Toon posts:

Oude Kenwood LS-B9L "woofer opgeblazen". Repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond allen.

Een aantal jaar geleden heb ik via Marktplaats 2 Kenwood LS-B9L speakers gekocht. Het is een "2 way omni top and 3 way main speaker system".
Deze 2 speakers maakte een geweldig geluid maar vooral de woofers die erin zitten maakte de speakers zo geweldig.
Helaas zijn de woofers die erin zitten opgeblazen. Ik zou graag deze woofers laten repareren. Mijn vraag.. doen? of is het slim om nieuwe speakers te kopen?
Dit zijn volgens mij vrij oude speakers en ik kan er op Google ook niet veel over vinden.
Weet iemand gelijkbaren speakers die niet al te duur zijn?

Dit is hoe de speakers eruit zien. http://imgur.com/a/A41fk
Dit zijn volgens mij de specs. http://imgur.com/a/g5ZLm

Relevante software en hardware die ik gebruik:
AV reciever: Onkyo AV HDMI tx sr 606 7.1

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.
Fijn weekend,
Mvg Joey.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2017 20:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:22

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet aan beginnen, gewoon nieuwe speakers kopen. Repareren is praktisch gezien onmogelijk en gaat je ook niet goedkoper uitkomen.

Wat je zoekt is dus een setje passieve boekenplankspeakers. De pricewatch weet daar wel raad mee: categorie: Speakers

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:55:
Niet aan beginnen, gewoon nieuwe speakers kopen. Repareren is praktisch gezien onmogelijk en gaat je ook niet goedkoper uitkomen.

Wat je zoekt is dus een setje passieve boekenplankspeakers. De pricewatch weet daar wel raad mee: categorie: Speakers
Bedankt voor uw antwoord. Ja ik wil inderdaad passieve speakers hebben. Wel zou ik graag de bass van de woofers behouden. Kent u soort gelijke speakers? Ik zit best krap bij kas dus speakers van 200 euro gaat het helaas niet worden. Misschien iets wat best populair is en wellicht via Marktplaats word verkocht.

Nogmaals bedankt.
Mvg Joey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goh, de speakers die je nu hebt zijn niet zo speciaal. Met een willekeurige markplaats-aankoop van een deftig merk ga je waarschijnlijk zelfs op vooruit. Ik kan moeilijk heel marktplaats voor je afgaan, maar een simpele query voor "luidsprekers" op MP levert genoeg resultaten op waar je iets mee kan. Als je de merken niet kent, kijk gewoon naar de populaire merken in de pricewatch en ga daarop verder. Je kan ook altijd reviews opzoeken van speakers alvorens ze te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een beetje gegoogeld en ik kwam deze speakers tegen. https://www.maxiaxi.com/x...uidspreker-boxen-10-700w/ Volgens mij is dit wel wat. Wat denkt u?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goh... Hangt er een beetje van af waarvoor je wil gaan. Het zijn PA speakers, wat in principe betekent dat het speakers zijn die bedoeld zijn om luid te zijn. Luid wil niet per sé zeggen goed, en al zeker niet in het budget segment.

Ik denk dat je beter af bent met een 2e hands aankoop van goeie speakers in plaats van een goedkoop setje eerstehands. Maar opnieuw, hangt er een beetje van af waarvoor je ze gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je zoekt iets met lekker vol geluid denk ik, zo aan je omschrijving te zien.
Ik zou dan op MP zoeken naar een 2ehands setje Magnat of Elac.
Klinkt stukken beter als het setje van die kermis speakers van maxiaxi.
Zoiets, maar er staat genoeg leuk spul te koop voor weinig geld.

Het beste even met iemand naar toe gaan die er een beetje verstand van heeft, dan moet het niet moeilijk zijn om goed te kunnen slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sssensss schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 22:46:
Je zoekt iets met lekker vol geluid denk ik, zo aan je omschrijving te zien.
Ik zou dan op MP zoeken naar een 2ehands setje Magnat of Elac.
Klinkt stukken beter als het setje van die kermis speakers van maxiaxi.
Zoiets, maar er staat genoeg leuk spul te koop voor weinig geld.

