Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben 20jaar en wou graag bepaalde dingen weten over het werken/leven in Engeland.

Dit jaar sluit ik mijn MBO niveau 4 Luchtvrachtmedewerker Customer Services af. Na deze opleiding zal ik verder gaan studeren voor mijn BBA ( Bachelor of Business Administration /richting Logistiek). Met deze opleiding kan ik verder groeien in de logistiek. Op dit moment heb ik me diploma behaald voor logistiek binnen de luchthaven

Tijdens mijn vervolgopleiding zal ik een stage van ongeveer 6-8maanden moeten volgen in het buitenland. Me stage kan ik overal volgen als het maar iets met logistiek te maken heeft.

Het liefst volg ik het op een luchthaven en of ziekenhuis. Dit zou ik graag in Engeland willen volgen. Het liefst in een andere stad in plaats van Londen.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaring heeft met het stage volgen in een andere stad binnen Engeland bijvoorbeeld: Birmingham, Liverpool, Manchester etc.. Het liefst een stad waarin de Logistieke markt groot is.

Ook vroeg ik mij af hoe het is om in Engeland te wonen. Ik zou graag na mijn 4 jarige vervolgopleiding een jaar of twee in Engeland willen wonen voor mijn eigen ontwikkeling.

Is er iemand die toevallig ook een Bachelor in Nederland heeft behaald en na het behalen van de titel naar Engeland is gegaan. Zou graag willen weten hoe het daar verschilt qua salaris/doorgroei mogelijkheden en of ze serieus naar je bachelor titel kijken.

Alvast bedankt

gr Dani121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 17:39
Mijn broertje werkt en woont nu sinds 2 jaar in Londen. Om eerlijk te zijn benijd ik hem niet. De huren zijn gigantisch. Een sociaal leven is lastig aangezien de werkdruk behoorlijk is. Hij werkt elke dag van 7 tot 19 en ja krijgt dan wel een heel goed salaris, maar dat gaat ook direct weer terug naar de huur. Ik weet niet hoe dit in de andere steden is in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07
Gaat het dus om een stage van 6 maanden of over de periode van 2 jaar? En gaat het over nu of over 3 jaar in de toekomst? In die tijd kan er namelijk nogal wat veranderen ivm Brexit. Voor de rest valt er niet zoveel te beantwoorden. Vliegvelden en ziekenhuizen zijn er in iedere grote stad in Engeland. Regel dus eerst een stageplek of baan en de praktische zaken regel je daarna wel ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Vergeet niet dat het hun bedoeling is om elke EU burger die erbij kwam sinds de Brexit stemming.. er post Brexit gewoon uit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGB-hero
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 07:30
Zelf een jaar gewerkt voor een opkomende speler in de logistiek in de UK.
Heel erg leuk maar het gaat er wel even wat anders aan toe dan in Nederland. (Werkdruk en tijden)

Zou zelf eerst een werk/stage plaats zoeken en daarna de rest invullen.
Huur en levensonderhoud in de UK kan nogal verrassend duur zijn.
Dat moet je wel kunnen/willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:40
De brexit perikelen zijn er inderdaad wel om in de gaten te houden. Ik heb zelf van 2014 tot 2016 in de UK gezeten als software ontwikkelaar bij een Universiteit instituut in Manchester.

Werkdruk viel daar wel mee, niet erger dan NL. Mensen zijn erg vriendelijk in "The North" sowieso zeggen de meeste locals en er is veel mooie natuur in de buitengebieden rondom Manchester als je van wandelen houdt. De stad zelfs is een aanrader. Van oudsher een industriestad die aardig hip is geworden met een bruisend nachtleven en veel barretjes en clubs in oude industriegebouwen. Daarnaast speelt voetbal natuurlijk ook een grote rol.

Huren zijn in het centrum vergelijkbaar met Amsterdam maar buiten het centrum een stuk lager en ook door de relatief lage pond om dit moment is het levensonderhoud niet schikbarend duurder dan in NL voor tijdens een stage en mocht je gewoon salaris krijgen daar dan is dat dus helemaal een non-Issue.

Qua logistiek is het vliegveld van Manchester redelijk veel werk, grootste vliegveld buiten Londen. Wil je meer in de scheepvaart logistiek dan kun je ook kijken naar Liverpool of Newcastle.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal over iets minder dan 3 jaar stage willen volgen in de UK. In twee jaar tijd loop ik 1 jaar stage. Dit zal in 2020/2021 plaats vinden.

@Davidshadow13

Manchester lijkt me een zeer leuke optie. Goed dat de airport groot is en dat de logistiek daar trending is. In Manchester heb je niet dat gezeik qua wachtrij voor een sociale huur woning net als in Amsterdam neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 18:40
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:18:
Ik zal over iets minder dan 3 jaar stage willen volgen in de UK. In twee jaar tijd loop ik 1 jaar stage. Dit zal in 2020/2021 plaats vinden.

@Davidshadow13

Manchester lijkt me een zeer leuke optie. Goed dat de airport groot is en dat de logistiek daar trending is. In Manchester heb je niet dat gezeik qua wachtrij voor een sociale huur woning net als in Amsterdam neem ik aan?
Als je daar een sociale huurwoning zou willen huren. Wordt daar "Council Housing" genoemd, dan moet je sowieso een National Insurance Number hebben, daar ingeschreven staan plus een baan met inkomen hebben anders krijg je dat nummer niet. Houdt er goed rekening mee dat als je pas over 3/4 jaar daar heen gaat de regels door de Brexit een stuk strenger zullen zijn dan dat ze nu zijn. Ik was in de veronderstelling dat je op iets kortere termijn daar heen zou willen gaan. Als buitenlander kom je sowieso niet heel snel in aanmerking voor een sociale huurwoning als je daar zomaar op de bonnefooi heen gaat.

