Mijn vraag
Mijn eerste overstap was van LG IPS27 1080p naar een Dell Ultrasharp 25 1440p.
Hoge resolutie gamen leek mij "de toekomst".
Toch twijfel ik nu om een monitor aan te schaffen van 144hz.
Mijn pc is 2 maanden oud op dit moment.kijk in mijn inventaris naar de PC build Maart 2017
gallery: Pykow
Kort samengevat i7-7700k, GTX1080,16GB ram
Mijn target is om voor zo min mogelijk geld een goed scherm aan te schaffen.Het liefst onder de 500 euro
Nu heb ik 3 vraagjes:
1. 1080p/144hz lijkt mij de beste keuze omdat ik op 1440p nu niet 144 FPS haal op ultra settings.
Maar adviseren jullie toch om een 1440p monitor aan te schaffen ?
2. G-sync klinkt fantastisch maar ik heb het nu ook niet. Heeft iemand ervaring met een 144hz G-sync en zonder G-sync ?
3. Ik denk dat ik niet kan overstappen van IPS naar TN, want bij TN is zwart vaak donkergrijs en krijgt het dus een soort vervaging over heel het scherm. Toch overweeg ik wel om een TN monitor aan te schaffen.
Hoe denken jullie hierover ? 144hz ervaring beter dan IPS kleuren ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals hierboven aangegeven heb ik een GTX1080 in mijn gamePC en draait alles als een zonnetje.
Software oftewel de games zijn bij mij heel erg uitgebreid. Ik speel voornamelijk shooters en denk daarbij aan snelle shooters als Overwatch, Quake champions, Team Fortress 2.
Maar ik speel ook Fifa 17, Project cars, Forza horizon 3
Ook heel belangrijk zijn de aansluitingen. Ik wil mijn XboxOne ook aansluiten aan de monitor.
Dat is dus 1080p. Ik gebruik mijn xboxOne voornamelijk voor het kijken van films.
Vandaar dat ik ook twijfel om toch een 1080p monitor te halen.
Op mijn Dell Ultrasharp kan ik goed spelen op 1080p
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgende monitoren heb ik op het oog
pricewatch: Asus PG248Q Zwart
pricewatch: Acer Predator Z271bmiphz Rood, Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart
Mijn eerste overstap was van LG IPS27 1080p naar een Dell Ultrasharp 25 1440p.
Hoge resolutie gamen leek mij "de toekomst".
Toch twijfel ik nu om een monitor aan te schaffen van 144hz.
Mijn pc is 2 maanden oud op dit moment.kijk in mijn inventaris naar de PC build Maart 2017
gallery: Pykow
Kort samengevat i7-7700k, GTX1080,16GB ram
Mijn target is om voor zo min mogelijk geld een goed scherm aan te schaffen.Het liefst onder de 500 euro
Nu heb ik 3 vraagjes:
1. 1080p/144hz lijkt mij de beste keuze omdat ik op 1440p nu niet 144 FPS haal op ultra settings.
Maar adviseren jullie toch om een 1440p monitor aan te schaffen ?
2. G-sync klinkt fantastisch maar ik heb het nu ook niet. Heeft iemand ervaring met een 144hz G-sync en zonder G-sync ?
3. Ik denk dat ik niet kan overstappen van IPS naar TN, want bij TN is zwart vaak donkergrijs en krijgt het dus een soort vervaging over heel het scherm. Toch overweeg ik wel om een TN monitor aan te schaffen.
Hoe denken jullie hierover ? 144hz ervaring beter dan IPS kleuren ?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zoals hierboven aangegeven heb ik een GTX1080 in mijn gamePC en draait alles als een zonnetje.
Software oftewel de games zijn bij mij heel erg uitgebreid. Ik speel voornamelijk shooters en denk daarbij aan snelle shooters als Overwatch, Quake champions, Team Fortress 2.
Maar ik speel ook Fifa 17, Project cars, Forza horizon 3
Ook heel belangrijk zijn de aansluitingen. Ik wil mijn XboxOne ook aansluiten aan de monitor.
Dat is dus 1080p. Ik gebruik mijn xboxOne voornamelijk voor het kijken van films.
Vandaar dat ik ook twijfel om toch een 1080p monitor te halen.
Op mijn Dell Ultrasharp kan ik goed spelen op 1080p
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De volgende monitoren heb ik op het oog
pricewatch: Asus PG248Q Zwart
pricewatch: Acer Predator Z271bmiphz Rood, Zwart
pricewatch: Iiyama G-Master GB2488HSU-B3 Zilver, Zwart
pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart
Angelo NL / Global Cargo VTC