Jamo E7 actieve subwoofer aansluiten op Sony STR-DE597

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 921855

Topicstarter
Mijn vraag
...

Hallo geachte Tweakers.

Is er iemand die mij de juiste begrijpelijke info kan geven, ben 70 jaar en de technische termen zeggen mij niets.
Sinds 2005 bezit ik een Jamo e700 speakersysteem, met een E7 Actieve Subwoofer.

[img]https://http://stereo.ru/before/test.php%3Farticle_id=123&page=3&tree_id_1=53.html[/img]
Nooit heeft deze gewerkt daar ik er nooit op gelet heb, tot een bekende zei dat deze niet werkte. (verbazing)
Heb hem laten controleren bij Repair firma ALLES was in orde.

Hij is aangesloten op een oud type Sony receiver model STR-DE597
[url]https://https://www.fein-hifi.de/Surround-Receiver/Sony/Sony-STR-DE597-Dolby-Digital-DTS-6-1-AV-Receiver::138.html#&gid=2&pid=4[/url]

De receiver instellingen zijn alle juist geconfigureerd naar mijn mening.
Ik heb de Sub out van versterker verbonden met de ingang van de Subwoofer zoals beschreven in gebruiksaanwijzing.
Toch heb ik het sterke vermoeden dat ik wat verkeerd doe.
Ik bedoel sub audio uitgang van een versterker naar een actieve sub in moet toch conflicteren?

Mijn excuses als ik iets doms zeg of als de Links niet werken.

Dank voor uw aandacht en hoop dat u mij kunt helpen.
Met vriendelijke groet.
Pigini :)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor de niet werkende link.

Hier is een goede.
http://www.avx.hu/forum/i...e7-subwoofer-eisa-dijjal/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:52
En waarom dacht die kennis dat het niet werkte?

Je kan proberen een ander signaal op de subwoofer aan te sluiten om te testen of hij dan wel werkt, bijvoorbeeld een mp3 speler.

Dan kan je iig uitsluiten dat de subwoofer zelf het probleem is en je concentreren op de receiver die geen uitgangs signaal geeft.

Maar om iets meer advies te kunnen geven hebben we wat meer informatie nodig, vooral het laatste stukje, wat heb je zelf al geprobeerd is vrij zinvol.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom denk je dat hij het niet doet? Komt er helemaal geen geluid uit? Voorzichtig de woofer zelf aanraken, trilt deze ook niet mee?
Afhankelijk van de receiver kan het zijn dat hij enkel het .1 kanaal weergeeft, dwz alleen van een dvd/Blu-ray en niet bij stereo bronnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:34

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 921855 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:07:
De receiver instellingen zijn alle juist geconfigureerd naar mijn mening.
Welke instellingen zijn dat dan (crossover(s), subwoofer yes/no, LFE of LFE + MAIN, speakers op large of small)? En hoe staan de instellingen op de subwoofer (crossover, volume, phase)? Hoe test je dat de subwoofer niet werkt? Met muziek of met een film?

Als de subwoofer in de receiver bijvoorbeeld op "no" staat dan krijg je nooit geluid uit de subwoofer. Staat de subwoofer op "yes" en speakers op "large" dan krijg je alleen geluid uit de subwoofer bij een film/serie/game met 5.1 track. En zo zijn er nog wel meer opties die afhankelijk van de ingestelde waardes zorgen voor geluid uit de subwoofer of niet.

Bovenstaande puur aannemende dat de subwoofer echt werkt. Om daar 100% zeker van te zijn inderdaad de subwoofer rechtstreeks op bijvoorbeeld een MP3-speler aansluiten (niet op vol volume!). Misschien is de Subwoofer Pre-Out van de Sony wel defect...

Aanvullend:
Welke bronnen heb je op de receiver aangesloten? Als die bijvoorbeeld alleen 2.0 uitsturen en de receiver staat ook nog niet "goed" (crossover!) of speelt op een stand als "direct" dan gaat de subwoofer het ook niet doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat een snelle reacties dank TOP.

Op de receiver staan de boxen ingesteld op SMALL.
Heb de instellingen misschien wel 50 keer doorlopen en gecontroleerd a.d.h.v. de beschrijving.
En alle instellingen uitgeprobeerd.
Ik gebruik het uitsluitend voor stereo muziek.
Steek ik de tulp plug in, naar out van de Sub werkt hij een 20 tal tellen daarna is het over.
Hij is dus NIET defect zoals men mij ook meedeelde na een Service onderzoek.

Er is naar mijn niet deskundige mening iets mis met mijn aansluiting(en).
Vergeef mij mijn simpelheid aangaande het onderwerp dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Je moet hem ook niet op de out van de sub aansluiten maar op de In van de sub, de rode aansluiting.

Maar probeer eerst eens een andere bron om uit te sluiten dat er iets mis is met de subwoofer.

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat is mij helder, echter als ik hem van sub in effe omsteek naar sub out werkt hij een 20 tal tellen.
Vandaar dat ik meen dat hij niet defect kan zijn.
dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjaRoel
Anoniem: 921855 schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:16:
Ja dat is mij helder, echter als ik hem van sub in effe omsteek naar sub out werkt hij een 20 tal tellen.
Vandaar dat ik meen dat hij niet defect kan zijn.
dank.
Ik snap je redenatie niet, werkt de subwoofer nu wel of niet als je een bron/signaal aansluit op subwoofer in?

Waarom zou je een ingangs signaal aansluiten op de sub out :N

Dat is om het signaal door te lussen naar bijvoorbeeld een volgende subwoofer.

Voor alle duidelijkheid ik heb het hier alleen over de subwoofer en niet over de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:39
Als de sub 20 seconden werkt, en daarna stopt, kan het zijn dat de sub op standby springt ivm te weinig signaal.
Heb je toevallig een off/auto/on schakelaar op de sub? Zo ja, zet die op on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik snap je redenatie niet, werkt de subwoofer nu wel of niet als je een bron/signaal aansluit op subwoofer in?
Moet ik morgen nog uitproberen met MP3 speler, heb niet de juiste kabels, laat het z.s.m. weten.

Heb je toevallig een off/auto/on schakelaar op de sub? Zo ja, zet die op on.

Hij staat constant op on, er is een off/auto/on schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo mensen,

G.V.D. Sorry voor deze letters, maar het is opgelost.

Kabel waarvan ik dacht dat die nooit kapot kon gaan omdat ik hem in beschermprofiel had geplaatst en langs de plint gemonteerd was kapot.
Ver gedacht en het meest simpele op het laatst geprobeerd.

Ik dank alle mensen die mij probeerden te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi dat het is opgelost. Stomme fouten bestaan niet overigens; wel grote leermomenten ;)
Leermomentje: als je een kabel in een goot propt heb je ook kans op kabelschade ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1