Walnoten/Amerikaans noten blad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een massief walnoten blad voor op een televisie meubel. De afmeting is ongeveer 360cm x 63cm. Dikte maakt niet zo veel uit, wel minstens 2cm. Ik wil het liefst uit 1 (verlijmd) stuk.

Bij keukenzaken vragen ze (wat ik heb gezien) absurde prijzen. Dus ik zoek nu naar houthandels of timmerfabrieken. En dan bij voorkeur regio Amsterdam/Utrecht. Ik heb ook wel het eea gevonden. Dat lijkt er al veel meer op qua prijs. IKEA heeft helaas geen massief walnoten maatwerk blad.

Mijn vraag is eenvoudigweg: Zijn er bedrijven waar je goede ervaringen mee hebt voor een dergelijke vraag? Dan ga ik daar eerst even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

KopjeThee schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:24:
Ik ben op zoek naar een massief walnoten blad voor op een televisie meubel. De afmeting is ongeveer 360cm x 63cm. Dikte maakt niet zo veel uit, wel minstens 2cm. Ik wil het liefst uit 1 (verlijmd) stuk.
360cmx63cmx2cm is nogal een flink lap hout, dat het aardig wat geld gaat kosten is niet meer dan logisch. Het is niet dat het hardlopende maat is..... Wat is je budget?
Bij keukenzaken vragen ze (wat ik heb gezien) absurde prijzen.
En wat zijn volgens jou absurde prijzen?....
Dus ik zoek nu naar houthandels of timmerfabrieken. En dan bij voorkeur regio Amsterdam/Utrecht. Ik heb ook wel het eea gevonden.
Dat lijkt er al veel meer op qua prijs. IKEA heeft helaas geen massief walnoten maatwerk blad.
En welke heb je gevonden en was hun vraagprijs?

[ Voor 9% gewijzigd door Fietsbel op 14-05-2017 18:34 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Fietsbel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:32:
[...]

360cmx63cmx2cm is nogal een flink lap hout, dat het aardig wat geld gaat kosten is niet meer dan logisch. Het is niet dat het hardlopende maat is..... Wat is je budget?

[...]

En wat zijn volgens jou absurde prijzen?....

[...]

En welke heb je gevonden en was hun vraagprijs?
Ok. Ja het is zeker een lap hout. Budget is wel wat flexibel. Ik dacht omstreeks 200 euro per meter (als het een beetje dik is). Misschien 50 euro verzenden. Dus omstreeks 800 tot 900 euro. Diverse keukenzaken vragen met gemak het dubbele. Tot nu toe lijkt die 800 a 900 wel te halen. Mijn vraag is niet per se om de goedkoopste te vinden, maar vooral een bedrijf waar iemand een prettige ervaring mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:33
De Arnhemse Fijnhouthandel Zegt dat je voor een stukje hout ongveer 300 EUR moet betalen. Als ik goed reken tenminste. Ik weet hier niet zeker of je minimaal de minimum-breedte moet betalen (oftewel een hele plank moet kopen):
http://www.af.nl/voorraad/massief/nootam/prijslijst.html

Dan heb je een plank maar moet je vervoer en nabewerking nog doen.

Let op dat een massieve plank gaat kromtrekken, en dat je het waarschijnlijk wil verzagen en verlijmen om te voorkomen dat dat één kant op gaat.

Prijzen van ruwhout kunnen nog steeds wat uiteen liggen maar dit geeft iig een goede indicatie.

[ Voor 40% gewijzigd door OnTracK op 14-05-2017 18:50 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wanneer ik google op "massief walnoten blad" kom ik genoeg webshops tegen, ja ze zitten (wellicht) niet in je regio, maar je moet het toch al laten bezorgen geef je aan. Genoeg recensies te lezen om een oordeel te kunnen maken.
M.bt. de prijs, 800/900 euro moet dus mogelijk zijn.

