Voeding maakt raar tikkend geluid.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-05 15:21
Beste Tweakers,

Sinds kort maakt mijn voeding een raar tikkend geluid. Zowel als die aan of uit staat, het is een soort 'taser' geluid. Nou heb ik dus een vervangende voeding gekregen omdat ik garantie had, maar na 2 uur in gebruik begon deze ook weer te tikken. Het gekke is dus dat de PC van mijn broertje precies hetzelfde heeft nu. Al staat de PC aan of uit komt er een irritant getik uit de voeding. Ik heb gekeken of het wel echt de voeding was en ja, zelfs met alleen de voeding (zonder iets aangesloten te hebben) maakt hij een tikkend geluid wanneer er spanning opstaat.

Wat kan ik nu nog doen aangezien ik al een nieuwe voeding heb geprobeerd en hier (denk ik) niet aan de rest van mijn componenten ligt, want mijn broertje heeft een andere configuratie en ander voeding maar precies hetzelfde.

Het gaat om de Aerocool AE-500 650 watt. (de vervangende)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
In eerste instantie zou ik denken dat er een ander elektrisch apparaat in jullie huis staat dat spanningspieken/dalen geeft op jullie net en dat de voeding deze pulsen kennelijk oppikt.

Kijk eens rond in jullie huis of jullie recentelijk een nieuw apparaat hebben gekocht/aangesloten in of rondom het huis ? Afzuiger, stofzuiger, ventilator, airco ? een apparaat met een relais ? CV ketel ?

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 13-05-2017 16:12 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 22:40
Pc aarden.
Andere stopkontakt.
Pc op andere groep aansluiten via verleng kabel.

Zoek op je voeding en/of moederbord, of meer personen dit hebben met deze hardware, dus via google zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
Breezers schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:09:
In eerste instantie zou ik denken dat er een ander elektrisch apparaat in jullie huis staat dat spanningspieken/dalen geeft op jullie net en dat de voeding deze pulsen kennelijk oppikt.

Kijk eens rond in jullie huis of jullie recentelijk een nieuw apparaat hebben gekocht/aangesloten in of rondom het huis ? Afzuiger, stofzuiger, ventilator, airco ? een apparaat met een relais ? CV ketel ?
We hebben niet echt iets nieuws dat veel stoom trekt. Het enige wat ik mij kan voorstellen is het nieuwe glasvezel modem dat we hebben gekregen, maar hierop moet ik dan even induiken.

Bedankt voor de tip, ik ga even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
Oké. Het geluid is nu weg bij bijde pc's, maar het gekke is dus dat ik niks heb gedaan met apparaten test Ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:11

rdejongjr

Gnome

Een hele wilde gok; zonnepanelen op het dak? (lawaai van de inverter voor het retour leveren) dat kan ook nogal verschillen met de zonnekracht etc.

Tevens zijn de voedingen van aerocool niet echt super goed, maar voor vragen/opmerkingen over de binnenkant van die krengen moet je bij the mask zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door rdejongjr op 15-05-2017 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samir1440
rdejongjr schreef op maandag 15 mei 2017 @ 01:20:
Een hele wilde gok; zonnepanelen op het dak? (lawaai van de inverter voor het retour leveren) dat kan ook nogal verschillen met de zonnekracht etc.

Tevens zijn de voedingen van aerocool niet echt super goed, maar voor vragen/opmerkingen over de binnenkant van die krengen moet je bij the mask zijn.
Nee die hebben wij niet, maar ik had het aan mijn vader gevraagd en de stroom in ons huis is niet helemaal 100 dus daar moeten we even naar kijken, maar in iedergeval bedankt iedereen voor de hulp.
Pagina: 1