Continu defecte schakelaars

Pagina: 1
Acties:

• rogerfrings
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19-08-2025
Ls,

We hebben thuis schakelaars van het merk Gira. Het gaat om een model wat nog geplaatst werd in 2007. Echter sindsdien hebben we geregeld last van schakelaars die continu kapot gaan (bij normaal gebruik). Dit jaar zelfs al 4 schakelaars! Het gaat om een schakelaar welke in dezelfde stand blijft staan na het drukken. Ik weet niet precies welk type. Het is in ieder geval geen wip-schakelaar. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er meer problemen met hun schakel materiaal moet zijn. Al begrijp ik ook dat ze degelijk materiaal leveren. Wat me verder opvalt is het type schakelaar niet meer verkocht wordt in hun assortiment. Zou dat wellicht ook iets zeggen?!

Ik ben benieuwd of er meer klachten bekend zijn

Mvg

Roger

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:04
Misschien is het wel handig om toch even het type te posten. Daarnaast mis ik een beetje het doel, wil je een vervangingstype van betere kwaliteit? Anders wordt het natuurlijk ranten. Echter heb ik persoonlijk weinig problemen met Gira.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben vooral benieuwd naar de belasting van die schakelaars. "Schakelaars die in dezelfde stand blijven staan" klinkt als een schakelaar met contacten die vastgelast zijn. Dan ben ik benieuwd naar wat die schakelaars precies schakelen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Je bedoelt zoiets, maar dan van Gira? https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63920674/
Schakelwip terugkerend in de oorspronkelijke stand, zoals bij impulsdrukker.
Die kan ik bij Gira in het assortiment inderdaad niet vinden. Heb verder zelf ook prima ervaringen met Gira schakelmateriaal, alleen deze specifieke schakelaar ken ik dus niet...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Frosty15
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Heb je er zo 1?
https://katalog.gira.de/n...att.html?artikelnr=012603

Zoals hierboven is aangegeven is Gira gewoon goed spul (A-merk).
Wellicht zoals hierboven aangegeven ligt het aan de ballast.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 02:00
Dit heeft volgens mij met de manier van monteren te maken. Ik heb een collega die hier ook wel eens problemen mee heeft gehad. Ik zal het eens even navragen voor je.

Volgens mij zijn ze trouwens uit het assortiment. Ik heb er dacht ik nog wel ergens een paar in mijn prive magazijn liggen. Mocht je interesse hebben moet je maar even een PB doen.

Gira is trouwens een A merk. In mijn ogen hebben ze het beste schakelmateriaal. Probeer het materiaal van een ander merk maar eens net zo goed vast te zetten op een hobbelige muur als gira. Gira trek je netjes in de vorm van de muur terwijl de rest breekt en scheurt.

PS. Dit waren 'Drukvlak schakelaars'

Zoals deze:
http://www.gira-onlinesho...kelaars/zuiver-wit-glans/

/edit: Ik heb het nog even nagevraagd maar mijn collega con het zich niet meer herinneren.

[ Voor 81% gewijzigd door jbhc op 18-05-2017 18:27 ]

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-01 22:25

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Ik vermoed dat TS inderdaad drukvlakschakelaars bedoelt. Op mijn werk verkopen wij deze heel veel en hebben er weinig tot geen problemen mee.
Mijn vraag: wat schakel je ermee? De klacht die je beschrijft ken ik uit de praktijk alleen bij het schakelen van sterk inductieve lasten, dan wel lasten die anderszins een flinke inschakelpiek hebben.

Luchtkoeling zuigt...

• Hgerlings
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05-2021
Ik herken het helemaal, heb zelf veel elektra aangelegd. Altijd Gira toegepast ivm kwaliteit!
Helaas de afgelopen maanden al op twee verschillende locaties een schakeleenheid moeten vervangen. Deze zijn pas enkele jaren oud, er zat gewoon een gloeilamp op aangesloten, niet meer.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-01 16:43
Hgerlings schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:29:
Ik herken het helemaal, heb zelf veel elektra aangelegd. Altijd Gira toegepast ivm kwaliteit!
Helaas de afgelopen maanden al op twee verschillende locaties een schakeleenheid moeten vervangen. Deze zijn pas enkele jaren oud, er zat gewoon een gloeilamp op aangesloten, niet meer.
:? je registreert je hier om te reageren op een 4 jaar oud topic??

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 23:04

SA007

Moderator Tweaking
En er is nu een heel subforum voor huis/verbouw zaken.

Move naar WVB.
Pagina: 1