Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:32
Ik zoek een?
av reciever met een goede speaker set

Wat is je budget?
€1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
aansluiten op tv en blur-ray afspelen en muziek afspelen zoals via internet radio CD en via de platenspeler moet nog aangeschaft worden word waarschijnlijk een zonder voorversterker

Wat heb je zelf al gevonden?
ONKYO TX-NR656. PIONEER VSX-1131 .

Welke vragen heb je hier nog over?
Mij eis is wel dat er 5.1 op zit alleen zit ik te twijfelen tussen 5.1 of 7.1. Heb wel nog een Logitech zz5500 5.1 set liggen weet niet of dit te gebruiken heb wel gezien dat de subwoofer niet over te nemen is omdat hier een versterker in zit. En dat een platenspeler op aangesloten kan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Evertt op 13-05-2017 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Platenspeler op een receiver moet je als eis laten vallen. Phono ingangen zitten nauwelijks op die dingen. Een losse phono voorversterker is het devies. Kost je de wereld niet.

Speakers van de logitech zou ik lekker bij die set laten. Voor 1500 euro kun je best wat moois neerzetten. Verdeel je budget in 500 voor de receiver in 1000 voor de speakers. Speakers maken namelijk het meeste verschil. Receiver moet je vnl voor de opties kiezen. Echte 5.1's zie je niet veel mer btw, een beetje receiver kan ook 7.2 aansturen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je al die kanalen moet gebruiken. Een 7.x receiver stuurt ook prima een 5.1 of zelfs stereo setup aan :)

En ga luisteren. Jouw geluidssmaak is de mijne niet. Speakers moet je horen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt voor de info.

Het word wel lastige keuze er is zo veel keus. Ik zie dat Denon beter is maar de Onkyo meer aansluiting optie heeft. Moet even kijken welke betere is.

Even terug op een platenspeler ik zie dat de betere merken geen voorversterker hebben. Welke moet ik eventueel nemen of is een av reciever met phone aansluiting voldoende?

Wat is beter losse speakers of gelijk een 5.1 set aanschaffen bijvoorbeeld deze ONKYO SKS-HT728.

En is er in de regio van Rotterdam een goede audio winkel waar ik mij kan laten adviseren en te kijken is wat er allemaal op de markt is.

[ Voor 9% gewijzigd door Evertt op 14-05-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Evertt schreef op zondag 14 mei 2017 @ 13:56:
Bedankt voor de info.

Het word wel lastige keuze er is zo veel keus. Ik zie dat Denon beter is maar de Onkyo meer aansluiting optie heeft. Moet even kijken welke betere is.

Even terug op een platenspeler ik zie dat de betere merken geen voorversterker hebben. Welke moet ik eventueel nemen of is een av reciever met phone aansluiting voldoende?

Wat is beter losse speakers of gelijk een 5.1 set aanschaffen bijvoorbeeld deze ONKYO SKS-HT728.

En is er in de regio van Rotterdam een goede audio winkel waar ik mij kan laten adviseren en te kijken is wat er allemaal op de markt is.
Ik ben laatst van een Z5400 naar een Pioneer VSX 831 gegaan met Jamo S626 5.0 speakers. Totaal was 1050 euro

De VSX heeft een apart phono ingang (en dus met versterker), en aangezien ik binnenkort een Lenco L90 platenspeler binnenkrijg mét eigen voorversterking, kan ik 1 van de andere 3 ingangen nemen zonder voorversterking. Nooit een platenspeler aansluiten op de phono ingang, anders doet de boel 'boom' :+

Ik ben zelf overigens niet naar een Hifi zaak gegaan om te luisteren. Met name op looks en reviews op het internet en heb er nog geen seconde spijt van.

Ook het missen van een actieve sub bevalt mij prima; de S626 heeft bij de front speakers aan de zijkanten woofers zitten die meer dan genoeg pit hebben voor zowel muziek, als games en films.

De VSX 1131 heeft net als de 831 overigens een aparte phono ingang, dus je kan alle kanten op met je platenspeler keuze.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Notna schreef op zondag 14 mei 2017 @ 14:08:
[...]

Ik ben laatst van een Z5400 naar een Pioneer VSX 831 gegaan met Jamo S626 5.0 speakers. Totaal was 1050 euro

De VSX heeft een apart phono ingang (en dus met versterker), en aangezien ik binnenkort een Lenco L90 platenspeler binnenkrijg mét eigen voorversterking, kan ik 1 van de andere 3 ingangen nemen zonder voorversterking. Nooit een platenspeler aansluiten op de phono ingang, anders doet de boel 'boom' :+

Ik ben zelf overigens niet naar een Hifi zaak gegaan om te luisteren. Met name op looks en reviews op het internet en heb er nog geen seconde spijt van.

Ook het missen van een actieve sub bevalt mij prima; de S626 heeft bij de front speakers aan de zijkanten woofers zitten die meer dan genoeg pit hebben voor zowel muziek, als games en films.

