Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelfgebouwde PC gaat niet meer aan na licht gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Hoe zet ik mijn zelfgebouwde PC weer aan?

Relevante software en hardware die ik gebruik

https://pcpartpicker.com/b/4MvnTW

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

De kabel van de 'power supply' er meerdere keren uitgehaald en opnieuw erin te doen. De lichtjes van het moederbord staan aan, alleen de lichtjes van de CPU en de GPU gaan niet aan, ik had dit probleem nadat ik 'Stranded Deep' had opgestart en daarna weer op 'quit to desktop' klikte, hierdoor bleef de game hangen, ik kon toen nog wel mijn muis gebruiken. Hierna had ik de PC uitgezet en probeerde ik hem terug aan te zetten en zag ik vervolgens geen beeld meer op de monitor.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2017 11:00 ]

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17
Dus als je op de power knop drukt gebeurd er niks? Of gaan de fans dan wel draaien.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
De lichtjes van de PSU en Moederbord gaan aan, ik hoor dezelfde geluiden komen als normaal, alleen de fan van de CPU gaat niet aan en de lichtjes van de GPU gaan niet aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2017 11:18 ]

• Jim423
ohoh, dat klinkt niet erg goed. Zou eerst even controleren of alle stekkers er goed inzitten, met name 24pin op het moederbord en de 4 of 8pin van de cpu. Zit de fan van de cpu ook in het moederbord geprikt? Mocht dat niet baten troubleshooting beginnen, helemaal kaal maken en met 1 RAM reepje proberen. Klinkt als een psu/motherboard issue.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan er nou weer iets fout gaan na zo'n klein incident 🤔? Ik vind het maar raar.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In stappen spullen ontkoppelen.
- videokaart eruit
- hdd's ontkoppelen
- extra geheugen eruit tot het minimale
- eventueel al het geheugen eruit zodat die moet gaan piepen
etc

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Jim423
Waarschijnlijk is er iets fout gegaan met als gevolg het incident (applicatie die vastliep). En wat dat is kunnen we met deze informatie niet zeggen. Je hebt wel ESD veilig gewerkt ook tijdens de bouw van de pc? Zoniet zou ik eerst even investeren in zo'n armbandje om jezelf en de behuizing te aarden voordat je nog meer werkzaamheden gaat doen aan je pc. Als de omstandigheden slecht zijn dan ben je namelijk al je onderdelen aan het zappen :) Daarna troubleshooten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn componenten in mijn PC gezet met zo'n bandje..

• Jim423
Zou ik hem even ''kaal'' maken zoals memphis al zegt, ik weet niet of je nog een andere voeding ergens hebt die je kunt proberen? Dan puur met cpu/mobo/ram/gpu booten. (Geen usb, dvd, ssd, e.d.).

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Move naar OH, dit is geen electronica probleem.

Daar is ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Lees die ook eens door.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Eerst stroom ontkoppelen, dan pc startknop indrukken(5 seconden), dan ontlaad de pc zich.
Hardware kan gaan vastzitten, pas na het ontladen van stroom kan dit los gaan.

Kijk goed naar je monitor of deze naar de kabel kijkt die naar de pc gaat, vaak kun je 2 aansluitingen kiezen in het menu van de monitor.

Dan reset van moederbord.

Daarna onderdelen gaan loskoppelen, en 1 voor 1 en steeds testen.
Onderdelen aandrukken, opnieuw erin zetten.
etc.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 14-05-2017 06:41 ]

Pagina: 1