bijdehante LMGTFY, als ik maar een oplossing kan vinden.

Brand maar los met de reacties en verras mij met uw wijsheden!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Als je ergens een ongeveer vergelijkbare telefoon vandaan kunt halen, kun je die van jou misschien aan je pc hangen en er een nieuwe rom opzetten? Je kunt dan de stappen zichtbaar doorlopen op die andere telefoon, en "blind" op je eigen telefoon ernaast.

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile

Titelfix toegepast.

Doet het touchscreen het nog wel of is dat ook kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvda
Bra-Jo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:57:
Als je ergens een ongeveer vergelijkbare telefoon vandaan kunt halen, kun je die van jou misschien aan je pc hangen en er een nieuwe rom opzetten? Je kunt dan de stappen zichtbaar doorlopen op die andere telefoon, en "blind" op je eigen telefoon ernaast.
Dat zou een goede optie zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickvda
rens-br schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:23:
[mbr]
Titelfix toegepast.
[/]

Doet het touchscreen het nog wel of is dat ook kapot?
Ja touchscreen doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
yannickvda schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:03:
Lieve medetweakerts,

Jammer genoeg heeft mijn Samsung Galaxy S7 Edge een onfortuinlijke smakkert gemaakt tegen het keukenblok. Allemaal heel jammer, aangezien ik in 7 jaar nog geen enkele keer iets kapot heb laten gaan aan mijn telefoon. Och, kan gebeuren.
Na de val bleek alleen het scherm defect te zijn. Geen enkele kras, maar van kleuren die het niet meer deden ging het scherm naar een vaag groen flikkerend beeld, zeer droevig. Nou zou ik graag deze telefoon nog voor een zacht prijsje aan iemand kwijt willen die er misschien nog wat van kan maken, maar dan wil ik wel eerst even het geheugen wissen of bewaren op mijn computer.

Na wat speuren op internet heb ik nog geen goede oplossing hiervoor gevonden en hoop dat iemand hier daar wellicht ervaring mee heeft. Ow en er staat een custom ROM op.

Mocht ik verkeerd gebruik hebben gemaakt van Google stuur mij dan gerust een bijdehante LMGTFY, als ik maar een oplossing kan vinden.

Brand maar los met de reacties en verras mij met uw wijsheden!
Helaas werkt MHL niet op de S7 anders had je hem via HDMI op tv kunnen aansluiten.

Maar je kunt toch Smartswitch gebruiken of krijg je foutmelding vanwege de custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dan kan je ook proberen de telefoon aan te sluiten via usb en blind proberen mtp aan te zetten. (unlocken, notificatiebalk naar beneden swypen en drukken op de notificatie.) Eventueel kun je deze stappen afkijken van een ander apparaat.

Daarbij kan je ook proberen via ADB bestanden er vanaf te halen.
Pagina: 1