Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb twee MoCA 1.1-kastjes gekocht om gemakkelijk een kabelnetwerk in mijn appartement aan te leggen. De coax-kabels die er al lagen ga ik alleen hiervoor gebruiken; de kabelmaatschappij, tv, en radio zijn losgekoppeld.

Het lukt me niet om een verbinding tussen kamer A en kamer B te laten werken. De kabels liggen in muren en boven het plafond dus ik ken de exacte afstanden niet, maar op basis van de aansluitingen schat ik de kabellengte op 25-35 m. De kabels vanuit kamers A en B komen uit in de meterkast en wil ik daar aan elkaar verbinden. In de kamers sluit ik ze aan via een standaard antennecontactdoos in de muur.

Mijn test-setup:

- MoCA-apparaten: Hirschmann MOKA-16
- aansluitingen: kamer A, kamer B, en meterkast
- test-apparaten: laptop, router met DHCP-host (wordt een andere setup, maar hiermee kreeg ik snelle feedback)
- kabels: vooraf aanwezig + Hirschmann
- extra aansluitmateriaal: Q-Link coax adapterset (1MA/FCON, 1FEM/FCON) om de kabels vanuit kamers A en B 1-op-1 met elkaar te verbinden (https://gamma.nl/p/B547023)

De volgende gevallen werken perfect, met binnen 5 seconden snelle werkende verbinding en een brandende blauwe LED 3 (MoCA-link actief).

- [ router ]--[ MOKA ]--[ MOKA ]--[ laptop ]
- [ router ]--[ MOKA ]--[ A ]==(meterkast)==[ MOKA ]--[ laptop ]
- [ laptop ]--[ MOKA ]--[ A ]==(meterkast)==[ MOKA ]--[ router ]
- [ laptop ]--[ MOKA ]==(meterkast)==[ B ]--[ MOKA ]--[ router ]
- [ router ]--[ MOKA ]==(meterkast)==[ B ]--[ MOKA ]--[ laptop ]

Bovenstaande gevallen bleven werken als ik (bij wijze van test) andere kabels en de Q-Link adapters ergens tussen toevoegde, of als ik de MOKA's verwisselde.

De volgende gevallen lijken meer op de installatie die ik uiteindelijk voor ogen heb, maar leveren geen werkende verbinding op:

- [ router ]--[ MOKA ]--[ A ]==(meterkast)==[ B ]--[ MOKA ]--[ laptop ]
- [ laptop ]--[ MOKA ]--[ A ]==(meterkast)==[ B ]--[ MOKA ]--[ router ]

Hierbij gebruik ik de Q-Link adapters in de meterkast om de kabels vanuit kamers A en B te verbinden. De gele LED 2 (1 Gbps) knippert wel bij netwerkactiviteit van het direct aangesloten apparaat, maar LED 3 blijft uit. De laptop kent zichzelf een IP-adres toe in plaats van een DHCP-server te herkennen, en kan geen verbinding maken met de router.

Ik heb de falende experimenten afgewisseld en met de werkende experimenten hierboven, en ben daardoor vrij zeker dat het niet aan onbetrouwbaar aangesloten kabels ligt. Ik heb de MOKA's telkens een aantal minuten de tijd gegeven om verbinding te maken, en heb ze ook een nacht aangesloten gelaten om te kijken of het dan wel werkt.

Ik hoop te vermijden dat ik een extra MoCA-apparaat of een signaalversterker met voeding in de meterkast moet plaatsen. Het oorspronkelijke doel van deze oplossing was om te besparen op installatiekosten voor UTP-kabels of stopcontacten in de meterkast. Een te grote afstand klinkt wel als een waarschijnlijke verklaring, maar dan vind ik het gek dat de verbinding van perfect naar nul gaat, in plaats van naar werkend-maar-traag.

Hebben jullie verdere ideeën waar dit probleem aan zou kunnen liggen, hoe ik achter de oorzaak kom, of hoe ik het oplos?

tl;dr MoCA werkt perfect van kamer A naar kamer C en van kamer B naar kamer C, maar direct tussen A en B krijg ik geen verbinding, ook geen trage. Is er een goedkope oplossing?

Beste antwoord (via snaderd op 14-05-2017 16:41)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
DJSmiley schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:57:
Wat ik zo google is die GUT15 doos (en de 725 vermoedelijk ook) tot 1Ghz op de TVuitgang. Moca werkt >1ghz

Kun je de moca set direct op de coax aansluiten? Dus niet via die doos, maar rechtstreeks? Die doos filtert vermoedeljik je MOCA signaal weg.
Hij had hem op de radio uitgang aangesloten. Daar zit een demping van >20dB demping op de freqeunties 5-65MHz en >120MHz. Moca signaal komt dus onvoldoende door die uitgang van de wcd. Het heeft niet met die wcd te maken maar met het aansluiten van de MOCA set op de wcd.

