dc kabel verlengen advies?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 15:23
Beste, tweakers ik kan nergens dc kabels (wit) vinden.
In de lengte die ik nodig heb circa 5m.

nu zat ik zelf te denken om gewoon belkabel te halen bij de gamma, en ik knip me huidige dc adapter doormidden. en soldeer deze uiteindes op de belkabel.

het gaat om een 12v 2a DC Adapter. heb ik hiermee een veilige oplossing hiervoor bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:24
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
Beste mvdam,

mijn mini projector is net 2 meter te ver van de muur, om mooi strak beeld te krijgen dus verhuist deze naar hef plafond,

van daar dat er een powerkabel van 5 meter nodig is ( 2,5m omhoog circa 1.8m , van de muur af.)
rest is dan mooi wegleggen kabel

ik speakerkabel is onderzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Laatst online: 14:03
Heb ik ook weleens gedaan op een koptelefoon was maar 3 volt, een draadje gesoldeerd, werkte wel. Achteraf dacht ik, was een kroonsteentje niet wat makkelijker en steviger geweest? Zou het eerst daarmee proberen, hoef je niks door te knippen om te zien of het verval niet te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als 5 meter wilt overbruggen gewoon 220v snoer gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

memphis schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:17:
Als 5 meter wilt overbruggen gewoon 220v snoer gebruiken.
Ik was ook al aan't denken, kun je de adapter niet mee verhuizen en gewoon een 240VAC verlengsnoer gebruiken, niets knippen/aan elkaar maken

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
michielsweb schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:40:
nu zat ik zelf te denken om gewoon belkabel te halen bij de gamma...
belkabel?
De enige eis aan de kabel die je gaat gebruiken is dan hij dik genoeg is om continu 2A door te laten.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 18:56
1.5mm² speakerkabel werkt. Echter heb je over 2.5mm² nog minder spanningsverlies dus als je de keuze hebt... 1800mA is bij 12V toch nog een redelijke stroom, als je naar aderdoorsnede vs verlies kijkt.
Damic schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:19:
[...]
Ik was ook al aan't denken, kun je de adapter niet mee verhuizen en gewoon een 240VAC verlengsnoer gebruiken, niets knippen/aan elkaar maken
Kan me voorstellen dat je geen WCD naast je projector aan het plafond wilt schroeven. Voeding moet waarschijnlijk gewoon achter de bank komen. (Uit het zicht)

[ Voor 50% gewijzigd door Jim423 op 14-05-2017 14:53 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

12V/2A is nu geen grote voeding en kan wrs in zoiets: https://www.allekabels.nl...08/verlengkabel-euro.html

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1077493-0/euro-verlengkabel-3-meter.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Damic op 14-05-2017 14:56 . Reden: Moest de foto hebben :F ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielsweb
Zoals de heer Jim, Eerder aangaf, wil ik de meegeleverde powerbrick 12-v 2a inderdaad onder mijn hoofdeinde van mijn bed houden uit het zicht. vandaar dat ik wil gaan verlengen. (eerst met twee kroonsteentjes).
Bij stabiele werking. soldeer ik ze aan elkaar u met met uiteraard ook een prachtige setje kousen. :+

zo een powerbrick lookalike.
[afbeelding]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan kun je beter over de gehele lengte de kabel de dikke 2,5mm2 snoer nemen. andee heb je spanningsval op spanningsval.

maar een 24 watt beamer ? ok .... zal niet echt lichtsterk zijn vermoed ik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ebay etc staan vol met deze kabels...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Awsom schreef op zondag 14 mei 2017 @ 21:47:
Ebay etc staan vol met deze kabels...?
Is niet altijd gezegd dat je dan goede kwaliteit krijgt. Heb ook wel eens zo'n kabeltje gehad, de isolatie was erg dik waardoor het een prima kabeltje leek, maar de daadwerkelijke koperdraadjes waren flinterdun.

Zelf maken is dan wel zo handig. In dit geval zou ik het zoals hierboven al werd gezegd met een stukje huishoudsnoer doen.

[ Voor 15% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2017 23:02 ]

Pagina: 1