Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Hi Tweakers,

Mijn Nexus 6P begint mij een beetje te irriteren. Batterij houdt steeds minder lang vol (AccuBattery geeft een geschatte waarde van 2100 mAh t.o.v. fabrieksopgave van 3450 mAh) en heeft ook het bekende uitvalprobleem rond de 30%. Ik wil hem naar Google sturen ter reparatie, maar dan heb ik ook een vervanger nodig die eventueel ook mijn nieuwe zou moeten kunnen worden als ze niks kunnen of willen doen aan de 6P.
Liefst heb ik dan ook een beetje een Nexus ervaring (zo goed als stock Android, snelle updates), en een beetje fatsoenlijke specs. Ik zal hem gebruiken voor te navigeren (minimaal 2x1 uur per dag van zuid-limburg naar eindhoven en terug, maar wel met mogelijkheid tot opladen op het werk), whatsapp, facebook, instagram, bellen, video's kijken en misschien af en toe een spelletje (heb een Nexus 7 die ik meer voor spelletjes gebruik).
Ik heb voor de 6P toen hij uitkwam 650 euro betaald, en dit vond ik best aan de hoge kant, dus zat nu meer rond de 300 of 400 euro te denken.

Na wat rond- en onderzoeken leken de volgende modellen mij interessant met bijbehorende voors en tegens die ik zelf kon vinden:

Wileyfox Swift 2X
+ prijs
+ snelle updates
+ near stock android
+ ondersteuning vanuit ontwikkelaars goed (ze zitten zelfs hier op het tweakers forum)
- minste werkgeheugen van de 3 (3GB, maar is wel evenveel als de 6P)
- de dingen die niet stock android zijn, zijn vervelend, zoals Truecaller app in de telefoon-app (maar volgens mij hebben de devs aangegeven hier wel wat aan te gaan doen)
- minste batterij van de 3 (3010 mAh)
- LCD scherm (ben Amoled gewend nu)

Lenovo P2
+ batterij
+ 4GB werkgeheugen
+ Super Amoled scherm
- micro USB (C begint nu toch wel beetje de standaard te worden)
- updatebeleid Lenovo laat te wensen over (van horen zeggen), maar kan misschien nog opgelost worden door custom ROMs
- lelijke fysieke homebutton (die ook fungeert als vingerafdrukscanner) aan de voorkant. Ben nu al zo lang telefoons zonder fysieke homebutton gewend en vingerafdrukscanner aan de achterkant, en ik vind dat dat ook niet nodig hoeft te zijn aan de voorkant,

Oneplus 3T
+ 6GB werkgeheugen!
+ Amoled scherm
- prijs
- home button net als bij de P2

Zijn er nog zaken die ik zou moeten weten over een van deze modellen die mij kunnen helpen beslissen?
Zijn er bijvoorbeeld issues bij een van de modellen die wijd bekend zijn?
Hoe staan Lenovo en Oneplus algemeen bekend om hun update beleid?
Gebruikt de OP3T nog steeds OxygenOS en hoe bevalt dat systeem? En de skin van Lenovo?

Alvast bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Het is verschillend wat je natuurlijk belangerijk vind. De oneplus 3t heeft als goed is een full-hd scherm net als de p2 en allebei amoled. 6 gb is erg veel en pas echt bruikbaar bij hogere resoluties voor bijv. Vr. De 3t heeft gewoon betere specs en zal ook beter ondersteund blijven dan de p2. Daar tegenover staat wel weer dat de batterij minder lang meegaat dan de p2. Maar aangezien je geen hoge eisen hebt zal je eventueel naar de p2 kunnen kijken. Maar dat is uieindelijk de overweging die je zelf moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Als je kan zou ik nog even wachten totdat de OnePlus 5 aangekondigd is.
Waardoor de OnePlus 3T hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper gaat worden.

Als ik in jouw positie was dan zou ik dus wachten (als dat kan tenminste) op de OP5 en daarna een beslissing maken. Ofwel de (goedkopere) 3T of de nieuwe 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Vrijwel zeker een oneplus, hoewel ik ook zou wachten op wat de nieuwe gaat brengen indien mogelijk.
Het is dat ik flinke korting op de meer gangbare merken via mijn werkgever kan krijgen, en niet op de oneplus, anders was mijn volgende telefoon zeker (weer) een oneplus geweest. En zelfs nu twijfel ik nog, ondanks dat ik geen korting krijg.