Ja als je de wcd verwijderd zal het werken, je sluit de MOCA set dan "goed" aan. Het is een kwestie van de MOCA set op de tv uitgang (male) van de wcd aansluiten. Koop je een andere wcd en sluit je het net zo aan blijft het probleem bestaan.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan dacht het tot 8 Moca kastjes met elkaar verbinden. Dus ééntje die het "internet signaal" erop zet, en 7 kastjes die het "ervanaf halen".

Weet je zeker dat je ze goed hebt aangesloten? Verwissel anders de twee coax kabels op de Moca op de B plaats. Wat voor kleur LED's branden er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Anoniem: 203842 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:49:
Weet je zeker dat je ze goed hebt aangesloten?
Dank voor je reactie. Ik ben er vrij zeker van dat ik de juiste aansluitingen gebruik, gezien de 5 genoemde test-installaties tussendoor die wel gelukt waren. Maar het zou natuurlijk wel fijn zijn als ik hier iets fundamenteels over het hoofd blijk te zien.
Anoniem: 203842 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:49:
Verwissel anders de twee coax kabels op de Moca op de B plaats.
Net geprobeerd: aangesloten op CAI in plaats van CAI + MoCA. Zelfde resultaat.
Bij falen (van kamer A naar kamer B):
LED 1 (Power) brandt blauw, met soms een onderbreking van 1s.
LED 2 (Netwerk actief) brandt geel (1 Gbps) en knippert bij activiteit van het direct aangesloten apparaat.
LED 3 (MoCA-link actief) brandt niet.

Bij succes (tussen een kamer en de meterkast, of in dezelfde kamer):
LED 1 (Power) brandt blauw, met een eenmalige onderbreking van 1s.
LED 2 (Netwerk actief) brandt geel (1 Gbps) en knippert bij activiteit van het direct aangesloten apparaat.
LED 3 (MoCA-link actief) brandt blauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:55
Je zult wel te veel demping in het coax traject krijgen door die twee kabels aan elkaar te koppelen.
Ik weet niet wat voor soort kabel er ligt maar met goede coax KOKA 799 zou het moeten lukken met de door jouw genoemde afstanden, maar als je van die dunne bouwmarkt kabel hebt liggen is dat je probleem.

Je kunt nog proberen om in plaats van al die connectors en coaxdozen in je meterkast gewoon de twee kabels aan elkaar te verbinden met zo'n coaxjoiner (neem wel een metalen) om die demping eruit te halen.

Dat het alles of niets is, ligt gewoon aan de bebruikte technologie, als die moka's geen stabiele verbinding met elkaar kunnen maken door te veel demping doen ze het gewoon niet.

Als dit niet werkt kun je alleen nog in de meterkast er een antenneversterker tussen zetten, maar die moet wel retour geschikt zijn anders werkt het nog niet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Moca en teveel demping.. dan moet die kabel wel gruwelijk slecht zijn, of 200m lange dropveter.

Moca1.1 heeft een behoorlijk hoog dynamisch bereik, weet t ff niet zo 123, maar meen iets van 40+ dB.

Dan moet je wel een hoop splitters en brakke kabel hebben voordat dat een probleem is.

Ik gok eerder dat je of de verkeerde kabels hebt (die dus ergens anders uitkomen...) of dat er bv einddozen zitten die maar tot 860Mhz ofzo lopen en de Moca frequenties niet doorlaten.

De Moka16 set van Hirschmann gebruikt de 1150-1500Mhz frequenties:
http://www.hirschmann-mul...t_695021054_MOKA%2016.pdf

Overigens: Waarom heb je voor de oudere Moca16 gekozen? De Moca32 is sneller en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Dank voor de reacties tot nu toe. Ik heb in een privébericht ook nog wat goede vragen en tips gekregen, maar heb het nog niet verder aan de praat.

