benkenks1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 05:34:
Hoi Rens, ik vind het ook vreemd. Maar weet je ik heb zo'n heerlijke smartphone nu die ik nog wel jaartje wil gebruiken. Het is de moto 4 g 2 de generatie, maar deze heeft maar 1 GB Ram. En heel veel Apps staan niet toe dat ze op de SD Kaart geplaatst kunnen worden.
Zoals @
Pepper92 ook al aangeeft. Je 1GB ram en opslag staat los van elkaar. In je 1GB ram worden apps geplaatst die je op dat moment gebruikt. Op het moment dat je de app niet meer gebruikt en Android heeft ram nodig wordt de app automatisch afgesloten.
Op het opslaggeheugen worden de apps geïnstalleerd en dus ook je meegeleverde apps. Wat is nu precies het probleem? Dat je opslaggeheugen vol zit of dat je RAM niet afdoende is?
Overigens is 1GB ram inderdaad wel aan de krappe kant tegenwoordig, maar er valt nog prima mee te werken hoor. Er is voor jou telefoon (als ik mij niet vergis) ook een LineageOS build
beschikbaar, die worden geleverd zonder bloatware en Google Apps, zodat je het allemaal zelf in je hand kan hebben. Wellicht kan je die eens proberen (als je hier een beetje handig in bent)
Het anti virus programma van KPN zorgt er ook voor dat ik weinig troep binnen krijg. Zowel op mijn smartphone als desktop
Dit lijkt mij een beetje overdreven en kan ook een van de redenen zijn waarom je apparaat zo traag wordt. Een virusscanner op een smartphone lijkt mij nog een beetje overkill.
[
Voor 11% gewijzigd door
rens-br op 17-05-2017 09:01
]