Backup aan te raden bij installatie Windows 7 updates?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-09 21:50
Ik vraag me af of het tegenwoordig noodzakelijk/aan te raden is om een volledige systeem backup/systeemkopie te maken van je pc als je Windows updates gaat installeren? M.a.w. is de kans groot dat installatie van Windows updates(stroomuitval / voortijdige afsluiting systeem daargelaten) mijn systeem corrupt gaat maken?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:05
Nee, dat is niet nodig. Systeemherstel maakt standaard al een een "backup" van het systeem alvorens windows update aan de slag gaat en natuurlijk heb je al een automatische backup van je eigen documenten draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Ramon schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:01:
Nee, dat is niet nodig. Systeemherstel maakt standaard al een een "backup" van het systeem alvorens windows update aan de slag gaat en natuurlijk heb je al een automatische backup van je eigen documenten draaien.
Documenten, code en media worden al linea recta gesyncd met de cloud, net als een lijst met geïnstalleerde applicaties. Daarmee komt het dus ook wel goed.
Wat betreft dat standaard herstelpunt dat Windows steeds zegt aan te maken, heb ik soms mijn twijfels. Als ik ondertussen in Systeemherstel ga kijken, dan krijg ik altijd standaard de melding dat hij geen herstelpunt heeft opgeslagen. Ik heb dus handmatig maar een herstelpunt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sync is geen backup ;)
Als je een bestand per ongeluk verwijderd, overschrijft of door ransomware versleuteld wordt sync je dat dus gelijk met de cloud en heb je een kopie van niks.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
RGAT schreef op zondag 14 mei 2017 @ 17:17:
Sync is geen backup ;)
Als je een bestand per ongeluk verwijderd, overschrijft of door ransomware versleuteld wordt sync je dat dus gelijk met de cloud en heb je een kopie van niks.
Ik weet het, maar het belangrijkste gaat ook een keer per zoveel tijd op externe fysieke media en ik kan in de clouddienst veranderingen terugdraaien. :)