Voor de duidelijkheid: in de meterkast heb ik al de kabel vanuit kamer A direct verbonden aan de kabel vanuit kamer B met de genoemde Q-Link coax adapterset (1MA/FCON, 1FEM/FCON):

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/ghTuy5/41.jpg

De splitter die er oorspronkelijk tussen zat en de UPC-kast heb ik geheel losgekoppeld. Ik ben ook niet van plan deze te gebruiken in de beoogde installatie. Dus de hardware die tussen de MOCA's zit zijn kabels (Hirschmann + eerder geïnstalleerd), de adapters uit het plaatje, en antennecontactdozen in de muur. Deze heb ik allemaal individueel werkend gekregen zonder merkbare storing, maar in combinatie lukt het niet.
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:06:
Als dit niet werkt kun je alleen nog in de meterkast er een antenneversterker tussen zetten, maar die moet wel retour geschikt zijn anders werkt het nog niet.
Voor zover ik weet hebben deze altijd externe voeding nodig. Dat is in mijn geval helaas niet haalbaar, de meterkast heeft geen stopcontact.
DJSmiley schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:23:
Ik gok eerder dat je of de verkeerde kabels hebt (die dus ergens anders uitkomen...) of dat er bv einddozen zitten die maar tot 860Mhz ofzo lopen en de Moca frequenties niet doorlaten.
Hebben de einddozen ook invloed op de doorgelaten frequenties? En voor de zekerheid, bedoelen we met einddoos / antennecontactdoos hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/fy2CJ5/42.jpg
DJSmiley schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:23:
Overigens: Waarom heb je voor de oudere Moca16 gekozen? De Moca32 is sneller en goedkoper
Via Tweakers vond ik een goede aanbieding voor een set oudere, en aan de beloofde 100 Mbps heb ik genoeg. Is de kans van slagen met de 32 veel hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Illusion

(the art of)

Mijn eerste gedachte zou zijn dat dat qlink koppelsetje gewoon brak is.
Als overal f-connectors op zitten, zijn daar ook gewoon koppelbusjes voor.

De tweede mogelijkheid is dat je een van die twee moca kastjes achterstevoren moet aansluiten.

Heb je foto's van de koppeling in je meterkast en de aansluiting op die kastjes?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:55
Hij sluit de moka's echt wel goed aan anders zouden z'n andere testen ook niet werken.

Ook die Q-link connectors geven demping dus alles zoveel mogelijk er tussen uit.
Eigenlijk is alles wat geen f-connector is waardeloos.

Je kunt ook nog controleren of je echt einddozen hebt of rijgdozen (die kunnen doorrijgen naar volgende doos).
Rijgdozen geven 3 db demping dus halveren je signaal.
Beste is eindoos helemaal weg en een f-conector op de kabel schroeven.

Als je de radio uitgang van de doos per ongeluk gebruikt hebt gaat het ook niet werken die filtert alles wat niet in de radioband zit eruit, misschien heb je dan voor de enkelvoudige verbinding nog net genoeg signaal over om dat wel te laten werken.

Overigens is een meterkast een plek waar je eenvoudig een wandcotactdoos kunt maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben(V) op 14-05-2017 15:06 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Illusion schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:49:
De tweede mogelijkheid is dat je een van die twee moca kastjes achterstevoren moet aansluiten.
Aansluiten op CAI in plaats van CAI + MoCA zoals gesuggereerd heb ik al geprobeerd, en dit werkt zoals verwacht niet. Bedoel je een andere achterstevoren?
Illusion schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:49:
Heb je foto's van de koppeling in je meterkast en de aansluiting op die kastjes?
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/g83f5k/IMG_1989.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/jqAzy5/IMG_1988.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gmkA5k/IMG_1990.jpg
In de derde foto zit de coax-kabel op de CAI-poort, maar inmiddels zit hij weer gewoon op CAI + MoCA.
Ben(V) schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:01:
Ook die Q-link connectors geven demping dus alles zoveel mogelijk er tussen uit.
Eigenlijk is alles wat geen f-connector is waardeloos.
Zou deze kabelverbinder betrouwbaarder moeten zijn, of heb je een andere tip? https://gamma.nl/p/B547029
Je kunt ook nog controleren of je echt einddozen hebt of rijgdozen (die kunnen doorrijgen naar volgende doos).
Rijgdozen geven 3 db demping dus halveren je signaal.
Beste is eindoos helemaal weg en een f-conector op de kabel schroeven.
Ik ga straks even naar de einddozen kijken. Ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen, en omdat elke kamer zijn eigen kabel naar de meterkast heeft lopen zouden rijgdozen niet nodig moeten zijn, maar wie weet. Wat voor connector en evt. verder materiaal moet ik precies hebben om een betrouwbaar eindpunt te maken?
Als je de radio uitgang van de doos per ongeluk gebruikt hebt gaat het ook niet werken die filtert alles wat niet in de radioband zit eruit, misschien heb je dan voor de enkelvoudige verbinding nog net genoeg signaal over om dat wel te laten werken.
Hoe herken ik welke uitgang voor radio is? Het staat bij de poorten niet aangegeven. Ik heb in beide einddozen de female poort gebruikt, omdat bij de MOKA's kabels met male connectors zaten.
Overigens is een meterkast een plek waar je eenvoudig een wandcotactdoos kunt maken.
Dat zou ik dan wel moeten laten doen. In dat geval, zou ik met een antenneversterker veel grotere kans maken? Ik neem aan dat ik dan het beste een extra MOKA in het midden kan aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-04 16:43

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik verwacht dat het inderdaad je einddozen zijn. Deze zullen wel niet geschikt zijn voor retoursignaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
snaderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:23:
[...]

