Laatste bezoektijd handmatig instellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:05
Ik browse meestal via de bookmarks en dan open ik de nieuwe topics die ik wil lezen via het gekleurde icoontje, zodat ik naar de eerste ongelezen reactie ga.

Soms wil ik tussendoor even wat opzoeken, maar dan wordt mijn laatste-bezoek tijd ook gereset en ben ik 's avonds kwijt waar ik was in sommige topics.

Ik weet dat er al topics zijn geweest om per topic bij te houden wat je laatste bezoektijd is geweest (ideaal), maar dat dit belastend is voor het systeem.

Is het mogelijk als alternatief om een auto/handmatig switch te maken waarbij je zelf de laatste bezoektijd kan overschrijven? Dan kan ik het gewoon terugzetten op gisteravond zodat ik snel weer bij de juiste reactie in 't topic uitkom. Ik hoor graag of dit iets toevoegt voor meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit klinkt als een redelijk alternatief voor het per topic bijhouden van de gelezen status. Er is al een knop op je sessie tijd te resetten zodat alles op 'gelezen' komt te staan. Zou fijn zijn als er een optie komt om die te gebruiken om je huidige sessie te beëindigen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HoT, is wat jij noemt niet gewoon uitloggen :?
Een sessie is een sessie natuurlijk, en die kun je idd beeindigen, meen dat dat ergens in de prefs zit ofzo. En uitloggen is sowieso sessie om zeep.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor zo lang dit nog niet als feature gebouwd is: sessietijd zit gewoon in een cookie, dus installeer een cookie editor in je browser en leef je uit :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

The Eagle schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:51:
HoT, is wat jij noemt niet gewoon uitloggen :?
Een sessie is een sessie natuurlijk, en die kun je idd beeindigen, meen dat dat ergens in de prefs zit ofzo. En uitloggen is sowieso sessie om zeep.
Het heet nu bezoektijd, maar het werd vroeger sessie genoemd. Beetje verwarrend idd met uitloggen, waar je ook je sessie kan beëindigen.
Orion84 schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:55:
Voor zo lang dit nog niet als feature gebouwd is: sessietijd zit gewoon in een cookie, dus installeer een cookie editor in je browser en leef je uit :)
Dat heeft natuurlijk geen nut als je mobiel wat leest en je later met je computer verder wilt waar je met je mobiel eigenlijk begon. ;) Je laatste bezoektijd is dan al verandert aan de kant van de server. Want daar wordt dit namelijk opgeslagen, niet in een cookie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hmm, iets te simpel gedacht dus :P

Ik zie dat die cookie inderdaad bij elke pageload gewoon weer overschreven wordt met wat er serverside is opgeslagen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:05
Het mooiste/makkelijkste zou zijn dat je datum/tijd kan selecteren, met een knop 'nu', zodat je snel hetzelfde gedrag kan hebben als de huidige reset functionaliteit. Daarnaast dan nog een switch waarbij je auto-reset kan aan of uitzetten.

In ieder geval leuk dat er meegedacht wordt, ik ben benieuwd of jullie er iets mee kunnen :)
Pagina: 1