De vraag blijft staan: welke regionale houtbedrijven heb je benaderd en welke prijzen gaven ze je door?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
Waarom zou je perse een massief blad willen? Veel grotere kans op vervormen en je ziet toch maar de bovenste laag :P
Bij de ikea koop je 2 werkbladen die je netjes aan elkaar kan maken. Zeker als je op de juiste plek zaagt is de naad waarschijnlijk bijna niet te zien.
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/90331468/#/50331470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:50
Notelaar is duur. Laatste prijs die ik wist, voor beste kwaliteit was 375€/m². Neemt ook enorm toe in prijs naarmate je planken > 2m nodig hebt (want mensen eten graag noten...) Ik weet niet hoe je het wil opbouwen?

Bijkoemnde opmerking: notelaar deukt snel in, krast snel. Niet zo'n hard hout als je zou verwachten. En namaak (laminaat bv) ziet er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
manzonderdas schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:53:
Notelaar is duur. Laatste prijs die ik wist, voor beste kwaliteit was 375€/m². Neemt ook enorm toe in prijs naarmate je planken > 2m nodig hebt (want mensen eten graag noten...) Ik weet niet hoe je het wil opbouwen?

Bijkoemnde opmerking: notelaar deukt snel in, krast snel. Niet zo'n hard hout als je zou verwachten. En namaak (laminaat bv) ziet er echt niet uit.
Het mogen van mij wel gevingerlaste lamellen zijn. Maar dan wel aan de zijkant, zodat de bovenkant er recht uitziet. Dat vind ik wel mooi.

Als ik 375 reken, dan kom ik op ongeveer 850 euro. Dat is niet onredelijk.

Bedankt voor de tip dat het vrij zacht is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Fietsbel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:50:
Wanneer ik google op "massief walnoten blad" kom ik genoeg webshops tegen, ja ze zitten (wellicht) niet in je regio, maar je moet het toch al laten bezorgen geef je aan. Genoeg recensies te lezen om een oordeel te kunnen maken.
M.bt. de prijs, 800/900 euro moet dus mogelijk zijn.
De vraag blijft staan: welke regionale houtbedrijven heb je benaderd en welke prijzen gaven ze je door?
Ik heb nog geen regionale bedrijven benaderd. (Die zijn inderdaad eenvoudig te vinden.) Alleen dus enkele keukenzaken. Ik wilde eerst even informeren naar ervaringen. Die kon ik namelijk niet zo goed vinden. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:27
Al wel eens gekeken naar fineer bladen?
Minder kans op kromtrekken, waarschijnlijk makkelijker met transport en een stukje goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 14:31
OnTracK schreef op zondag 14 mei 2017 @ 18:45:
De Arnhemse Fijnhouthandel Zegt dat je voor een stukje hout ongveer 300 EUR moet betalen. Als ik goed reken tenminste. Ik weet hier niet zeker of je minimaal de minimum-breedte moet betalen (oftewel een hele plank moet kopen):
http://www.af.nl/voorraad/massief/nootam/prijslijst.html

Dan heb je een plank maar moet je vervoer en nabewerking nog doen.

Let op dat een massieve plank gaat kromtrekken, en dat je het waarschijnlijk wil verzagen en verlijmen om te voorkomen dat dat één kant op gaat.

Prijzen van ruwhout kunnen nog steeds wat uiteen liggen maar dit geeft iig een goede indicatie.
Heb je ook nog een ongeschaafd blad waar toch wel wat bewerking over moet. Op budget zou ik naar fineer kijken.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-04 17:48
Informeer is bij de Amsterdamse Fijnhouthandel standaard alleen wel allemaal ruw hout maar ze kunnen het ook voor je schaven en op maat maken. Als je langs gaat kan je een stuk hout naar je wensen uit zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:16

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Bel eens met Rick van Masave. Een echte vakman die uit hobby begonnen is met hout.

http://www.masave.nl/

zit in Zwolle, mensen komen zelfs vanuit Belgie naar hem voor hout..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Christiaan676 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 14:52:
Informeer is bij de Amsterdamse Fijnhouthandel standaard alleen wel allemaal ruw hout maar ze kunnen het ook voor je schaven en op maat maken. Als je langs gaat kan je een stuk hout naar je wensen uit zoeken.
Ook laatst geweest, aardige jongens, mochten sample-tje meenemen en hebben later een 122x244x4cm stuk bamboeplaat gekocht.

specs

Pagina: 1