Plex Server unclaimed server kan niet geclaimed worden

Pagina: 1
Acties:

• Bartender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50
Beste Tweakers.

Sinds deze week heb ik een nieuwe internetverbinding van KPN 500/500mbit met de bijbehorende Experiabox V10. Achter de experiabox zit een gigabit switch waar de NAS op zit.

Voorgaande jaren heb ik altijd een UPC/Ziggo lijn gehad van 200mbit waarij de modem van Ziggo in Bridge stond en er een Asus AC66U router achter zat.

Bij mij in huis heb ik een Thecus N5810 5-bay NAS met hierop een Plex Server draaiende voor alle series en films.

Nu doet zich het probleem voor dat de Plex server niet meer van buitenaf bereikbaar is na de overstap naar KPN. Hierbij kreeg ik van de Plex Server de melding dat er een "Unclaimed server" beschikbaar is welke ik moet claimen, waarna ik pas de externe toegang kan aanzetten.

Inloggen op mijn account lukt zonder problemen, ook via internet en de server lijkt ook in te loggen, alleen de server claimen wil niet lukken.

Wat heb ik al geprobeerd :

- Poorten forwarden in de Experiabox, nieuw profiel aangemaakt met de poort 32400
- Plex server ge-update (ja je weet het niet)
- Server uitloggen en opnieuw proberen aan te melden, dit lukt totdat je moet claime
- Plex server de-installeren en opnieuw installeren.
- "Veilige verbinding" in plex op Never gezet.

Wat ik nog kan/wil proberen

- Asus AC66U router achter de experiabox doen, alleen nog uitvinden hoe..

Onderstaande een screenshot..

Wie o Wie heeft voor mij de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gfq9bhqpmjavlrk/plex%20fout.PNG?raw=1

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Hoe bereik je de server nu?

vanaf het lokale ip-adres? bv. 192.168.1.100:32400?
of via plex.tv/app?

• Bartender
demonic schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:52:
Hoe bereik je de server nu?

vanaf het lokale ip-adres? bv. 192.168.1.100:32400?
of via plex.tv/app?
Beide werkten intern zonder problemen.

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-12 12:51
Als je via het lokale adres de server bereikt, en dan vervolgens de server probeert te claimen.
krijg je dan een foutmelding of iets?

• Bartender
demonic schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 13:46:
Als je via het lokale adres de server bereikt, en dan vervolgens de server probeert te claimen.
krijg je dan een foutmelding of iets?
Heb net een nieuwere versie geïnstalleerd van Plex en die geeft mij wel een foutmelding.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/4qnqetos87ib88t/plexfout2.png?raw=1

[ Voor 25% gewijzigd door Bartender op 13-05-2017 19:16 ]

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Long shot. Vroeger heb ik eens vastgesteld dat je een Plex server niet kon claimen als je browser zich in een ander subnet bevind als de Plex server.
Concreet had (heb) ik een netwerk waar het wired gedeelte zich in een ander subnet bevind als het wireless. De router zorgt dat de beide netwerken toch kunnen praten. Met mijn laptop (draadloos) kon ik mijn Plex server (bedraad) niet claimen, tot ik even een draadje gebruikte.
Na de server geclaimd te hebben kon het draadje weer weg.

Als dit enigszins op jouw situatie van toepassing lijkt, moet je dus in hetzelfde subnet gaan zitten als de Plex server.

[ Voor 11% gewijzigd door Mijzelf op 13-05-2017 19:46 ]

• Bartender
Bedankt voor je hulp.

Ik heb beide op dezelfde switch zitten, in het zelfde subnet 192.168.1.XXX
Heb dit toch nog even gechecked :-)

Dit lijkt het dus niet te zijn..

Iemand een idee of het aan de IPV6 kan liggen?

• Bartender
Oke heb het vermoedelijk gevonden. Door mijn wijziging van provider heb ik een ander IP-adres en een ander e-mail adres.

Dit adres heb ik ook aangepast bij mijn account van Plex, hier is het vermoedelijk verkeerd gegaan.

Nu moet er ergens op mijn Thecus NAS nog een file "preferences.xml" staan die ik moet verwijderen, maar geen idee waar die staat.

Iemand?

Als ik namelijk op hetzelfde account een plex server op me windows pc zet gaat het als een speer...
Probleem ligt dus echt bij de NAS en niet bij de Experiabox...

• Mijzelf
  • Niet online
Bartender schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 21:39:
Nu moet er ergens op mijn Thecus NAS nog een file "preferences.xml" staan die ik moet verwijderen, maar geen idee waar die staat.

Iemand?
find / -name preferences.xml

• Bartender
En hier komt mijn onbekendheid om de hoek... Ik kan met geen mogelijkheid een browser/file viewer vinden in me NAS software waarmee ik kan zoeken.

SSH heb ik geen kaas van gegeten tot op heden helaas..

Oke met SSH erbij gekomen en alles gedelete, maar helaas ook niet de oplossing.

Heb nu zelfs me hele raid5 verwijderd en opnieuw gebouwd..

En nog wil hij niet inloggen..

[ Voor 31% gewijzigd door Bartender op 14-05-2017 21:47 ]

• Mijzelf
  • Niet online
Ik ken het package systeem van een Thecus niet, maar het zou zo maar kunnen dat de packages of hun configuratie niet op de data partition staan, en dan heeft het opnieuw bouwen van 'de raid5' geen zin.

Je zou een factory reset kunnen proberen.

• Bartender
Mijzelf schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:15:
Ik ken het package systeem van een Thecus niet, maar het zou zo maar kunnen dat de packages of hun configuratie niet op de data partition staan, en dan heeft het opnieuw bouwen van 'de raid5' geen zin.

Je zou een factory reset kunnen proberen.
Factory reset deed het voor mij niet. Heb nu me ouder router weer achter de experiabox en het probleem is opgelost.. Ik moet het dus in de netwerksfeer zoeken, alleen waar weet ik nog niet..

To be continued..

• Bartender
Laatste update.. Probleem lag bij me nas.. Erg domme fout van mijn kant die ik had moeten weten. De NAS zocht nog naar de oude gateway voor externe toegang, intern was geen probleem omdat ik die nieuw had ingevoerd..

Alles draait als een zonnetje weer.

Iedereen bedankt.
Pagina: 1