De VSX 1131 heeft net als de 831 overigens een aparte phono ingang, dus je kan alle kanten op met je platenspeler keuze.
Tip is om toch te gaan luisteren. Normaliter geef ik geen € 1000 zonder dat ik het apparaat heb gezien, gehoord en ervaren. In de prijsklasse waar die S626 set zich in bevindt is veel bang for buck. Zelf ooit de S606 gehad, dezelfde speaker als de 626. Leuk instapspul, maar voor muziek vond ik het maar niks. Veel laag, maar vreselijk ongecontroleerd en boomerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:51
In dat budget kun je ook prima kijken naar de zuilen van Teufel, Dali en Q acoustic.

Teufel heeft met de ultima serie ook prima bang for buck waarbij je mooi binnen je budget blijft inclusief kabels etc.

Het beste advies is om te gaan luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Tip is om toch te gaan luisteren. Normaliter geef ik geen € 1000 zonder dat ik het apparaat heb gezien, gehoord en ervaren. In de prijsklasse waar die S626 set zich in bevindt is veel bang for buck. Zelf ooit de S606 gehad, dezelfde speaker als de 626. Leuk instapspul, maar voor muziek vond ik het maar niks. Veel laag, maar vreselijk ongecontroleerd en boomerig.
Dat ligt wel aan je insteek. Ik wilde een instap model die een significante upgrade was tov de Z5400 die ik had. Daarnaast wilde mijn vrouw een X look (walnoot achtig) en zodoende kwam ik op die Jamo uit.

Ik heb naarstig gezocht naar een plek waar ze te bekuisteren vielen, maar dat was er simpelweg niet. Zodoende ben ik erin gedoken zonder te gaan luisteren.

Maar geluid is zo persoonlijk; ieder ervaart het weer anders :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-10 22:23
Eens dat muziek heel persoonlijk is en uiteraard zijn die jamo's een dikke upgrade van wat je had. Ik geloof niet dat die jamo's nergens te beluisteren vielen. Beetje hifizaak moet ze wel hebben staan :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Nouja; in de straal waarin ik zocht vond ik ze niet. Kan zijn dat ik verkeerd heb gekeken uiteraard ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Notna op 14-05-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Rotterdam: duik bij Correct binnen. Tip: begin bij de koopjeskelder, zelfde goede adviseurs en stukken minder prijzig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt voor de tip. Correct is een goed idee. Ik wil toch zo speaker eerst zien voordat ik deze koop.

Heb een paar speaker set gezien. Ik denk dat ik zelf een set samenstelt. Ik vindt de keuze bij een set die ik mooi vind matig.

De av reciever wordt waarschijnlijk de Onkyo TX-NR656.

Zijn er ook reciever met buizen techniek? Of zijn dit alleen bij versterker?

[ Voor 12% gewijzigd door Evertt op 14-05-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evertt schreef op zondag 14 mei 2017 @ 20:45:
........
De av reciever wordt waarschijnlijk de Onkyo TX-NR656.
Zijn er ook receiver met buizen techniek? Of zijn dit alleen bij versterker?
Ik zou liever helemaal wegblijven van de Onkyo's. ;)

Zoek eens op Onkyo + HDMI en je komt de topics hier & elders ongetwijfeld tegen.
Nu zijn de eindeloze problemen met de getroffen series en hun HDMI boards misschien 'zo ongeveer' opgelost onder coulance, maar ik kan de algehele kwaliteit van het merk jammer genoeg niet meer vergelijken met wat dit merk ooit was.

Het merk is in ieder geval van mijn eigen shortlist geschrapt.
Er zijn meer dan genoeg betere alternatieven. :)

Ook al zouden er buizenreceivers bestaan, het is de vraag of die dan in je budget gaan passen en wat die in vergelijk met transistors moeten gaan oplossen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 18:58
Buizen in AVR, nee dat gaat hem niet worden.

Je praat over een 5.1 of 7.1 set, voor dit geld (de 1000,- die de Eagle aangeeft) kun je beter goeie staanders kopen met een mooie center.
AVR staan er bekend om dat ze een vrij slecht stereo beeld geven.
Kijk naar "echte" watt per uitgang, zijn een paar brands die echt over "liegen"

Mooie vloerstaanders met geweldig geluid. Focal 826v(w) kun je voor 600-800 euro wel krijgen, heb je mijns inziens ook voorlopig geen sub voor nodig. (2.1) opstelling.
Een goeie 2.1 opstelling is beter te realiseren dan een 5.1 7.1 voor 1000,- tenzij muziek je geen ruk interesseert.

Heb de 826v met sub en focal surrounds (7.1) maar heb de sub meestal niet aan.
Heb wel een Linn eindversterker op mijn Stereobeeld zitten want mijn Marantz SR6009 is daar best slecht in.

