Toon posts:

iPhone energielek: What to do?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Nieuw hier, en ik ben echt ten einde raad, dus ik hoop dat iemand hier misschien goede raad weet.

Sinds begin augustus 2016 had ik een iPhone SE in gebruik. Prima ding, 64 gig en deed precies wat ie moest doen en goed ook. Sinds maart dit jaar begon de batterij echter flink kuren te vertonen. En dan heb ik het niet over kuren n.a.v. charging cycles, oftewel gebruik, maar echt als in dat ie, zonder enig gebruik en op vliegtuigstand van 100 naar 0 procent kon gaan in een uurtje. Alsof er ergens een energie lek was.

Natuurlijk was ik weer te ongeduldig om het probleem écht uit te zoeken bij een Apple store in Amsterdam, een uur reizen vanaf mijn huis, en bracht ik dus mijn iPhone naar een winkel genaamd 'telecombinatie' om de batterij te laten vervangen voor 5 tientjes. De winkel zag er prima en totaal niet sketchy uit, en een vriendelijke kerel vertelde mij dat ze 'echte Apple batterijen gebruiken, en de garantie dus intact blijft'. Helemaal prima dacht ik. Zo gezegd zo gedaan: nieuwe accu. Echter bleef het probleem terugkomen, en heeft telecombinatie, tevergeefs, 3x mijn accu vervangen. Het ligt dus niet aan de accu zelf, maar is echt een intern probleem. Nu komt probleem nr2: toen ik naar de Apple store ging met de vraag of Apple er ff naar kon kijken kreeg ik te horen dat mijn garantie is vervallen nav het vervangen van de batterij door derden met een nepbatterij. Plat gezegd ben ik dus gewoon genaaid door die telecombinatie vent, en ik heb een enkel bewijs dat ie dat over die garantie tegen mij gezegd heeft, omdat ik vanzelfsprekend het gesprek niet op heb genomen. Ik zit nu dus met een nog geen 2 jaar oude prima iPhone waar ik helemaal niks kan omdat de batterij compleet naar de zak is.

Weet iemand raad? Wat kan ik het beste doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heb je 'm al terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Het kan zomaar dat het aan een app ligt of een softwarebug is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Correctie: ik ben niet naar de Apple store maar naar de Amac gegaan. Een reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:55:
Heb je 'm al terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Het kan zomaar dat het aan een app ligt of een softwarebug is.
Jup... meerdere malen zelfs. Ook via herstelmodus. Zelfs wanneer ik mijn backup niet terugzette en gewoon blanco opnieuw begon met de telefoon bleven de kuren terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-09 21:00
Dit klink als een niet goed werkende lader chip die de telefoon leegtrekt.
Wordt de telefoon ook best wel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rb0wag schreef op zondag 14 mei 2017 @ 19:25:
Dit klink als een niet goed werkende lader chip die de telefoon leegtrekt.
Wordt de telefoon ook best wel warm?
De telefoon wordt inderdaad warm. Is dat een deel in de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
Ja dat is een ic wat in de telefoon zelf zit inderdaat en is een best wel veel voorkomend probleem bij iPhones.
Meestal gaat deze chip kuren vertonen als niet de originele laders gebruikt worden maar ook met wel de originle laders gebruiken komt het regelmatig voor.
Aangezien je geen garantie meer kan claimen bij Apple door laten vervangen van accu zou ik iemand zoeken die de chip voor je kan vervangen.
De chip kost niet heel veel en kwa werk is het in een uurtje makkelijk te doen voor iemand die het al vaker heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novarion
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 15:57
rb0wag schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:28:
Ja dat is een ic wat in de telefoon zelf zit inderdaat en is een best wel veel voorkomend probleem bij iPhones.
Meestal gaat deze chip kuren vertonen als niet de originele laders gebruikt worden maar ook met wel de originle laders gebruiken komt het regelmatig voor.
Aangezien je geen garantie meer kan claimen bij Apple door laten vervangen van accu zou ik iemand zoeken die de chip voor je kan vervangen.
De chip kost niet heel veel en kwa werk is het in een uurtje makkelijk te doen voor iemand die het al vaker heeft gedaan.
Is het niet zo dat Apple ondeugdelijke batterijen vervangt aan de hand van een aantal criteria?
Zover ik weet, kunnen ze iPhone batterij uitlezen/testen en aan de hand daarvan bepalen of de batterij niet volgens de gestelde normen presteert. (Dit kan volgens mij zelfs via de telefonische helpdesk gecontroleerd worden)

Het testen zelf kan ook d.m.v. CoconutBattery. Echter heb ik geen idee wat de norm is voor een slechte batterij bij Apple.

Edit:
Volgens mij staat Apple het sinds kort ook toe dat binnen de garantievoorwaarden een batterij vervangen mag worden door een derde partij.

[ Voor 6% gewijzigd door Novarion op 16-05-2017 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
Novarion schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Is het niet zo dat Apple ondeugdelijke batterijen vervangt aan de hand van een aantal criteria?
Zover ik weet, kunnen ze iPhone batterij uitlezen/testen en aan de hand daarvan bepalen of de batterij niet volgens de gestelde normen presteert. (Dit kan volgens mij zelfs via de telefonische helpdesk gecontroleerd worden)

Het testen zelf kan ook d.m.v. CoconutBattery. Echter heb ik geen idee wat de norm is voor een slechte batterij bij Apple.

Edit:
Volgens mij staat Apple het sinds kort ook toe dat binnen de garantievoorwaarden een batterij vervangen mag worden door een derde partij.
Ik heb zelf geen ervaringen met Apple aangaande vervanging van onderdelen,accu's, maar topicstarter zegt zelf al dat hij bij Apple nul op op rekest kreeg.
Ik heb hier meerdere slechte accu's liggen voor af en toe testen en sommige zijn erg slecht maar zelfs die lopen niet in een uur van 100% naar 0%, dus mag je van een nieuwe accu sowieso wel verwachten dat die langer mee gaat.
Coconut is er geloof ik alleen voor de Mac en voor de iphones zijn er genoeg apps in de store om de accu mee te testen.
Ik had ondertussen al wel gezien dat in tegenstelling tot de 5s en 6s de SE underfill om het power managment ic heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Apple geeft geen garantie meer over de batterij, gezien deze nep is. Of ze over deze chip garantie geven zou ik niet weten, ik ga er eens naar kijken. Mbt de oorzaak: ik zou het echt niet weten. Ik gebruik zelf altijd een licensed belkin kabeltje, gekocht bij een Amac winkel; lijkt me sterk dat het hieraan zou liggen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken, ik ga er werk van maken. Zonde van zo'n SE, vond het echt een hele fijne telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Ik zou even naar Apple zelf toegaan, want die hebben veel betere service dan bijvoorbeeld een Amac of een andere reseller. In de Apple Store doen ze nooit zo moeilijk met dit soort dingen. Mocht je er niet heen willen, ik zou het wel aanraden overigens, dan kun je hem ook opsturen volgens mij. Gaat redelijk snel, 7-9 werkdagen in totaal

https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service

[ Voor 6% gewijzigd door Liliuokalani op 16-05-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Weet je zeker dat je naar een Amac bent geweest? Een Amac is gewoon een officiele reparateur en zij zijn dus bevoegd om je iPhone te repareren.

Daarnaast heb je vast ook een bewijs meegekregen. Maar ja voor 50 tientjes kan je eigenlijk zo'n reparatie niet laten uitvoeren, aangezien Apple er zelf meer voor vraagt.

[ Voor 37% gewijzigd door MysticX op 16-05-2017 21:50 ]

hi!

Pagina: 1