Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

live streaming video hapert, geluid niet

Pagina: 1
Acties:

• DaemsD
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 20:14
Ik bekijk regelmatig voetbalmatchen via live streaming, beeld hapert echter erg veel. Geluid daarentegen blijft wel gewoon doorspelen.

Ik heb al geprobeerd met Firefox, Chrome, IE en Edge, steeds hetzelfde probleem.

Speedtest Ookla geeft ping +/- 13s, Down 70 à 90, Up 8 à 9.

Ik heb al erg veel topics gelezen, en geprobeerd met vrijmaken cache, geschiedenis,.... etc.

Wat zou de reden kunnen zijn ?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En omdat we geen glazen bol hebben wat vragen. Waarop kijk je dit met welke software vanaf welke site, met wat voor verbinding (kabel wifi).
Maar mijn gok is dat je wifi verbinding niet zo heel erg stabiel is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DaemsD
sorry, ik geef wat meer info.
Software, met diverse browsers geprobeerd, via website SEBN.
Ik heb via WIFI geprobeerd, maar meestal via kabel, die dan via Powerline.

Als het aan de instabiele verbinding ging, zou dan ook het geluid niet haperen of heeft dat er niets mee te maken ?

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

DaemsD schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:50:
sorry, ik geef wat meer info.
Software, met diverse browsers geprobeerd, via website SEBN.
Ik heb via WIFI geprobeerd, maar meestal via kabel, die dan via Powerline.

Als het aan de instabiele verbinding ging, zou dan ook het geluid niet haperen of heeft dat er niets mee te maken ?
Geluid heeft wel wat minder bandbreedte nodig dan video, en daarnaast nog een powerlijn gebruiken is vragen om problemen in dit soort situaties.

Sluit het geheel waar je de streams op kijkt lekker bekabelt aan, en je hebt nergens last van.(denk ik zo) :-)

• DaemsD
Net met de laptop even tot aan de router van telenet gegaan en rechtstreeks daarop aangekoppeld, geen verbetering qua streaming. een nieuwe Ookla speedtest gaf mij nu 96 down en 8 up.

Ivm geluid en video. Ik begrijp dat audio minder bandbreedte nodig heeft, maar is er misschien een misverstand. Ik bedoelde dat de audio bij de videostream ook niet hapert terwijl dat beeld wel hapert. Is dat niet dezelfde datastroom die binnenkomt ?
Daarom dat ik misschien dacht aan problemen video kaart of dergelijke.

Ik blijf proberen, want het blijft toch erg vervelend.