Het beste even met iemand naar toe gaan die er een beetje verstand van heeft, dan moet het niet moeilijk zijn om goed te kunnen slagen.
Bedankt beide,
ja sssensss ik wil een lekker vol geluid hebben, ik ga het setje voornamelijk gebruiken voor mijn home cinema setup. films, muziek en gaming.
Ik kan beter 2e hands kopen op Marktplaats inderdaad maar dat is toch minder vertrouwd dan in een winkel.
Ook heb ik geen vervoer dus een leuk setje vinden en daadwerkelijk in handen krijgen is toch wel lastig.
Maar zoals ik begrijp van beide zijn de speakers die ik zojuist toonde niet veel.

Dan ga ik toch maar weer verder zoeken :)
Bedankt nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaffyDuck43
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:31

DaffyDuck43

MF-lurker

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:25:
[...]

Bedankt beide,
ja sssensss ik wil een lekker vol geluid hebben, ik ga het setje voornamelijk gebruiken voor mijn home cinema setup. films, muziek en gaming.
Ik kan beter 2e hands kopen op Marktplaats inderdaad maar dat is toch minder vertrouwd dan in een winkel.
Ook heb ik geen vervoer dus een leuk setje vinden en daadwerkelijk in handen krijgen is toch wel lastig.
Maar zoals ik begrijp van beide zijn de speakers die ik zojuist toonde niet veel.

Dan ga ik toch maar weer verder zoeken :)
Bedankt nogmaals.
Naast MP is er ook het V&A deel op dit forum.
Nou wil het toeval dat daar van mij een aanbod staat voor een set Magnat speakers. ;)
Formaat iets groter dan jouw huidige speakers, maar denk dat het met je versterker een aardige combi is waar je dan nog best lang plezier van kan hebben tegen een laag budget. ( vraagprijs zegt niet altijd alles ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 15-05-2017 09:19 . Reden: Geen directe links naar V&A op het forum. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:04
Koop een willekeurig setje mission speakers <200 en dat gaat beter klinken dan de speakers dir je op gaat knappen. En zien er ook nog beter uit.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Niet beginnen aan die maxiaxi. De hogetonen speakers zijn piezo speakers. Vaak niet echt om aan te horen. Voor PA redelijk geschikt, maar niet voor thuis.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, phoe.. dan moet ik even goed kijken wat ik wil. Mijn oude boxen waren gewoon perfect.. jammer van m'n woofers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan natuurlijk ook gewoon een subwoofer erbij kopen, Mijn speakers zijn nog prima in orde.
Ik las dat als ik een subwoofer wil aansluiten op mijn AV reciever "Onkyo AV HDMI tx sr 606 7.1" Ik een powered subwoofer moet halen. Ik heb deze op het oog https://www.hificorner.nl...6s5MFCCJEjVWqkaAgrJ8P8HAQ

Kan ik deze uberhaupt aansluiten op mijn av reciever? Hij heeft "pre out subwoofer"

Hartelijk dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:23

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon op marktplaats een setje 2e hands boekenplank speakers kopen van een deftig merk. Met een budget van +/- 100 euro is er genoeg leuks te halen, wat kwalitatief beter is, beter klinkt en er beter uit ziet.
Als voorbeeld:
https://www.marktplaats.n...2-signature-speakers.html
Ik heb een vergelijkbaar setje gehad, maar verkocht aan een collega. Ik heb zelf de grotere 'broer' ervan (een setje zuilen), maar ik stond er van te kijken hoeveel 'laag' er uit kwam.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor uw antwoord! dan ben ik er echt uit. Dan worden het gewoon 2 speakers van Marktplaats.
Ik zou dom zijn als ik 1e hands duur ga betalen terwijl er 2e hands zoveel keuze is en voor een betere prijs.
Het enige probleem is het vervoer wat ik dus niet heb, dus ik zal de verkoper maar moeten vertrouwen en vooraf betalen en dat hij/zij het op laat sturen. Bedankt allen!
Ik zet wat info online zodra ik iets leuks heb gevonden.

Fijne dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:02
Zijn de woofers opgeblazen? of is de foam/rubber-rand gescheurd? Dat laatste is nog wel redelijk goed en makkelijk te repareren.

http://www.speakerrepairs...x.php?lang=nl&action=home

Afbeeldingslocatie: https://www.speakerrepairshop.nl/data/mediablocks/1__23__ms1.rvf_23.jpg
Pagina: 1