Hallo iedereen,
Nu ik tegen het punt ben aangelopen dat er games zijn die zelfs op low niet meer vloeiend draaien ben ik van plan om te upgraden.
Eisen
- Redelijk stil. Een beetje geluid is niet erg, maar ik wil niet door mijn koptelefoon heen de computer horen zoemen.
- Max 550 euro
- 60+ fps op 1080p (medium-high) settings. Een beetje toekomstbestendigheid voor 1440p is natuurlijk altijd goed meegenomen.
- Geen enorme lagg als ik toevallig nog een twitch tablad open heb staan.
- AMD heeft de voorkeur. We gaan ze maar een beetje geld toespelen, zodat we tenminste weer wat concurentie krijgen.
Allereerst mijn huidige systeem:
Wat denk ik nodig te hebben
Geheugen is niet inbegrepen omdat ik dit "waarschijnlijk" voor mijn verjaardag zal krijgen. Wat ik plan mee te nemen van mijn oude pc is
- SSD
- Behuizing
- Voeding
Het budget ligt rond de 550 euro. Goedkoper is natuurlijk geen probleem. Eventueel een maandje wachten voor een extra €130 is ook mogelijk mits dit het waard is.
Zijn er nog dingen die jullie anders zouden doen? Of is dit zo wel een goed systeempje?
Nu ik tegen het punt ben aangelopen dat er games zijn die zelfs op low niet meer vloeiend draaien ben ik van plan om te upgraden.
Eisen
- Redelijk stil. Een beetje geluid is niet erg, maar ik wil niet door mijn koptelefoon heen de computer horen zoemen.
- Max 550 euro
- 60+ fps op 1080p (medium-high) settings. Een beetje toekomstbestendigheid voor 1440p is natuurlijk altijd goed meegenomen.
- Geen enorme lagg als ik toevallig nog een twitch tablad open heb staan.
- AMD heeft de voorkeur. We gaan ze maar een beetje geld toespelen, zodat we tenminste weer wat concurentie krijgen.
Allereerst mijn huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6300 Black Edition | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Gigabyte GA-990FXA-UD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI N660Ti PE 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair CX600M | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Setje 8GB 1333Mhz DDR3 geheugen. | -- | -- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 262,95 | |
Wat denk ik nodig te hebben
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1500X Boxed Wraith Spire koeler | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Asus PRIME B350-PLUS | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 580 Gaming 4G | € 228,50 | € 228,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 515,45 | |
Geheugen is niet inbegrepen omdat ik dit "waarschijnlijk" voor mijn verjaardag zal krijgen. Wat ik plan mee te nemen van mijn oude pc is
- SSD
- Behuizing
- Voeding
Het budget ligt rond de 550 euro. Goedkoper is natuurlijk geen probleem. Eventueel een maandje wachten voor een extra €130 is ook mogelijk mits dit het waard is.
Zijn er nog dingen die jullie anders zouden doen? Of is dit zo wel een goed systeempje?