Toon posts:

Hp laptop krijgt geen windows updates meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds januari krijg ik geen updates meer van windows 10.
Dit betreft dan beveiliging updates.
Het betreft een laptop van hp een pavilion van ruim 2 jaar oud.

Windows 10 is een upgrade op windows 8.

Bij hp assistent kom ik niet verder, deze geeft aan dat laptop up to date is.
Bij windows update blijft hij zoeken, ik heb hem zelfs een nacht aan laten staan.

Er wordt ivm de huidege problemen met de ransomware overal aanbevolen windows te updaten voor de beveiligingspatch hiertegen.

Maarja als je niets kunt vraag ik me af waarom het voor een leek zo moeilijk gemaakt wordt om dagen bezig te moeten zijn om uit zoeken zonder resultaat waarom er geen beveiligings updates worden gedownload.

Ik sta nu machteloos toe te zien hoe ook ik dadelijk slachtoffer gaat worden van ransomware terwijl ik mijn best doe dit tegen te gaan door adviezen op te volgen die voor mij niet werken.
Nieuwe laptop dan maar?
Ik hoop dat er iemand is die met een geschikte oplossing kan komen om toch mijn laptop te kunnen voorzien van de laatste patches van windows 10.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:48

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat krijg je te zien als je
Start -> Settings (icon links, tweede van onderen) -> Update & Security doet?
Wat staat er onder Update Status?
Wat staat er vervolgens onder Update History?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Oei, ziet er niet goed uit. We hebben dat hier ook voor gehad, met een pc die Windows 7 draait. Uiteindelijk hebben we de updates op die pc gewoon afgezet, en er wat extra beveiliging tegen virussen op gezet. Maar er voor zorgen dat windows update weer doet wat het moet doen, blijkt erg moeilijk.

Ik zou een backup maken van je persoonlijke bestanden. Dan een image van Windows 10 downloaden en naar een lege usb-stick schrijven. Tenslotte opstarten vanaf de usb-stick.
Normaal zal Windows gewoon installeren (ik denk zelfs dat je geen product-key nodig hebt, omdat Windows bij het installeren merkt dat er voorheen ook Windows 10 opstond).
Ik hoop dat na herinstallatie het probleem van de baan zal zijn.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo De Bolle,
Als is je eerste regel uitvoer kom ik op bijwerken en beveiliging.
Update status zie ik niet staan en bij history vind in de laatste updates van januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mogelijk een oplossing gevonden na toch wel enkele weken alles af te struinen en tot op heden geen oplossing gevonden te hebben.
Ik ben naar microsoft.com gegaan.Dan naar download windows 10, vervolgens komt er een melding ''wij zien dat u windows 10 gebruikt, u gebruikt een oudere versie, klik op onderstaande link om bij te werken naar de nieuwe verie"

Na dit gedaan te hebben is de laptop inderdaad gaan downloaden en is nu aan het installeren.
Hij is nog bezig en laat straks even weten of dit de remedie was.
Overigens een slechte zaak van zowel ms als hp om dit niet automatisch te laten gebeuren.
Voor een leek een uitdaging, die een glazen bol moet hebben om hier achter te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, update gelukt maar installeren tot 56%, een nieuwe opstart en deze blijft hangen op het scherm HP met een draaiende cikel..
Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe poging met virus scanner uit, update instellingen, andere updates vinkje uit, delen met anderen vinkje aan.
Aan gesloten usb kabel losgehaald.
Laptop heel de nacht aan laten staan met uiteindelijk hetzelfde resultaat.
Ik weet het nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik merk bij meer mensen dat upgraden naar de laatste versie van Windows niet goed gaat, vooral bij installaties die zijn geüpgrade vanuit Windows 7 of 8.1, of voorgeïnstalleerde versies van fabrikanten. Ik zou een backup maken van het systeem (op bijvoorbeeld een externe harde schijf) en vervolgens een schone installatie doen via een opstartbare USB stick of dvd als je nog een dvd drive hebt.

Installatiemedium kun je maken met de Windows 10 Media Creation Tool.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 14-05-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Frietsaus schreef op zondag 14 mei 2017 @ 11:31:
Ik merk bij meer mensen dat upgraden naar de laatste versie van Windows niet goed gaat, vooral bij installaties die zijn geüpgrade vanuit Windows 7 of 8.1, of voorgeïnstalleerde versies van fabrikanten. Ik zou een backup maken van het systeem (op bijvoorbeeld een externe harde schijf) en vervolgens een schone installatie doen via een opstartbare USB stick of dvd als je nog een dvd drive hebt.

Installatiemedium kun je maken met de Windows 10 Media Creation Tool.
Bedankt voor je reactie, dit ga ik komende week dan ook proberen, voor nu ff geen tijd meer, moederdag he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Heb je al de Windows Update gereset? Microsoft heeft instructies daarvoor op hun site. Tevens heeft het Windows Update menu een troubleshooting optie. Die kan ook Windows Update resetten. Misschien helpt dat.
Pagina: 1