Voor een stage kan je veel beter kijken naar studenten huisvesting dat is veel betaalbaarder en kom je ook als buitenlander makkelijk voor in aanmerking. Er zijn gewoon omgebouwde sociale huurflats en woningen op de campussen van de verschillende universiteiten beschikbaar voor prijzen tussen de 60 en 150 pond per week. Mocht je wel een betaalde baan hebben dan kan je ook best een appartement huren voor 500/600 pond per maand in de vrije sector.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
post brexit... ik zou maar eens aan een plan B denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Barrycade

Through the...

BBA opleidingen zijn pittige opleidingen (Nyenrode etc) en zijn meestal ook Masters die dit soort vragen eigenlijk niet verantwoorden.

Maar wellicht ga ik uit van de verkeerde opleiding?

Maar meeste HBO/WO's hebben een afdeling die dit soort zaken oppakken (met jouw eigen inbreng).
Ik zou me daar nog niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Qua logistiek is Nederland een van de betere landjes waar je werk kan vinden.
Mocht je echt in het buitenland willen gaan werken, misschien is Duitsland een optie?
Duitsland met hun rail-/wegvervoer is een topper.
Wat mij interessant is recent is de (directe) railvervoer naar China, welke wij in Nederland hebben en sinds kort ook vanaf de UK heb ik gelezen.

Aangezien Brexit binnen nu en 2 jaar komt zal er veel verandering komen binnen logistiek (UK wordt soort van Noorwegen/Zwitserland binnen logistieke sector)

Eventjes on topic, misschien kan je iets regelen met het bedrijf waar je eventueel stage kan lopen?
dat is altijd nog een optie en sommige bedrijven bieden huisvesting aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@semidevidra

Ik heb via mij bijbaan op schiphol al dezelfde soort bedrijf benaderd op de luchthavens vanManchester en London Heathrow.

@Davidshadow13

Dat is goed om te horen. Studenten woningen zou zeker niet verkeerd zijn. .

@Barrycade

Dit is de opleiding die ik ga volgen met als richting Logistiek :

https://www.inholland.nl/opleidingen/business-studies/

Maar voor ons als buitenlander zal het goedkoper worden als de Brexit toeslaat of begrijp ik het totaal verkeerd? Pond gaat dalen neem ik aan?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Barrycade

Through the...

Business Studies dus en niet Business Adminstration.

Maar gedoe bij een Brexit is dat ze geen buitenlanders zullen accepteren. Dus de kans dat je een visum krijgt zal bij een harde Brexit niet groot zijn.
En het leven kan juist in de UK vrij duur worden doordat men zaken moet gaan importeren zonder vrije handel verdragen. Dat zie je nu al aan de voorbeelden van de karige chocolade repen die nog wel hetzelfde kosten maar veel minder chocola bevatten.

Maar wie dan leeft die dan zorgt. Maar staar je voorlopig nog maar niet blind op de UK. Wellicht is Ierland dan interessanter als het Engelstalig moet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Davidshadow13 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:25:
Als je daar een sociale huurwoning zou willen huren. Wordt daar "Council Housing" genoemd, dan moet je sowieso een National Insurance Number hebben, daar ingeschreven staan plus een baan met inkomen hebben anders krijg je dat nummer niet.
Naast dat hij daar niet voor in aanmerking komt, wil je daar ook niet wonen. Councilflats e.d. zijn veel vaker de achterbuurten.

De huurmarkt is veel liberaler, maar daardoor heb je ook veel louche verhuur agencies. Laat dit via je werk lopen en wees wantrouwend.

Ik verwacht trouwens niet dat je studentenhuisvesting zukt krijgen. Bij mijn huidige VK universiteit zeker niet, je zult extern moeten zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 19-05-2017 16:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Ze gaan maximum een paar tienduizend niet Britten toelaten terwijl ze er honderdduizenden nodig hebben.. kortom economische ramp komt eraan en een verarmde bevolking.

Goedkoper? Vast niet.. alles op een eiland is duurder.. zeker met een extra tax wall. Bovendien merk je nu al de toegenomen vijandigheid tov EU burgers...

Wat wel makkelijker is is dat de huurmarkt voornamelijk bemeubeld is.

Trouwens.. ik dacht dat er nu ook een treinverbinding Zeebrugge - China was...of komt voor de autohandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
Voor SAP logistics mensen komt er terug een leuke periode aan .

@
semidevidra
ze gaan zeker geen statuut krijgen zoals NO of CH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon en werk nu ruim 3 jaar in UK bij ARM.
Het is wel niet de business waar jij een baan zoekt, maar ik zou het gewoon proberen als je het graag wilt.

Brexit maakt op het moment geen enkel verschil, want er is nog geen enkele beslissing genomen en voorlopig duurt dat ook nog wel even.
Alles buiten London is een stuk goedkoper dus zal eenvoudiger zijn om woonruimte te vinden. Er zijn genoeg professionals die een huis delen om de kosten te drukken. Zowel binnen als buiten London.

Als je redelijk Engels spreekt / schrijft is het allemaal niet zo ingewikkeld. Het komt voornamelijk neer op doorzettingsvermogen om een baan / woonruimte te vinden die je bevalt.
Openbaar vervoer is over het algemeen een stuk slechter dan in NLD, dus let erop met waar je wilt wonen en waar je je vrije tijd wilt besteden. Denk er ook aan hoe vaak je terug wilt naar NLD, en hoe eenvoudig het is om er te komen van waar je gaat werken / wonen.

Voor de rest, veel succes en zoals anderen ook zeggen; Staar je niet blind op UK, er zijn genoeg andere landen.
Pagina: 1