Aansluiten op CAI in plaats van CAI + MoCA zoals gesuggereerd heb ik al geprobeerd, en dit werkt zoals verwacht niet. Bedoel je een andere achterstevoren?

[...]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
In de derde foto zit de coax-kabel op de CAI-poort, maar inmiddels zit hij weer gewoon op CAI + MoCA.

[...]

Zou deze kabelverbinder betrouwbaarder moeten zijn, of heb je een andere tip? https://gamma.nl/p/B547029

[...]

Ik ga straks even naar de einddozen kijken. Ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen, en omdat elke kamer zijn eigen kabel naar de meterkast heeft lopen zouden rijgdozen niet nodig moeten zijn, maar wie weet. Wat voor connector en evt. verder materiaal moet ik precies hebben om een betrouwbaar eindpunt te maken?

[...]

Hoe herken ik welke uitgang voor radio is? Het staat bij de poorten niet aangegeven. Ik heb in beide einddozen de female poort gebruikt, omdat bij de MOKA's kabels met male connectors zaten.

[...]

Dat zou ik dan wel moeten laten doen. In dat geval, zou ik met een antenneversterker veel grotere kans maken? Ik neem aan dat ik dan het beste een extra MOKA in het midden kan aansluiten.
toon volledige bericht
Zitten die schroef f-connectoren goed aangedraaid? Als deze niet goed op de kabel zitten krijg je een ruk verbinding, omdat het signaal letterlijk de connector uit vliegt.

Die gamma verbinding absoluut nooit niet gebruiken. Kun je in een component de antenne (kern) bloot zien liggen als de montage gereed is. Dan is het product per definitie slecht en onbruikbaar. Signaal gaat over de kern. De buiten mantel/vlechtwerk heeft o.a. als functie het signaal op de kern te houden en af te schermen van alle ellende in de ether. Iedere keer dan je kern tevoorschijn komt straalt deze zijn signaal uit en komt er signaal vanuit de ether bij. Dit beïnvloed je verbinding.

Ik mag aannemen dat C de meterkast is?

Dan hoor je het zo te installeren:

MOCA meterkast C - 3 weg splitter - Uitgang 1 MOCA ruimte A - Uitgang 2 MOCA ruimte B - Uitgang 3 afsluiten met een afsluitweerstand. Liever een 2-weg splitter gebruiken.

Rijgdozen zijn niet geschikt voor deze toepassing, tenzij je precies weet en meet met dempingen en versterkingen.

Bij de einddozen moet je de male uitgang hebben. Dit is de uitgang die het MOCA signaal doorlaat. De femaleuitgang is je radio uitgang en hier wordt alleen de fm-band uitgefilterd en doorgelaten.

De reden dat de MOCA sets een mail kabel hebben of om de MOCA op de tv aan te sluiten om die van het normale signaal te laten voorzien.
Totaalgeflipt schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:38:
Ik verwacht dat het inderdaad je einddozen zijn. Deze zullen wel niet geschikt zijn voor retoursignaal
Er zijn 2 soorten retourgeschikt. 5-65MHz en 5-1218 MHz.

Bij 5-65MHz gaat het voornamelijk om de antenneversterkers die het vaak niet zijn. Dit heeft alleen betrekking op DOCSIS signaal wat een retourpad moet hebben.

Praat je over 5-1218MHz dan is inprincipe ieder passief component prima geschikt om signaal van 2 zijden door te laten.

