Hallo sinds gisteravond geeft mijn Iiyama vision master pro 17 een compleet groen beeld! dat is crisis want deze gebruik ik dus op het moment omdat m'n Iiyama 510 gisteren opgehaald is die deed het ook plotseling helemaal niet meer(zwart beeld).... nu mijn vraag kan een monitor kapot gaan door een voltage mod aan de processor of door de geforce hoge refreshrate wazig beeld fix mod ? want ik vind het allemaal wel stront toevallig dat m'n reserve monitor nu ook de geest geeft
bijgaand een plaatje van het beeld wat er uit m'n trouwe 17 inch komt op dit moment....misschien herkent iemand dit beeld,of weet wat er aan de hand is met m'n 17 inch....ik zit te typen op m'n tv text is dus echt zowat niet te lezen 
Kan je hem niet ff op een andere PC/videokaart bekijken?
Iiyama heeft de laatste tijd wel meer last van dit soort stuff. Komt misschien door het warme weer of lucht vochtigheids graad.
Er zit een Temp, sensor in die dingen die de temp meten en zo het beeld aanpassen op de temp. is die temp. meter kapot dan gaat de monitor gek doen.
Er zit een Temp, sensor in die dingen die de temp meten en zo het beeld aanpassen op de temp. is die temp. meter kapot dan gaat de monitor gek doen.
Ik heb een dreamcast op m'n bnc input staan die geeft exactly het zelfde beeld doorOp donderdag 05 juli 2001 17:44 schreef Straat het volgende:
Kan je hem niet ff op een andere PC/videokaart bekijken?
Ik heb hem ook al s'morgens geprobeerd toen was het stukken koeler,maar nog nix enkel dat vieze groene beeld .....kep der ook al een paar pest klappen op gegeven maar nix. maarja wie weet is het inderdaad de temp sensor ofzo,Op donderdag 05 juli 2001 17:53 schreef Flexx het volgende:
Iiyama heeft de laatste tijd wel meer last van dit soort stuff.
maar wat mij dus dwars zit is dat m'n 510 net weg is en nu gaat deze ook gelijk verrot...tis net of m'n pc ze sloopt ,ik bedoel het is wel toevallig toch?
Verwijderd
Klote voor je 
Alleen ik zie geen plaatje
Iig hoop ik voor je dat iiyama wat gaat doen .......
edit: ok, ik zie t plaatje wel, sorry.
Alleen ik zie geen plaatje
edit: ok, ik zie t plaatje wel, sorry.
Hmm, dit komt me bekend voor: bij mij (VMP 450) was het paars/blauw en gelukkig lang niet zo ernstig. Maar wat het is of waar het aan ligt?, ik zou het niet weten..
Verwijderd
Misschien is de bekabeling brak
heb je een bnc kabel die kut contact maakt 
Ik bedenk ook maar wat
Ik bedenk ook maar wat
Ik zou haast denken dat je met een videokaart toch echt niet je monitor kan opblazen; er gaan alleen maar wat signalen heen die het beeld vormen
De enige manier, lijkt mij althans, is dat als je je monitor continu 'over-the-top' gebruikt (asociale resoluties e.d.). Maar het is wel verdomd toevallig. Misschien iets met stroom te maken; een op z'n Guust Flater aangelegde stroomvoorziening of zo?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
2 monitoren vlak achter elkaar lijkt me geen toeval en niet aan de monitor liggen. vage spanningspieken
Bij mij is er ook ooit een monitor door spanningspiek kapot gegaan maar dat werd een roze beeld ipv groen
Verwijderd
Ieokos: Zet je monitor niet meer aan. Ik heb hetzelfde gehad met mijn pro 17.
Ik had toen nog garantie en kon er op wachten. Zo'n speciale afspraak op vrijdag in Oude Meer (TD iiyama).
Ze hebben toen een transistor vervangen in de monitor.
Ze zeiden dat als ik em langer aan had laten staan dat m'n beeldbuis ingebrand zou kunnen zijn door dat pitje dat je ziet als je em uit zet. Heeft een uurtje geduurd, daarna nooit meer last gehad. Heb hem nu toch al 5 jaar.
Ik had toen nog garantie en kon er op wachten. Zo'n speciale afspraak op vrijdag in Oude Meer (TD iiyama).
Ze zeiden dat als ik em langer aan had laten staan dat m'n beeldbuis ingebrand zou kunnen zijn door dat pitje dat je ziet als je em uit zet. Heeft een uurtje geduurd, daarna nooit meer last gehad. Heb hem nu toch al 5 jaar.
Ik heb ook die 22" en 17" van Iiyama. Ik hoop dat deze ellende mij bespaart blijft.
Ik heb nog geen problemen met Iiyama gehad, laten we het zo houden.
Ik heb nog geen problemen met Iiyama gehad, laten we het zo houden.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Hee tof bedankt man dat is het dus bij mij ookOp donderdag 05 juli 2001 19:30 schreef just_started het volgende:
Ieokos: Zet je monitor niet meer aan. Ik heb hetzelfde gehad met mijn pro 17.
Het is in ieder geval fijn te weten dat het niet aan m'n proc voltage mod ligt of aan m;n gemodde geforce2
Verwijderd
Als ik het uit m'n hoofd zeg was het iets van een 2sa821. Die kan je hier waarschijnlijk niet lokaal krijgen. Die gasten kunnen je echt wel helpen hoor!
Meer dan 2 meijers zal het waarschijnlijk niet gaan kosten, maar bel ze maar (020-4460404). Ze zijn de kwaadste niet, dat heb ik wel gemerkt.
Meer dan 2 meijers zal het waarschijnlijk niet gaan kosten, maar bel ze maar (020-4460404). Ze zijn de kwaadste niet, dat heb ik wel gemerkt.
Nee da's allemaal ok air..... maarehh... alle hulp is wekomOp donderdag 05 juli 2001 19:23 schreef AirHead het volgende:
Misschien is de bekabeling brakheb je een bnc kabel die kut contact maakt
Ik bedenk ook maar wat![]()
Verwijderd
Doe nou maar gewoon wat ik je zeg. De monitor is stuk, dit kan echt niet door de videokaart of de bekabeling.
De enige instelling die je beeld groen kan maken is SOG. En die heb je niet op je geforce.
PS check je hotmail
De enige instelling die je beeld groen kan maken is SOG. En die heb je niet op je geforce.
PS check je hotmail
Echt tof bedanktOp donderdag 05 juli 2001 20:32 schreef just_started het volgende:
Als ik het uit m'n hoofd zeg was het iets van een 2sa821. Die kan je hier waarschijnlijk niet lokaal krijgen. Die gasten kunnen je echt wel helpen hoor!
Idd, gewoon dat telefoon nummer bellen, en het probleem uitleggen en dat de garantie termijn voorbij is.
Ze zullen je echt wel helpen, en ze zullen je heus geen poot uitdraaien qua kosten.
Ze zullen je echt wel helpen, en ze zullen je heus geen poot uitdraaien qua kosten.
And The Only One
Pagina: 1