Anders misschien de honor 8 ? Hoewel ik niet zeker weet hoe stock de android daarvan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Thanks voor de reacties so far!
Wanneer wordt de OP5 ongeveer verwacht?
Ik heb nog even door de reviews heen gelezen, en een "nadeel" blijkt de Dash Charge van Oneplus te zijn. Meestal als ik op werk kom na navigeren met Maps hang ik de telefoon aan de laptop om op te laden voor de terugreis. Ik weet niet hoe langzaam het opladen dan zal gaan als hij geen gebruik kan maken van Dash?
Ik krijg overigens in augustus wel een auto met Android Auto, dus dan is de telefoon tegelijk aan het opladen tijdens navigeren, dus zal dat probleem wel wat minder worden :)
Gezien de OP3T evenveel accucapaciteit heeft als mijn 6P, die het in het begin ook zeer goed deed (25-30% batterij verlies met een uur navigeren t.o.v. 50% nu) zal de capaciteit wel goed genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je het toestel al eens soft reset gedaan aan de lader, en weer vol opgeladen ?

Voor 2 tientjes heb je een org. batterij en kun je zelf vervangen (15min werk)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 20:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
striner schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:32:
Wanneer wordt de OP5 ongeveer verwacht?
Zomer 2017, meer is er officieel nog niet bekend
Ik heb nog even door de reviews heen gelezen, en een "nadeel" blijkt de Dash Charge van Oneplus te zijn. Meestal als ik op werk kom na navigeren met Maps hang ik de telefoon aan de laptop om op te laden voor de terugreis. Ik weet niet hoe langzaam het opladen dan zal gaan als hij geen gebruik kan maken van Dash?
De OnePlus 3(T) laad net zo langzaam op als elk ander toestel, wanneer deze niet aan een speciale fast charge lader hangt. Dus met een 2,1A oplader met 2,1A, een een USB-poort met 500mA, etc. Dat staat compleet los van Dash Charge.

Dash Charge is juist een voordeel, aangezien dat gewoon echt belachelijk snel je telefoon oplaad, ook wanneer je deze gebruikt. Het toestel wordt tijdens het laden ook totaal niet warm. Andere snellaad technieken werken vaak niet in combinatie met het gebruik van het toestel of het toestel wordt echt heel erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
Ben je ook geregistreerd bij de Huawei VIP service? Ze halen je telefoon op en brengen hem weer als deze klaar is. Heeft bij mij een korte werkweek geduurd. Die van mij had ook het bekende issue met de batterij. Na reparatie is de batterij weer als nieuw! Accu zit op 105% volgens AccuBattery.

Kortom, reparatie/garantie is echt het proberen waard aangezien hij weer als nieuw aanvoelt. Ik heb het uitvalissue nog maar 1 keer kunnen testen, het duurt weer even voordat de 6P onder de 20% komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Hackus schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:50:
Heb je het toestel al eens soft reset gedaan aan de lader, en weer vol opgeladen ?

Voor 2 tientjes heb je een org. batterij en kun je zelf vervangen (15min werk)
Heb wel een factory reset gedaan en dingen geprobeerd als "leegtrekken, na uitvallen nog eens opstarten en zo ver mogelijk leegtrekken en dan meteen naar 100% opladen", maar heeft niet mogen baten.

Qua zelf vervangen van batterij ben ik altijd een beetje huiverig voor telefoons die een batterij hebben die eigenlijk niet gemaakt is om zelf te vervangen. Ben bang dat ik snel iets fout zal doen en dat dan ook nog de garantie weg is als het mis gaat.
Saturate schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:00:
Ben je ook geregistreerd bij de Huawei VIP service? Ze halen je telefoon op en brengen hem weer als deze klaar is. Heeft bij mij een korte werkweek geduurd. Die van mij had ook het bekende issue met de batterij. Na reparatie is de batterij weer als nieuw! Accu zit op 105% volgens AccuBattery.

