QNAP TS-453A Brandlucht, Kortsluiting op WD Red printplaat..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Topicstarter
Ik heb kortsluiting op de printplaat van een Western Digital Red 2TB gehad.
Qnap Nas stonk naar brandlucht en zat in een loop met opstarten.

Kreeg hem niet aan de praat. (logisch, door kortsluiting)
Print en metalen behuizing lijken kortsluiting te hebben gemaakt.

Ik heb foto's maar moet even kijken waar ik die kan posten, om link erbij te zetten... [Gelukt]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JsJNDEjEHbcBthd1Zz2EO10k/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HYISCl583mfkFwiyyemDABA0/thumb.jpg

qnap

qnap2

qnap3

Schijf naar MyCom gebracht en gelukkig net onder garantie na 3 weken een nieuwe terug gekregen. :)
Viel me niet tegen ;)

Iemand ook ervaringen hiermee? Verontrustend dat de metalen behuizing zo vlakbij de printplaat sporen zit.
MyCom medewerker gaf aan dat er afstands-rubbertjes tussen HD en behuizing zouden moeten zitten, maar ik heb deze niet in de manual en doos terug gezien van QNAP.

Ik ga Qnap ook nog benaderen met het probleem.

Nu schijf 1 naar nieuwe schijf overzetten. Ook even uitzoeken hoe dit gaat.

Suggesties zijn welkom !

[ Voor 27% gewijzigd door EB op 13-05-2017 14:20 . Reden: Foto links toegevoegd ]

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 18:27
Volgens mij zitten en horen er geen rubber afstand houders tussen.
Denk dat het gewoon defect aan de schijf is geweest, anders had je ook geen nieuwe schijf onder garantie gekregen. Printplaat van de schijf raakt ook de HDD tray niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.bhphotovideo.com/images/images2500x2500/qnap_sp_ts_tray_black_hdd_tray_for_ts_x69_893650.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De metalen tray raakt de schijf inderdaad niet tenzij je hem induwt (als hij niet in de NAS zit dus) maar zelfs dan lijkt het me nog moeilijk om sluiting te veroorzaken. De schijf is waarschijnlijk overleden door eigen gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09-2024

EB

CU online

Topicstarter
Ik denk bij nader inzien ook dat jullie de juiste conclusie trekken. De print is duidelijk van de behuizing gescheiden, de behuizing veert ook niet mee.

Dat een printkaart zo kortsluiting kan hebben.. Is dit uitzonderlijk?

Gelukkig config. in Raid 1.
QNAP rebuilding proces is lastig te zien, wat de status is...

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivoooooo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-09 21:02
Herkenbaar probleem, heb het zelf eind februari ook gehad bij dezelfde disk in een DS214play. Ook op dezelfde plaats op de print.

Schijf is gelukkig bij mij ook onder garantie vervangen, maar kan me niet voorstellen dat dit hoort........
Vraag me af of het pech is geweest of dat er met die printjes iets niet helemaal goed is.