Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-02 00:30
Ik ben bezig met het bouwen van een budget pc, en zou daar graag wat advies bij willen krijgen.

Specs PC:

Moederbord: MSI B350M Gaming Pro Carbon
Processor: AMD Ryzen 5 1400
Videokaart: MSI Geforce 1060 amor OCV1
Case: PHANTEKS Eclipse P400S
Voeding: Corsair CX550
Werkgeheugen/RAM: Hyper x Fury 8GB 2x4 2400mhz
Opslag HDD: WD Blue 1TB 7200RPM
Oplslag SSD: TOSHIBA Q300 240 gb

Verdere Info:
-Gebruik: Ik wil graag gamen met mijn PC en later ook nog gaan opnemen voor YouTube.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Maximale kosten en Voorkeur pijs: Het liefst wil ik rond de €500 gaan betalen maar als jullie veel betere
Prestaties kunnen vinden voor Max €550 en Max €575 met een SSD dan hoor ik dat graag.
(Prijzen inclusief verzendkosten)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Componenten die ik al heb:
MSI Geforce 1060 Armor (Gewonnen bij winkel Ries Computers :*) )
TOSHIBA Q300 240 gb (Voor maar 60 euro gekregen)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Deze dingen vind ik nodig om te hebben: Case, power supply, moederbord, processor, videokaart, werkgeheugen/RAM, HDD en nog een SSD.
Voorkeurs-merk: Hier ben ik best flexibel mee, het enige wat ik niet wil is veel te goedkope vage Chinese merken omdat ik daar niet echt goede ervaring mee heb en het niet betrouwbaar is.
Wensen
Grootte PC: ATX of Micro ATX
Geluids-niveau: Hier doe ik niet zo moeilijk over maar het moet niet overdreven luid zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Energie Vebruik: Dit is ook niet een groot punt maar Max mag het 600 Watt zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beeldscherm Resolutie: Ik speel nu in een best lage resolutie (720p) dus deze pc is eigenlijk al een beetje overkill voor de huidige resolutie, maar aangezien ik deze pc graag een beetje toekomst bestendig wil hebben en ik ook van plan ben om binnen kort naar 1080p of 1440p over te stappen is deze pc de way to go.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gewenste FPS: Ik ben gewend om op hele lage framerates te spelen dus het hoeft niet overdreven hoog te zijn maar wel soepel denk aan ongeveer 75 framerates bij wat nieuwere titels op 720p natuurlijk |:(
en hoger bij wat lichtere games.
Games die ik speel: Minecraft, Tanki X en ik ben van plan om battlefield 1 en GTA V te spelen maar omdat deze pc dat niet aankan speel ik dat nog niet.
Overklokken ja of nee? : Ik ben nu nog niet van plan om te gaan overklokken omdat dat simpel weg (nog) niet nodig is, maar in de toekomst wil ik het wel gaan doen als de PC wat minder word.
Mij lijkt overklokken trouwens gewoon veilig omdat de Stock cooler van de Ryzen 5 nog best redelijk is.

[ Voor 93% gewijzigd door Gamende op 25-05-2017 11:27 . Reden: Eerste Edit was aanvulling van informatie, Tweede edit was op verzoek van moderator wegens gebrek aan informatie, Derde verandering was voor spelling- fouten te controleren en te corrigeren. Vierde Edit Is voor aanvullen van informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01:01
Leuke winst dan zo'n kaartje ;)
Ik mis wel een ssd, die moet je wel hebben anno 2017

Ryzen 5 7600x | RX 9070 XT Red Devil | Lian Li O11 Vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door Rolftk op 29-12-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Ik had al over een ssd nagedacht maar omdat ssd's de totaalprijs van €503 naar ongeveer €590 laat stijgen leek mij dat niet zo'n goed idee. maar nu jullie dit zo zeggen ga ik weer op ssd jacht 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan beter eest een SSD scoren en over een maandje een HDD dan andersom.

Een 250GB SSD is groot genoeg voor Windows en een paar games, kun je in ieder geval even vooruit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Goed idee, daar had ik nog niet over nagedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 18:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Klopt lars.ruiter bedankt voor je advies, Mijn enige vraag is of 450watt wel genoeg is om voor de toekomst, weet je dat uit ervaring?

[ Voor 78% gewijzigd door Gamende op 15-05-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Aangezien je OP nog niet voldoende is raad ik je aan al het advies ter harte te nemen @Tech_Hero_YT
Met vage berichten andere tweakers op de kast jagen bereik je niet heel veel.
Als je het zelf allemaal prima weet was het openen van dit topic niet nodig.

Lees het DAA beleid eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
@NO_Excuses Snap ik en ik ben het ook volledig eens met de rest maar omdat het hier om een budget build gaat probeer ik toch die laatste 10 euro te besparen door een andere voeding te nemen en dat geld te gebruiken op oa de processor, aangezien jullie meer verstand hebben van computers Neem ik jullie advies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Tech_Hero_YT schreef op maandag 15 mei 2017 @ 15:45:
Klopt lars.ruiter bedankt voor je advies, Mijn enige vraag is of 450watt wel genoeg is om voor de toekomst, weet je dat uit ervaring?
Ja, want het systeem zal nu onder full load max 250 watt trekken. En daarnaast worden de componenten tegenwoordig alleen maar energiezuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
Bedankt Lars, Ik wist niet dat m'n set-up zo weinig watt van de muur zou halen, zelf was ik al op de hoogte Dat hoge wattage voeding nutteloos is zelfs met een high end set-up, maar ik wist niet dat het verbruik zo weinig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McFastFood
Tech_Hero_YT schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:20:
Bedankt Lars, Ik wist niet dat m'n set-up zo weinig watt van de muur zou halen, zelf was ik al op de hoogte Dat hoge wattage voeding nutteloos is zelfs met een high end set-up, maar ik wist niet dat het verbruik zo weinig zou zijn.
Klopt, dat wist ik idd ook niet in het begin. Je kunt het zelf gemakkelijk uitrekenen.
Als je bij de product specificaties kijkt zie je het TDP staan (dat is het stroomverbruik)
CPU: pricewatch: AMD Ryzen 5 1400 Boxed Wraith Stealth koeler tdp=65w (zonder OC)
GPU: pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G 120 TDP (zonder OC)
HDD: 10-15 wat.
Totaal: 200 watt. En dan heb ik uit mijn hoofd 250 gerekend en dan heb ik het nog dus ruim gehouden. :)

Mocht je meer willen weten spit dit dan eens even door: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

[ Voor 5% gewijzigd door McFastFood op 16-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 13:08
TDP is natuurlijk niet direct de Maximale Power consumptie. En 9/10 keer kloppen die ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Meestal ligt de maximale power consumptie zelfs lager dan de TDP :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar DAA, want hele build. Vul ook nog even je startpost aan met de verplichte vragen uit DAA beleid, want je bent nu erg karig in de informatie die je verstrekt. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter het advies is.

[ Voor 75% gewijzigd door br00ky op 16-05-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10-2024
never mind.

[ Voor 94% gewijzigd door foppe-jan op 16-05-2017 21:39 ]

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamende
@br00ky Excuses voor de gebrekkige info, ik heb het inmiddels aangevuld en veranderd.
Pagina: 1