Stillere case

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik98
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 22:59
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn computer games zoals gta V kunnen spelen zonder al te veel geluid van mijn computer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De case mag zo rond de 100 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een I5 4590 met een cooler master 412s erop. Deze is 160 mm hoog dus die moet er uiteraard op passen nog. Verder heb ik een r9 280x vapor x met een lengte van 276mm dus hier moet ook voldoende ruimte voor zijn.Dit alles zit op een atx formaat moederbord. Verder heb ik een niet modulaire powersupply die best wat kabels over heeft op het moment dus voldoende ruimte om kabels kwijt te kunnen is ook belangrijk. Daarnaast heb ik nog een 5,25' blu ray drive,maar het zou geen ramp zijn als die niet mee kan naar de nieuwe case. Verder heb ik een 2.5' ssd en 3.5' hdd en ruimte voor een extra hdd of ssd voor de toekomst is ook fijn. Op het moment heb ik een Cooler Master N400 case.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is vooral belangrijk dat de case still is, zowel idle als tijdens het spelen van gta V. Verder is usb 3.0 aan de voorkant wel een must net zoals een 3.5mm voor koptelefoon en microfoon aan de voorkant. Verder moet de case er ook nog een beetje leuk uitzien, maar speciale dingen zoals een side window of compleet glazen zijpaneel zijn niet heel belangrijk maar natuurlijk altijd een leuke extra. Zolang deze maar niet voor veel extra herrie zorgen.

Ga je overklokken?
Mijn processor is niet overklokbaar en de gpu wordt misschien zeer licht geoverklokt.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie ervaring hebben met een bepaalde case, want er zijn er zoveel op de markt dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Gros van de fractal design kasten (R5, C, S) hebben een goed balans tussen stil en decent airflow, al naar deze gekeken?

Dat terzijde, heb je wel een nieuwe kast nodig voor stilte? Al eens gekeken wat er nou eigenlijk zovel geluid maakt?

Vraag hoort ook hier
Componenten Aankoopadvies

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 13-05-2017 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je kast vervangen voor stilte heeft weinig zin. Een kast maakt geen geluid, het zijn de componenten die er in zitten die geluid maken. Verder maakt demping ook vrij weinig verschil. Iedere PC is stil te krijgen door de juiste onderdelen. In welke kast die PC zit maakt vrijwel niets uit. Ik zou kijken of je niet gewoon wat fans kan vervangen of zachter laat lopen. Dan heb je met een paar tientjes meer resultaat dan met een andere kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nog zo'n dure geluiddempende behuizing kopen, als er een herriemaker als de Sapphire R9 280X OC Vapor X in zit zal het bar weinig resultaat hebben.

Welke voeding heb je exact, want ook daarin zijn er genoeg die het uitschreeuwen. Ook de meeste hdd's dragen een flink steentje bij aan het geluidsniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Hoe kan het toch dat in ieder topic, zonder uitzondering, over een dergelijk onderwerp immer en altijd de eerste aanbeveling de kasten van Fractal Design zijn? 8)7

TS, kijk eens naar de Deep Silence Series van Nanoxia. Zeer degelijke kasten. En stil. In verschillende formaten te krijgen. De lengte van je videokaart gaat geen probleem zijn; ik heb een 290X Vapor-X erin en die is een stukje langer nog :+

=edit=-
Linkje met de verschillende versies en specs:
http://nanoxia-world.com/...ases/deep-silence-series/

:)

[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 13-05-2017 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
vosss schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:54:
Hoe kan het toch dat in ieder topic, zonder uitzondering, over een dergelijk onderwerp immer en altijd de eerste aanbeveling de kasten van Fractal Design zijn? 8)7

TS, kijk eens naar de Deep Silence Series van Nanoxia. Zeer degelijke kasten. En stil. In verschillende formaten te krijgen. De lengte van je videokaart gaat geen probleem zijn; ik heb een 290X Vapor-X erin en die is een stukje langer nog :+

=edit=-
Linkje met de verschillende versies en specs:
http://nanoxia-world.com/...ases/deep-silence-series/

:)
De Fractal Design kasten zijn stil, koel, van goede kwaliteit en over het algemeen ook mooi. De Nanoxia is iets minder mooi over het algemeen.
Pagina: 1