Kortom, reparatie/garantie is echt het proberen waard aangezien hij weer als nieuw aanvoelt. Ik heb het uitvalissue nog maar 1 keer kunnen testen, het duurt weer even voordat de 6P onder de 20% komt :+
Heb de mijne via de Play Store gekocht, dus zal bij Google moeten aankloppen. Heb daar verhalen gehoord dat je waarschijnlijk een refurbished toestel krijgt waar kans is dat dat issue ook nog in zit. Liever heb ik dan eerst een vervangende telefoon voordat ik ga beginnen met dit soort procedures.

[ Voor 38% gewijzigd door striner op 15-05-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
striner schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:00:
[...]
Heb de mijne via de Play Store gekocht, dus zal bij Google moeten aankloppen. Heb daar verhalen gehoord dat je waarschijnlijk een refurbished toestel krijgt waar kans is dat dat issue ook nog in zit. Liever heb ik dan eerst een vervangende telefoon voordat ik ga beginnen met dit soort procedures.
Die verhalen heb ik ook gehoord, maar is bij mij niet gebeurd. Een herkenbare beschadiging bij de SIM kaart slot zat voor reparatie, was na reparatie nog steeds aanwezig. Volgens de info hebben ze het scherm en een deel van de camera vervangen, inclusief de batterij. Altijd het proberen waard voordat je een nieuwe telefoon koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:55

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Saturate schreef op maandag 15 mei 2017 @ 11:00:

Dat is denk ik wel een goede, zeker omdat TS aangeeft dat het toestel via Google Play is aangeschaft.

Misschien kan de TS een 2e-hands toestel kopen om de tijd te overbruggen.
Om nu niet teveel kwijt te zijn dacht ik even mee, en zou ik bijv. deze aanraden: V&A aangeboden: Xiaomi Mi 4c 16GB Zwart
Aangezien TS stock Android gewend is keek ik even of die Mi 4C overweg kan met LineageOS, en jazeker: http://www.cyanogenmods.o...eage-14-1-nougat-7-1-rom/

Voor €90 euro en een beetje prutswerk met bootloader unlocken e.d. heb je een goede 2e hands telefoon. Als je het prutswerk maar niets vind kan je uiteraard op de Mi software blijven, maar omdat TS dus stock android is gewend.. :)
Edit: Misschien zou je aan de verkoper kunnen vragen of hij LineageOS voor je erop zet, als dat kan.

Dan zou de tussentijd overbrugt kunnen worden door de 6P op te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Dijkertje op 15-05-2017 12:15 . Reden: verkoper suggestie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dijkertje schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:13:
[...]

Dat is denk ik wel een goede, zeker omdat TS aangeeft dat het toestel via Google Play is aangeschaft.

Misschien kan de TS een 2e-hands toestel kopen om de tijd te overbruggen.
Om nu niet teveel kwijt te zijn dacht ik even mee, en zou ik bijv. deze aanraden: V&A aangeboden: Xiaomi Mi 4c 16GB Zwart
Aangezien TS stock Android gewend is keek ik even of die Mi 4C overweg kan met LineageOS, en jazeker: http://www.cyanogenmods.o...eage-14-1-nougat-7-1-rom/

Voor €90 euro en een beetje prutswerk met bootloader unlocken e.d. heb je een goede 2e hands telefoon. Als je het prutswerk maar niets vind kan je uiteraard op de Mi software blijven, maar omdat TS dus stock android is gewend.. :)
Edit: Misschien zou je aan de verkoper kunnen vragen of hij LineageOS voor je erop zet, als dat kan.

Dan zou de tussentijd overbrugt kunnen worden door de 6P op te sturen.
Hij heeft nog een Nexus 7 zegt ie volgens mij, dus het idee van nieuw/ander toestel snap ik niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat is een tablet waar je afaik niet mee kunt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
of whatsappen, comfortabel in je broekzak stoppen door de dag heen of in de carmount stoppen om te navigeren ;)
Het is inderdaad een N7 2013 wifi only, misschien had ik dat nog erbij moeten zeggen.

Ben persoonlijk niet zo van de 2ehands zaken (teveel gedoe :P), heb liever een goede prijs/kwaliteit nieuw toestel.

[ Voor 51% gewijzigd door striner op 15-05-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Nou, daar gaat het idee van wachten op OnePlus5 zodat de 3T in prijs verlaagd gaat worden. Dit was wel de optie die ik uiteindelijk in gedachten had :'(
nieuws: OnePlus stopt na half jaar met verkoop 3T-smartphone
Pagina: 1