• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 06:59
Ik heb een vrij populair Youtube kanaal (12k subs) omtrent mobile games. Deze games record ik via de google play app, maar de zwaardere games lopen niet meer zo goed als ik tegelijk moet recorden en spelen, bovendien zou ik ook graag gaan streamen en lukt dat niet zo goed met enkel een gsm.

Op dit moment gebruik ik nog een Samsung Galaxy S4, maar zou graag upgraden naar een meer recent toestel.

Het idee is om een externe capture card zoals de Elgato 60HDS aan te schaffen. Deze brengt het scherm dan over naar mijn computer waar ik het scherm via OBS kan streamen naar Youtube of Twitch.

Om dit te doen slagen, moet ik wel op een of andere manier een HDMI kabel kunnen connecteren aan mijn gsm, heeft een gsm daar uberhaupt ondersteuning voor, mocht ik de juiste kabel vinden?

Mijn voorkeur gaat uit naar de huidige OnePlus 3T of de OnePlus 5 die er aan komt, zou dat lukken met hen?

Andere opties?

• Lau1406
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-11 08:47
Zolang de telefoon MHL ondersteund zou dit moeten lukken. MHL zorgt er voor dat je mbv een adapter via je usb poort een hdmi signaal kan uitsturen.

Wat ik zo snel kan vinden ondersteund de OnePlus 3 geen MHL, ik weet niet of dit ook het geval is voor de OnePlus3T.

• schaakspeler
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-10 06:59
Lau1406 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 20:50:
Zolang de telefoon MHL ondersteund zou dit moeten lukken. MHL zorgt er voor dat je mbv een adapter via je usb poort een hdmi signaal kan uitsturen.

Wat ik zo snel kan vinden ondersteund de OnePlus 3 geen MHL, ik weet niet of dit ook het geval is voor de OnePlus3T.
Dus zonder die MHL ondersteuning lukt het sowieso niet al kan ik een passende kabel vinden?

Wat zou een goede telefoon zijn met MHL ondersteuning met een goede prijs/kwaliteit?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
http://www.mhltech.org/devices.aspx Zoek hier maar een mooi toestel uit :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Er zijn tegenwoordig nog maar heel weinig toestellen die MHL ondersteunen, maar ik gok dat een nieuw high end device ook al veel zal helpen tegen de lag.

De OnePlus 3(T) ondersteunen in ieder geval geen MHL en ik verwacht dat de aankomende OnePlus 5 dat ook niet heeft.

Overigens hebben alle recente (high end) toestellen van Sony, HTC, Samsung, Motorola en Lenovo er ook geen ondersteuning voor.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 14-05-2017 22:47 ]