Again, wat voor waarde hecht je aan muziek/stereo beeld.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt voor jullie informatie. Er is veel mogelijkheden​. Heb een aantal producten gezien
Ik denk dat ik mij huidige Logitech ZZ5500 aansluit aan de tv en Blu-ray voor de films te luisteren.

En voor het afspelen van muziek een goede versterker met speakers erbij. Ik heb gelezen dat je voor muziek afspelen beter kan kiezen voor een versterker dan een receiver.

Ga van de week naar een audio speciaal zaak in Rotterdam 010hifi en hifiklubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:24
Evertt schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:32:

En voor het afspelen van muziek een goede versterker met speakers erbij. Ik heb gelezen dat je voor muziek afspelen beter kan kiezen voor een versterker dan een receiver.

Ga van de week naar een audio speciaal zaak in Rotterdam..
Misschien voor die tijd een goed idee om je in te lezen in wat een versterker/receiver wel en niet is. Je hebt een versterker nodig om passieve boxen geluid te laten produceren. Een receiver heeft een ingebouwde versterker. Een losse versterker (die je aan de receiver koppelt) gaat voor jou denk ik te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ben vandaag naar een speciaal winkel geweest. Ik heb daar goede advies gekregen. En wat er mogelijk is

Het wordt waarschijnlijk een stereo installatie met een losse tuner of met een ingebouwde tuner en een losse platenspeler. En goede speakers.
Hij raade aan om geen receiver met veel opties te nemen als ik meer muziek wilt luisteren. En het gaat ten koste van het geluidskwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door Evertt op 18-05-2017 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2017 @ 16:09:
[...]

Dat is allemaal op te lossen!

Bass reflex delay ontlopen door een hogere crossover frequentie
symmetrisch en in de lengte-as plaatsen.
luisterruimte doormeten met REW en demping toevoegen.

:)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Evertt schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 23:19:

Het wordt waarschijnlijk een stereo installatie met een losse tuner of met een ingebouwde tuner en een losse platenspeler. En goede speakers.
Hij raade aan om geen receiver met veel opties te nemen als ik meer muziek wilt luisteren. En het gaat ten koste van het geluidskwaliteit.
Dus je hebt door gretigheid besloten , allerlei technische onzin als zoete te koek te slikken. En daar snoei hard genomen te worden bij de kassa in de winkel. :D Jij liever dan ik

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Inderdaad je wordt allemaal lekker gemaakt met toeters en bellen dat leverd de audio kwaliteit in.
Maar dat maakt de keuze niet makkelijker op. Wel heb ik gemerkt dat je beter kan kiezen voor alles apart dan alles in 1. Maar dan wordt de prijs hoger het is of duurder of minder kwaliteit.
Ik heb een luister afspraak gemaakt om te horen wat de verschillen zijn. Ik vindt toch prettig om zo eerst te zien en te horen voordat je een keuze neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Audiokwaliteit moet je horen met je oren en met muziek. Niet met praatjes van verkopers die graag hun marge willen halen.
je komt van een Logitech, vrijwel iedere zuilluidspreker die jij hoort gaat een stuk beter klinken dan dat. Makkelijk soren voro die verkoper.
Jij gaat als beginneling het verschil niet horen tussen speaker van 500 euro per stuk en 1500 euro per stuk. En eigenlijk wil je in 1 keer klaar zijn en van die Logitech af, anders vroeg je het hier niet.
Dus haal alsjeblieft die receivers, die dingen doen, tenzij je echt gouden oortjes heb) prima stereo.
En blijf weg van die winkel waar je was. Voor audiofielen heeft ie een punt. Voor iemand als jij klopt ie je gewoon geld uit de zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Waarschijnlijk word het de NAD c368 met Dali Zensor 7 met de iEast SoundStream Pro om te kunnen streamen of nummer te kunnen afspelen via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Van de week besloten om een Oled aan te schaffen daardoor heb ik de hifi installatie even in de ijskast gezet.

Er is eventueel optie om opzoek te gaan naar een reciever tot €500 Denon AVR-X2300W omdat toch mij voorkeur gaat naar audio streaming via Spotify of een andere dienst. En de Logitech Z-5500 aan te sluiten met een speciale stekker om de subwoofer aan te kunnen sluiten.
En later de Hifi installatie.

Of alleen de Z-5500 aan te sluiten zonder optie om te kunnen streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Pak een Denon een modelletje lager en ga naar Correct voor een stel Klipsch F10's als fronts. Past in je budget.
Het enige dat je van de Combi Denon - Logitech mag verwachten is prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Dat weet ik. De Logitech Z-5500 wil ik overbruggen en door sparen voor een goede hifi installatie die ik in de winkel heb mogen beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Helder :)
In voorkomend geval zou ik je willen adviseren om alsnog een kleinere receiver te kopen (alles is beter dan wat je nu hebt) en een leuk paartje tweedehnds speakers op de kop te tikken.
Ik kan de Klipsch F1 aanraden, moet je voor 100 euro het paar makkelijk van MP af kunnen plukken :)

Pagina: 1