Hoi allemaal,
Graag zou ik wat advies willen bij de aanschaf van een gamecomputer. Ik heb er zelf vrij weinig verstand van . Heb wel veel gelezen hier op het forum om bij te houden welke componenten ik het beste kan gebruiken. Op basis hiervan heb ik zelf een systeem in bij elkaar gezocht en zou van jullie graag feedback willen over het gebruik van de verschillende componenten en of het verstandig is het e.e.a te wijzigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. Dit al gebeuren op een 1440p 144Hz monitor (geen G-sync helaas). Daarnaast doe ik wat aan fotobewerking, maar dit is echt op amateur niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €1800 (excl. randapparatuur). Ik zal het systeem laten assembleren, aangezien ik hier zelf niet in thuis ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart. Ik heb gekozen voor een 525GB SSD, aangezien ik inschat dat dit voor mij ruim voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop met dit systeem een jaar of 4 vooruit te kunnen (niet op hoogste settings), maar weet niet of dit reëel is met de gekozen componenten. Ik twijfel nog om een 1080TI te nemen, maar zal er aan liggen wat het systeem gaat kosten incl. assemblage.
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van, dus ga ik me ook niet aan wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op de gekozen componenten en of het verstandig is e.e.a. te wijzigen.
Hieronder het door mij samengestelde systeem:
Alvast bedankt!
Graag zou ik wat advies willen bij de aanschaf van een gamecomputer. Ik heb er zelf vrij weinig verstand van . Heb wel veel gelezen hier op het forum om bij te houden welke componenten ik het beste kan gebruiken. Op basis hiervan heb ik zelf een systeem in bij elkaar gezocht en zou van jullie graag feedback willen over het gebruik van de verschillende componenten en of het verstandig is het e.e.a te wijzigen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen. Dit al gebeuren op een 1440p 144Hz monitor (geen G-sync helaas). Daarnaast doe ik wat aan fotobewerking, maar dit is echt op amateur niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. €1800 (excl. randapparatuur). Ik zal het systeem laten assembleren, aangezien ik hier zelf niet in thuis ben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart. Ik heb gekozen voor een 525GB SSD, aangezien ik inschat dat dit voor mij ruim voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoop met dit systeem een jaar of 4 vooruit te kunnen (niet op hoogste settings), maar weet niet of dit reëel is met de gekozen componenten. Ik twijfel nog om een 1080TI te nemen, maar zal er aan liggen wat het systeem gaat kosten incl. assemblage.
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van, dus ga ik me ook niet aan wagen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag feedback op de gekozen componenten en of het verstandig is e.e.a. te wijzigen.
Hieronder het door mij samengestelde systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 121,50 | € 121,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 570,95 | € 570,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 127,- | € 127,- |
| 1 | Corsair CX550M | € 66,90 | € 66,90 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 151,50 | € 151,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.441,80 | |
Alvast bedankt!