[ Voor 9% gewijzigd door MediaZoo op 14-05-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iCrNJ5/IMG_1991.jpg
Een van de einddozen is nogal verminkt bij een schilderbeurt door vorige bewoners en heet GUT 715, waar ik dit over lees:
De GUT 15 en GUT 715 (de voorlopers van de GUT 15 digitaal) hebben een
afwijkende FM doorlaatband omdat deze ontworpen zijn voor doorgifte de
DAB digitale radio.
Dit kan tot gevolg hebben dat dit type aansluitdozen een aantal signalen
voor een digitale ontvanger of modem slecht of geheel niet doorgeven.
http://www.cablers.nl/Web...elen/deel5_materialen.pdf
Van buiten lijkt hij wel passief (in tegenstelling tot antenneversterker), dus ik hoop dat dit verhaal dan alleen over de female radio-poort gaat. Om de MOKA op een male poort aan te sluiten moet ik dan nog even nieuwe kabels halen.
MediaZoo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:42:
Zitten die schroef f-connectoren goed aangedraaid? Als deze niet goed op de kabel zitten krijg je een ruk verbinding, omdat het signaal letterlijk de connector uit vliegt.
Ik heb ze een paar keer los- en vastgedraaid en verwisseld. Telkens lukt de succesvolle setup (lijstje 1) wel dus ik dacht dat ik een goede draaitechniek gebruik. Of moet ik ze met een tangetje vastdraaien?
MediaZoo schreef op zondag 14 mei 2017 @ 15:42:
Ik mag aannemen dat C de meterkast is?

Dan hoor je het zo te installeren:

MOCA meterkast C - 3 weg splitter - Uitgang 1 MOCA ruimte A - Uitgang 2 MOCA ruimte B - Uitgang 3 afsluiten met een afsluitweerstand. Liever een 2-weg splitter gebruiken.
C is inderdaad de meterkast. Ik onthoud deze setup even voor als ik inderdaad een derde MOKA nodig heb, maar ik hoopte het zonder dat en zonder splitter te doen. Een MOKA in A en een MOKA in B, en zo weinig mogelijk hardware ertussen. Lijkt dat je onhaalbaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 15:56
Wat ik zo google is die GUT15 doos (en de 725 vermoedelijk ook) tot 1Ghz op de TVuitgang. Moca werkt >1ghz

Kun je de moca set direct op de coax aansluiten? Dus niet via die doos, maar rechtstreeks? Die doos filtert vermoedeljik je MOCA signaal weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
@DJSmiley Buiten de Braun Telecom AOP's en einddozen zijn er nog geen WCD's geschikt voor >1GHz als je zoekt in Google. Toch werkt MOCA prima op de meeste dozen, omdat er niet weggefilterd wordt na 1GHz, slechts de dempings eigenschappen zijn niet getest en erop ingericht. Toch werken ze vraag prima maar hebben dan bijv een demping van 1,5dB ipv de 0,5 die ze op 800Mhz hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Super, dit werkt nu van kamer A naar kamer B:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/hi2nJ5/download.jpg

Speedtest en eigen testjes laten een prima verbinding zien.

Laatste vraag dan nog: heb je tips voor wat ik kan gebruiken om dit betrouwbaar en mooi weg te werken? De kabel krijg ik niet verder doorgetrokken, dus bij voorkeur maak ik een poort waar ik een laatste stukje kabel van 2-3 m op kan aansluiten, maar ik weet niet hoe de onderdelen precies heten die ik nodig heb.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online

Hij had hem op de radio uitgang aangesloten. Daar zit een demping van >20dB demping op de freqeunties 5-65MHz en >120MHz. Moca signaal komt dus onvoldoende door die uitgang van de wcd. Het heeft niet met die wcd te maken maar met het aansluiten van de MOCA set op de wcd.

Ja als je de wcd verwijderd zal het werken, je sluit de MOCA set dan "goed" aan. Het is een kwestie van de MOCA set op de tv uitgang (male) van de wcd aansluiten. Koop je een andere wcd en sluit je het net zo aan blijft het probleem bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Vraag aan Hirschman welke coax dozen ze aanbevelen.

Anders moet je met draagringen gaan werken, en COAX inserts. Werkt goed, maar is wat meer werk.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 14-05-2017 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderd
Dan moet ik waarschijnlijk gewoon nog twee F-connector-naar-tv-uitgang-kabels kopen om het mooi af te ronden met de bestaande einddoos.

Dank voor alle input! Heel fijn om nu een werkende aansluiting te hebben, en mooi dat jullie wilden helpen het zo in een paar uur op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Meestal staan deze aansluiting toch achter een kast of TV meubel. Dan zijn ze niet te zien. Who cares hoe mooi het dan is afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Nu online
Anoniem: 203842 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:46:
Vraag aan Hirschman welke coax dozen ze aanbevelen.

Anders moet je met draagringen gaan werken, en COAX inserts. Werkt goed, maar is wat meer werk.
Hirschmann adviseert zelf de EDC 1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Duur.

Ik kan ze goedkoper krijgen. VEEL goedkoper. Zeg maar het drie voudige.
Pagina: 1